Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:38

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulacja EGCV EXUP krótki manual ;)

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Regulacja EGCV EXUP krótki manual ;)

Post » 20 czerwca 2013, 10:13

Może się komuś przyda mój krótki manual, zebrałem się wczoraj w końcu za regulacje i czyszczenie zaworu wydechowego EGCV popularny z Yamahy EXUP.

robota jest prosta szybka i przyjemna, ściągamy lewy boczek owiewkę i odkręcamy pokrywkę od egcv
zawór działa w ten sposób że gdy silnik pracuje poniżej 3 tyś obrotów, to wałek w zaworze jest ustawiony na znaczniku w lewo czyli kąt 90st

następnie przy 3 tyś obr powinien ustawić się maksymalnie do góry na kąt 0st
oo tak jak tutaj w manualu.
http://imageshack.us/a/img6/7317/qhsa.jpg
Obrazek

a przy 7 tyś obrotów zawór ustawia się maksymalnie na dół czyli kąt 180st.
https://imagizer.imageshack.us/v2/950x6 ... 56/46m.jpg
Obrazek

a żeby nie regulować na pracującym silniku i gorącym wydechu, zdejmujemy siedzenie i tak jak wyżej na fotce z manuala znajdujemy czarną wtyczkę z dwoma przewodami takie coś
https://imagizer.imageshack.us/v2/836x6 ... 1/cmg3.jpg
Obrazek
https://imagizer.imageshack.us/v2/800x6 ... 1/zmbp.jpg
Obrazek

najlepiej zamontować sobie na przewodzie jakiś zwykły przełącznik włącz/wyłącz i po prostu sobie przełączać przełącznikiem wtedy zawór będzie się ustawiał na kat 90 i 180st a linkami ustawiamy idealnie na znaczniki.
https://imagizer.imageshack.us/v2/830x6 ... 3/n7c2.jpg
Obrazek
http://imageshack.us/a/img833/6033/n7c2.jpg
Obrazek

wszystko oczywiście warto wyczyścić i przesmarować jakimś smarem wysoko temperaturowym ja użyłem miedziowego do 1100st C w sprayu fajnie spenetrował wałek przez co lekko się obracał w rękach a wcześniej czuć było opór, i zawór nie ustawiał się idealnie na max otwarty czyli 180st i silniczek od egcv delikatnie tyrkotał co mogło w późniejszym czasie doprowadzić do jego spalenia dlatego warto tam zajrzeć raz na jakiś czas, ja po wyczyszczeniu i nasmarowaniu nie musiałem nic regulować bo zawór ustawia się idealnie poniżej filmiki ze zworką diagnostyczną i na odpalonym silniku.

http://www.youtube.com/watch?v=JdHVrFdxUWE

i tutaj na odpalonym silniku

http://www.youtube.com/watch?v=o1dJ2TOamTc

jeszcze dwie foteczki z czyszczenia
http://imagizer.imageshack.us/a/img834/121/0zd0.jpg
Obrazek
https://imagizer.imageshack.us/v2/800x6 ... 7/cmxm.jpg
Obrazek


nie jestem mechanikiem jak coś źle napisałem czy zrobiłem proszę mnie poprawić, ale mam nadzieję że się komuś przyda

 
Posty: 156
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 12:59
Lokalizacja: Kno
Motocykl: sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 20 czerwca 2013, 22:17

U ciebie widac kreske na 6 i 9 u mnie tylko na 6 jest :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 21 czerwca 2013, 07:58

moze brudna zasyfiała ? jakim cudem by nie było gdzie nawet w manualu jest.

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 21 czerwca 2013, 18:27

pełne otwarcie jest przy 8tyś obr/min :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 21 czerwca 2013, 19:01

fakt coś mi się pomieszało :) :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 25
Rejestracja: 14 października 2011, 11:04
Lokalizacja: Jankowice
Motocykl: honda sc 57
Rok produkcji: 2005

Re: Regulacja EGCV EXUP krótki manual ;)

Post » 02 maja 2020, 21:19

Mam problem z moim exup po ustawieniu na 0 stopni u zwarciu na kostce diagnostycznej nie ustawia mi się idealnie na 90 stopni. I na odwrót jak ustawie 90 stopni to nie wraca dokładnie na o stopni. Co może być przyczyną? Serwo motor w porządku tryby w środku dobre. Proszę o poradę

Awatar użytkownika
 
Posty: 25
Rejestracja: 14 października 2011, 11:04
Lokalizacja: Jankowice
Motocykl: honda sc 57
Rok produkcji: 2005

Re: Regulacja EGCV EXUP krótki manual ;)

Post » 03 maja 2020, 00:15

Spadając do mojego postu. Mój blady do 3 tyś obrotów się dławi, potem jest wszystko w porządku normalna moc. Co to może być jeszcze oprócz exup?


Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości