Strona 1 z 1

Świece Denso

Post: 17 października 2016, 19:55
autor: Majsterkele
Witam , powoli przymierzam sie do zakupy świec do moje fajera 929, i stąd moje pytanie, ponieważ znalazlem zalecane świece przez producenta Mianowicie ta, czyli DENSO IHU27D:http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3116351817340-IUH27D-M510414-swieca-zaplonowa.html a drugą nie podaną przez producenta DENSO IHU27 :http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3116351817310-IUH27-M510414-swieca-zaplonowa.html
I jedna i druga jest irydowa, wiadomo roznia sie ceną to oczywiste ale zastanawia mnie czym jeszcze, jest tu jakis specjalista co wie cos o tym :) Pozdrawiam

Re: Świece Denso

Post: 17 października 2016, 20:13
autor: wiertło
Ja kupiłem DENSO IHU27 nie mogłem dostać tych co zalecali bo było to dość dawno temu.
Motocykl chodził nic się nie działo.

Re: Świece Denso

Post: 17 października 2016, 21:01
autor: roksc33
Gdy powstalo 929 cos takiego jak swiece irydowe nie istnialy. kup zwykle denso i nie przesadzaj...IUH27

Re: Świece Denso

Post: 17 października 2016, 22:16
autor: maciekx
roksc33 pisze:Gdy powstalo 929 cos takiego jak swiece irydowe nie istnialy. kup zwykle denso i nie przesadzaj...IUH27


i Tu sie mylisz bo serwisówka podaje denso IUH27D a to jest świeca irydowa tak samo jak i IUH27 obie to irydowe. i do dzisiaj są pod ta sama nazwą dostępne u denso więc niby czemu w 2000 świeca denso IUH27D była by zwykłą świecą a obecnie przy tym samym oznaczeniu to irydya. z reszta I na początku oznaczenia z pewnością oznacza iryde. tak na szybko znalazłem że bosch wprowadził świece irydowe w 2000r więc czemu ngk czy denso miało by ich nie mieć?

co do 929 i świec denso to katalog denso podaje iuh27D jak i bez D obie sa dopuszczone. ja pamietam montowałem NGK irydy bo były tansze :)

Re: Świece Denso

Post: 12 grudnia 2016, 12:14
autor: Velle91
Ja do swojej 929 założyłem Denso IUH27D i jestem zadowolony :-)

Re: Świece Denso

Post: 12 grudnia 2016, 22:52
autor: toper-utl
Majsterkele pisze: I jedna i druga jest irydowa, wiadomo roznia sie ceną to oczywiste ale zastanawia mnie czym jeszcze, jest tu jakis specjalista co wie cos o tym :) Pozdrawiam


Roznica miedzy tymi swiecami sprowadza sie do rowka w kształcie litery U na elektrodzie. Swieca z oznaczeniem IUH27D nie posiada rowka, IUH27 taki rowek ma. Nie wiem jaki ma to wpływ na prace silnika, ale te bez rowka (IUH27D) zazwyczaj sa dedykowane do motocykli na wtrysku. Z tego co pamietam Denso na swojej oficjalnej stronie dopuszcza swiece IUH27 do uzytku w 929, ale do 954 juz nie za bardzo - tu polecaja tylko IUH27D, co jest wg mnie troche dzwine, bo silniki bardzo podobne. Tak czy inaczej, jak wymieniam znajomym swiece w 929, czy tez 954 to wrzucam zawsze IUH27D....
IUH27 stosuje tylko do SC33, gdzie sprawdzaja sie znakomicie.

Re: Świece Denso

Post: 15 grudnia 2016, 17:12
autor: cziken929
Widziałem i pracowałem przy 929 czy 954 które miały założone standardowe świece i pracowały normalnie. Ich barwa po wymontowaniu była jak najbardziej poprawna a to za sprawą najważniejszego parametru świecy czyli poprawnej wartości cieplnej.
To ciepłota świecy odpowiada za odprowadzanie ciepła z komory spalania i zdolności świecy do samoczyszczenia, dlatego też teoretycznie i praktycznie można jeździć na zwykłych świecach.
Wprowadzenie irydu miało na celu zwiększenie odporności świecy na coraz trudniejsze warunki panujące w komorze spalania poprzez podnoszenie stopnia sprężania i pracę silników zasilnaych wstryskiem na mieszankach ubogich bliskich stechiometrii ze względu na wprowadzanie katalizatorów i monitorowania emisji za pomocą lambda.
929 czy 954 nie dotyczą jeszcze normy emisji i pomimo stopniowemu zwiększaniu stopnia sprężania z 11.1 jak w SC33 do 11.3 w przypadku 929 i 11.5 w 954 warunki panujące w komorze spalania są niemalże lajtowe w porównaniu do obecnych doładowanych silników FSI
Producent wprowadzając poraz pierwszy układ wtrysku PGM-FI zastosował świece irydowe dla dużej ich trwałości, wyższej energii iskry przy zastosowaniu mikro cewek zapłonowych w porównaniu do poprzedników, oraz dla niemalże 100% pewności wygenerowania iskry przy każdym cyklu. Świece irydowe i ich pewna silna iskra przyczynia się do redukcji emisji CO oraz delikatnej oszczędności paliwa.
Dla porównania konkurencja w pierwszych modelach na wtrysku a nawet późniejszych stosowała wciąż świece konwencjonalne GSX-R R6 ZX6 etc...

Tak czy siak Świece różnią się niuansami... świeca do 954 z NGK jest irydowo-platynowa, czyli elektroda główna z irydu a masowa pokryta platyną...z DENSO ma rowek na elektrodze masowej co powoduje "pełzanie" iskry itd itd....są to ulepszenia które nie są odczuwalne dla przeciętnego zjadacza chleba i nie powodują jakichś mega zmian w komorze spalania.

Jeśli moto jest stare i zrujnowane można zaaplikować standard denso... Wprzypadku 954 iryd dedykowany do sc 44 i jako opcja do sc33

Wszystko będzie grało

Mam nadzieję, że przydatne

Pozdrówy !!