siamano , sezon dobiega końca ja, już motorek odstawiłem i teraz trzeba sie zająć przeglądem i wymianami płynów itd ale zabardzo niewiem jak jest z zaworami i rozrządem co jaki czas powinno sie sprawdzać luzy na zaworach (czy w tym modelu są hydrauliczne ?) z góry dzięki za pomoc
to nie ciekawie:/ robił już to ktoś w swojej maszynie ?? w poprzednim moto (Gs 500 ) tez miałem na płytki ale tam było tylko 4 zaworki, także do wymiany było tylko dwie płytki bo reszta luzów była ok, a tutaj jak rozbiore i okaże się ze będzie trzeba dokupic z 8 płytek to wyjdzie około 250 zł
Pociesz sie tym ze honda jest jest jakościowo dobra marką i regulacja zaworów czesto ogranicza sie do samej kontroli tudzież wymiany jednej-dwóch płytek niedawno serwisowałem 929 miala najechane ponad 50tys. i wszystkie luzy zaworowe były ok.
Hydraulika istnieje np. w CB 750 słynne seven fifty. Hydraulika jest dobra w motocyklach niewysilonych i ma wadę w postaci zacinających się popychaczy i niemiłosiernego klekotania na zimnym silniku. Jeśli przebieg jest oryginalny, to po 25 000 jak pisze MadPawel często wystarczy tylko pomiar, czasem korekta kilku luzów. W silnikach o mocy 150 kM i więcej nie wyobrażam sobie możliwości innej regulacji zaworów niż płytki pod szklankami. Jest to najbardziej precyzyjny układ pozbawiony wad występujących w dźwigienkach. Wydłuża się także okres między regulacjami z 12 do 25 tyś, a w przypadku yamahy do 42 tyś. Tak więc płytki trzeba polubić :wink: Nic nie rozstraja bardziej niż wybita dźwigienka nie reagująca na luzy serwisowe z przeciągniętą kontrą przez kowala. U mnie zawory kosztują 150 pln z wymianą płytek na hot cams, także taki wydatek co 25000 to śmich a silnik pracuje zdecydowanie ciszej