Dzisiaj jest 05 czerwca 2025, 23:02

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Jak sprawdzić luz łożysk główki ramy

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 22
Rejestracja: 21 grudnia 2007, 09:04
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: Fireblade 929
Rok produkcji: 0

Jak sprawdzić luz łożysk główki ramy

Post » 06 kwietnia 2008, 08:24

Jak sprawdzić luz łożysk główki ramy oraz z jaką siła sie pózniej dokręca nowe?

Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Rejestracja: 18 czerwca 2007, 07:55
Lokalizacja: Koszalin
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 06 kwietnia 2008, 08:59

siądź na moto, naciśnij przedni hamulec i próbuj pobujać sprzęta w przód i tył, powinien być wyczuwalny wtedy delikatny luz lub delikatne stukanie przy łożysku

moment dokręcania znajdziesz w serwisówce

pzdr

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 06 kwietnia 2008, 11:12

pierwszy raz slysze zeby tak sprawdzac luz ;) pewnie moze i sie da ale ciezko to odczuc . Ja zawsze sprawdzam biore moto tak zeby przod byl w gorze np przechylam na stopke i wtedy ruszam kierownica i nie moze byc takich momentow ze kierownica stwarza jakis opor (przewaznie na srodku) ja jestem swiezo po wymianie łozysk yo pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 414
Rejestracja: 18 lutego 2008, 19:05
Lokalizacja: LONDYN
Pochwały: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Rok produkcji: 2001

Post » 06 kwietnia 2008, 18:12

siema!jak zalozyles stożkowe-to dokrec je na maxa na pierwszy raz-i tak po przejechaniu 50 km bedziesz musial je dokrecic jeszcze raz-bo sie "dobiją"i i walki ulozą.......dokrec mocno i po przejechaniu kilkudziesiaeciu km podnies przod--W PION-na stupce na przechyleniu nie odda rzeczywistego "luzu"-sprawdz luz-jak na srodku trzyma delikatnie popusc z cwierc obrotu i zakontruj---akurat ten"odpowiedni" luz lozyskowy jest ciezki do ustabilizowania-za mocno-bedzie cie lamac w zakrecie-za duzy luz-bedzie CI drgal przod przy hamowaniu...........pozdr

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 06 kwietnia 2008, 22:06

kurde ja mam taki luz że przy każdym hamowaniu slyszę stuk i czuje luz jak mi chodzi cały przód. Jutro z dusza na ramieniu prowadzę moto do zrobienia... 75km mnie czeka... I od razu dodam że zrobiło mi sie to jednorazowo... za bardzo mnie wyrwało do góry i ratowałem się tylnim hamulcem, lądowanie było bolesne dla moto :(

Awatar użytkownika
 
Posty: 414
Rejestracja: 18 lutego 2008, 19:05
Lokalizacja: LONDYN
Pochwały: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Rok produkcji: 2001

Post » 06 kwietnia 2008, 22:25

.........sprawdz jeszcze lozyska przedniego kola ----to one najczescuiehj sa powodem owego stukania na wybojach---nie ma jaj z nimi---mi tak sie dzialo-masakra-zatarly sie naszczescie przy predkosci 10km\h zablokowalo sie przednie kolo :shock: -obylo bez gleby-jak wyjalem os---to kulki sie wysypaly -miazga---PRZYCZYNA-JAZDA NA MOTOCYKLU W ZIME-W SOLI!!!!!!! :shock: -wymienilem lozyska głowki ramy i kola przedniego-i drgania na przednim kole podczas hamowania----jak ręka odjął :mrgreen:

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 06 kwietnia 2008, 22:50

Dziś odebrałem tylne koło bo tak mi się rozsypały lożyska że bałem się jechać do mechanika więc zawiozłem mu koło.... Jutro właśnie zamierzam mu zlecić sprawdzenie łożysk w przednim kole... jak odbierałem koło to mi powiedział że tylna zębatka wygląda słabo i przydałoby się wymienić napęd.... kurde nie śpie na kasie :(

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 10 kwietnia 2008, 22:40

Pierwszym wyraźnym sygnałem luzu na główce niest niemożność utrzymania kierunku jazdy na wprost przy małych prędkościach (pływanie) o podsterowności w zakrętach nie wspominając. żeby sprawdzić na szybko bez odp. podnośnika po prostu boczna stopka i pniaczek pod kolektor na dole tak aby odciążyć przód (sprawdzasz przy prostej kierownicy) chwytasz za lagi i specyficznie ciągniesz i pchasz jak jesteś czuły to wyczujesz... sprawdzasz opór na łożysku, tzn. kręcisz kierą powoli od ogranicznika do ogranicznika i wychwytujesz czy szczególnie w środkowym położeniu nie zatrzymuje się "wskakuje w dołek" co oznacza skatowane bieżnie łożyska (w szczególności od jazdy na kole) Jeśli łożyska są oryginalne kulkowe, to już pewnie wyżłobiły w ramie rowy i nowe stożkowe trzeba koniecznie wklejać tylko na wurth nie loctite bo ten drugi przemysłowy jak zaklei to hoho ! Dokręcasz tak aby luzu na widelcu nie wyczuwać, a kiera obracała się bez zakłuceń i oporów. Używamy klucza dynamometrycznego do wszyystkich możliwych śrub przy moto !!!
kogut

 
Posty: 50
Rejestracja: 23 lutego 2008, 22:47
Lokalizacja: Błonie k/
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 0

Post » 15 kwietnia 2008, 23:10

cziken pisze:... sprawdzasz opór na łożysku, tzn. kręcisz kierą powoli od ogranicznika do ogranicznika i wychwytujesz czy szczególnie w środkowym położeniu nie zatrzymuje się "wskakuje w dołek" co oznacza skatowane bieżnie łożyska (w szczególności od jazdy na kole)

Kurcze dzisiaj sprawdziłem i wychodzi ze u mnie kierownica właśnie w srodkowym położeniu przycina się. A więc i jeszcze do roboty mam łożyska główki ramy.
Normalnie zalamka, za dużo tych rzeczy sie robi do roboty naraz. Morał taki nie kupuj moto w zimę bo wszystkiego nie sprawdzisz. Ale jest pozytywna strona tego, że jak zrobie teraz to już będzie spokuj.

[ Dodano: Sro Kwi 16, 2008 3:22 pm ]
Czy, ma ktoś może numery lub wymiary albo inne symbole tych łożysk do główki ramy.
Ewentualnie proszę o namiary gdzie kupić.
Na allegro znalazłem
http://www.allegro.pl/item343732192_loz ... rawdz.html

[ Dodano: Sro Kwi 16, 2008 11:11 pm ]
No, łożyska już zamówiłem w InterMoto. I dzisiaj wziąłem się za wymianę. Sprawa prostsza niż mi się wydawało. Jutro składa w całość.

[ Dodano: Pią Kwi 18, 2008 7:17 am ]
Wczoraj wymieniłem. Ciekawostką jest ze orginalne łożyska są kulkowe, natomiast te zamienniki to dwa łożyska stożkowe. Troche było problemu z nabiciem rolek na sworzeń od półki. ale jakoś dało się radę, ustawiło luż i bardzo fajnie, płynnie kierowniczka pracuje.

[ Dodano: Pią Kwi 18, 2008 7:19 am ]
A dodam, tak dla zainteresowanych symbol zamiennika SSH903R

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 25 kwietnia 2008, 19:35

Pamiętaj za jakieś 500 km skontroluj jeszcze raz ! Pewnie trzeba będzie leciutko dociągnąć. A montując łożyska w przyszłości po prostu podgrzewaj pierścień do ok 100 stopni i sam wpadnie na czop. Wbijanie na siłę zniszczy pasowanie na płaszczyznach roboczych. Tak samo jak wciskasz łożysko w obudowę to ją podgrzej :wink:
kogut

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 25 kwietnia 2008, 23:04

podgrzewanie może i jest skuteczne ale powinno sie łożyska obsadzać an prasie.


Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości