Dzisiaj jest 15 maja 2024, 06:29

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Jaki olej do silnika 929 ??

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 18 lipca 2011, 12:27

maja to prawda sam latam na K&N juz na trzecim motocyklu i jestem bardzo zadowolony
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 277
Rejestracja: 15 lutego 2011, 21:33
Lokalizacja: NGI
Motocykl: była SC33// szukam
Rok produkcji: 1998

Post » 18 lipca 2011, 15:36

co do oleju to możesz lać fula gdyż przejście z pól na ful jest możliwe. gorzej jak z minerala na syntetyki przechodzisz. temat był już poruszany na tym forum.
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654

Awatar użytkownika
 
Posty: 246
Rejestracja: 26 listopada 2010, 15:52
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 9
Motocykl: k8 1000 / F3 stunt
Rok produkcji: 2000

Post » 18 lipca 2011, 15:51

wiertło pisze:dokladne Kup Motula 5100 ester 10W40 i bedziesz mial swiety spokoj


Moim zdaniem ten olej jest za słaby jak na Fajera. Na 5100 latałem Thundercat i było wszystko ok ale to inna klasa motocykli. Fireblade to motocykl sportowy o wysokich osiągach i potrzebuje konkretnego oleju. Moja propozycja to właśnie Motul 300V. Już ten temat był nie raz przerabiany i większość mechaników w warsztatach ma też takie zdanie.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 18 lipca 2011, 15:54

co jeden mowi inaczej i kazdy ma inne doswiadczenia w zaleznosci od realnego przebiegu moto
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 18 lipca 2011, 17:06

nie no prosze cie jak mozesz takie rzeczy pisac ze do thundercata motul 5100 jest dobry a do 900rr juz za słaby no litości, moze i V300 jest lepszy ale to nie znaczy ze na motul'u silnik nie bedzie jechal lub sie szybko zatrze no proszę tylko bez takich, u mnie wszyscy znajomi leja motula i to 10w40 nawet do 3-4 letnich bzykow i wszystko jest malina, a jeden kumpel leje mineralny do 900rr sc 33 i tez lata jest git a tyle co dostal w dupe to malo ktory bzyk tyle dostal

zaloze sie ze 3/4 motocykli w kraju jezdzi na castrolu motulu i jest ok wazne zeby to byl olej motocyklowy

 
Posty: 156
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 12:59
Lokalizacja: Kno
Motocykl: sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 18 lipca 2011, 17:12

teraaz to zgłupialem hehe

Moze Cziken sie wypowie

Awatar użytkownika
 
Posty: 246
Rejestracja: 26 listopada 2010, 15:52
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 9
Motocykl: k8 1000 / F3 stunt
Rok produkcji: 2000

Post » 18 lipca 2011, 18:04

maciekx gdzie ty widzisz w moim poście coś na temat zatarcia się silnika w fajerze na 5100?

każdy ma swoje zdanie i leje co uważa. Ja polecam:
-Motul 300V, lub 7100
-Castrol GPS 10W40 lub R4 10W50-do nowszych fajerów
a jakby co to mam troche z Bizona spalonego oleju za free :P

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 18 lipca 2011, 20:36

motory to nie duże fiaty żebyś zaszkodził syntetykiem. To w autach z najechanym pół miliona kilometrów możesz syntetykiem rozszczelnić silnik bo wypłucze nagar ale nie w motorze. Lej śmiało full synt. i nic sie nie martw. Ja od zawsze używam LIQUI MOLY 10W60 i w 929 kiedys tez lałem a miała nawalone 49tys mil no i żyła do ostatniego zakrętu...

Awatar użytkownika
 
Posty: 149
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 13:30
Lokalizacja: tomaszoof
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2001

Post » 19 lipca 2011, 16:59

ja tak jak większość kolegów leję Motula 5100 i jestem w 100% zadowolony... wcześniej latałem na AGIP'ie i stwierdzam, że na motulu ciszej działa skrzynia (a dokładniej 1-wszy bieg :) )
PEACE 2 ALL WEED SMOKERS

 
Posty: 156
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 12:59
Lokalizacja: Kno
Motocykl: sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 08 sierpnia 2011, 09:43

koledzy powiedzcie mi czy w 929 wystepuje chlodnica oleju bo kolega w f4 ma a tu nie wiem

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 08 sierpnia 2011, 09:54

nie ma
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 08 sierpnia 2011, 18:03

W tamtym sezonie zalałem do swojej Fajery 300V, w tym sezonie z natłoku wydatków musiałem kupić tańszy olej i zalałem 5100. Szczerze mówiąc różnice odczułem jedynie w działaniu skrzyni biegów na 300V jakby trochę bardziej kulturalnie i precyzyjniej chodziła. Przelatam na tym oleju jeszcze z kilka tys. km i zmieniam na 300V. 5100 złe nie jest ale jeśli ktoś jest w stanie dorzucić te 80-100zł więcej to moim zdaniem warto zalać coś lepszego. Zresztą olej to akurat kropla w morzu wydatków w sportowym motocyklu.

Co do przechodzenia z półsyntetyka na pełny. Poprzedni właściciel mojej Fajery latał na półsyntetyku, zaraz po zakupie zalałem pełny syntetyk i nie odczułem żadnych negatywnych skutków tej zmiany.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości