Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 21:49

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

929 a GPS

jak mocujecie?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 23
Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 15:47
Motocykl: SC 44
Rok produkcji: 2001

929 a GPS

Post » 15 sierpnia 2016, 20:17

Siemka! używacie GPS'ów w Waszych Fajerach?
Jeśli tak to jakie i jak je mocujecie?
Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2016, 15:56 przez Yayor, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 92
Rejestracja: 18 stycznia 2016, 18:10
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998
Samochód: Niebieski

Re: 929 a GPS

Post » 16 sierpnia 2016, 10:51

Cześć. Ja używam nawigacji z telefonu, mocowany w pokrowcu rowerowym z Lidla za 5 euro :D z tego względu że chowam w środku dokumenty, portfel i mogę wbić adres przez dotykową folie, bez wyjmowania telefonu.
Dodam że w sc33

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

 
Posty: 23
Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 15:47
Motocykl: SC 44
Rok produkcji: 2001

Re: 929 a GPS

Post » 16 sierpnia 2016, 15:52

Właśnie w sc33 jest o tyle łatwiej, że jeszcze ma rame wzmacniającą owiewkę i jest gdzie zamontować uchwyt rowerowy. W sc44 juz tej ramy nie ma i jest wiekszy problem...
Słyszałem o patencie z wiertaniem otworu w nakrętce główce ramy i wykorzystaniem jej jako punkt mocowania. Ale ja mam amortyzator skrętu, który przysłania tą nakrętkę. To też kombinowałem by uchwyt rowerowy przykręcić do samego amortyzatora skrętu, ale obawiam się że będzie wpadać w wibracje na nierównościach, dlatego szukam innych pomysłów...

 
Posty: 54
Rejestracja: 25 czerwca 2015, 20:16
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Re: 929 a GPS

Post » 16 sierpnia 2016, 16:25

Ja bardzo często używam navi w SC44. Jako, że śmigam na moto zarówno na długie wycieczki (podgląd zakrętów) i często gdzieś do klientów w pracy, w dziwne miejsca gdzie ciężko trafić, praktycznie jest to standard. Jeżdżę na telefonie (Galaxy S5) z Automapą. Mocowanie wygląda tak:

Obrazek

Obrazek


Nic nigdy nie odleciało / urwało się / przemokło itd. bez względu na prędkości powyżej 200 km/h czy nasze kochane dziurawe drogi. Mocowanie praktycznie za owiewką całkowicie niweluje wpływ wiatru. Używam intercomu Seny (telefon, radio, muza, navi) i łączę się z telefonem przez bluetooth coby słyszeć co Krzysiu gada :). Jak chce popatrzeć na układ zakrętów to też nie ma problemu - wszystko ładnie i czytelnie widać.

Pod siedzeniem pasażera wyprowadziłem sobie gniazdo zapalniczki i USB włączane osobnym przyciskiem gdy jest potrzebne. Kabel do ewentualnego zasilania telefonu jest na stałe dostępny zaraz obok amortyzatora (to to białe wystające trochę z pod baku - gdy nie jest potrzebny jest całkowicie niewidoczny).

Pozdro

Ted

 
Posty: 23
Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 15:47
Motocykl: SC 44
Rok produkcji: 2001

Re: 929 a GPS

Post » 16 sierpnia 2016, 16:43

Rozwiązanie takie o którym myślałem... Obawiałem się jednak, że amortyzator skrętu będzie drgał gdy przykręci się do niego telefon. Ale skoro u Ciebie to działa to jednak wypróbuję to u mnie i kupię uchwyt rowerowy.

 
Posty: 54
Rejestracja: 25 czerwca 2015, 20:16
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Re: 929 a GPS

Post » 16 sierpnia 2016, 17:04

To mocowanie w takiej formie jak widać jeździ ze mną już 1,5 roku od lutego do grudnia i jak do tej pory nie wymagało żadnych poprawek, dokręcania itd. A wierz mi - używam go prawie codziennie :). Koszt o ile pamiętam to około 40 zł.

 
Posty: 23
Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 15:47
Motocykl: SC 44
Rok produkcji: 2001

Re: 929 a GPS

Post » 16 sierpnia 2016, 21:49

A na amorze masz luz w przod/tyl? bo zauwazylem ze, u mnie takowy jest i nie wiem czy jak go obciaze telefonem, to nie bedzie sie obijal o bak?

 
Posty: 54
Rejestracja: 25 czerwca 2015, 20:16
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Re: 929 a GPS

Post » 17 sierpnia 2016, 07:35

Na amorku luzu praktycznie nie mam. Dopiero po poruszeniu go ręką ma zakres pracy jakieś 1,0 cm do przodu i do tyłu. Szczerze mówiąc nie wiem jak GPS miałby się obić o bak :) amor musiałby chyba chodzić całkowicie luźno po kilkanaście cm :).

Jesteś z Bytomia? Można się kiedyś spotkać - oblukasz jak to wygląda :)

 
Posty: 23
Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 15:47
Motocykl: SC 44
Rok produkcji: 2001

Re: 929 a GPS

Post » 18 sierpnia 2016, 15:16

Tak z Bytomia wiec widze, że mam rzut beretem do Ciebie, to faktycznie można się gdzieś zgadać ;-)
A wracając do tematu to moj amor chodzi bez wiekszego oporu w przod/tyl (byc może coś się zużylo? ) i ma luz wieksxy niż 1cm, a jak doloze telefon na ramieniu to moze zaczac latac jak kryka w kiblu :-P

 
Posty: 21
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 19:03
Motocykl: honda cbr 929
Rok produkcji: 2000

Re: 929 a GPS

Post » 19 sierpnia 2016, 20:24

Jak korzystam z gps to w tankbag'ie z telefonu. Aplikacje w wp są dość precyzyjne, z bezpłatnych to np. HERE drive+ albo yanosik z czego ten drugi jest o tyle lepszy, bo jest systematycznie aktualizowany a zresztą chyba każdy zna yanosika :p

mnie bardziej interesuje gniazdo zapalniczki jak w samochodzie, widziałem ofertę oscylowała w granicach 70-80 zł ale znając problem z alternatorem w tym modelu, zastanawiam się nad montażem. Ma ktoś, posiada, używa?

 
Posty: 23
Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 15:47
Motocykl: SC 44
Rok produkcji: 2001

Re: 929 a GPS

Post » 19 sierpnia 2016, 22:09

Luxius pisal, że ma zamontowane gniazdo, używa z ładowarką i daje radę. Myślę, że taką ładowarkę (jeśli nie będzie używana na okrągło) nasze słabe alternatorki powinny pociągnąć.


Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości