Strona 1 z 2
jak jezdzic ekonomicznie a zarazem nie zamulic silnika?

:
20 sierpnia 2012, 17:22
autor: Dynojet
Witam. Pytanie brzmi przy jakich obrotach zmieniacie/redukujecie biegi w trasie podczas spokojnej ekonomicznej jazdy majac jednoczesnie na uwadze aby silnika nie zamulic,zdlawic? W serwisowce nie mogle znalesc minimalnych predkosci obrotowych do poszczegolnych biegow:( Sportowo raczej rzadko jezdze gdysz zazwyczaj moto sluzy do dojazdu do pracy przez miasto... Staram sie przy kazdej zmianie miec min. 5tys. Redukcja nastepuje natomiast gdy obrtoty spadna ponizej 4 tys. takim stylem jazdy nie zamule mojego bladego? Dodam ze od czasu do czasu na jakiejsc prostej troszke lepiej go przegonie lecz nieczesto:) prosze on pomoc pozdro wszystkim:)

:
20 sierpnia 2012, 18:19
autor: Czarny

ekonomicznie to tak właśnie jak jezdzisz tzn około 5tys obr.
ja tam wole nie mulić silnika.heh

maszyna ma pracować,oczywiście w miare rozsądku ,tam gdzie warunki na to pozwalają


:
20 sierpnia 2012, 19:21
autor: Dynojet
Czarny to znaczy ze jazda w granicy 5 tys muli silnik?

:
20 sierpnia 2012, 20:00
autor: wiertło
Dynojet, to jest sportowy motocykl nie turystyk


:
20 sierpnia 2012, 20:32
autor: Czarny
Nie mówie że jazda w granicy 5tys muli bo w trasie wiadomo.., cały czas nie pałuje do odciny

,ale jak wiertło wspomniał to nie turystyk, jest czym kręcić


:
20 sierpnia 2012, 21:25
autor: Puciaty
oto chodzi panowie maszyna musi latac na obrotach


:
20 sierpnia 2012, 21:35
autor: Dynojet
No macie Panowie racje ale jeszcze nie czuje sie na silach szalec po winklach (glownie wlasnie ostatnio po miescie latam)z szacunkiem do maszyny tej klasy sie odnosze bo wiem ze jeszcze jestem za cieki w uszach... Narazie szaleje tylko na prostej:) moze praktyka zrobi ze mnie lepszego zawodnika:) Zadam pytanie jeszcze z innej beczki odnosnie tem. silnika. Wlasnie wrocilem z miasta jezdzilem na 2 biegu ze srednia predkoscia 25-50 km/h przez okolo 10min kilka zakretow gdzie na ulamek sekundy musialem przystanac. Temp otoczenia 23 stopnie . Maszyna natomiast zlapala 102, podejrzewam ze jakbym jeszcze troche pojezdzil to w ruch poszedlby wentylator. Gdy mialem troszke jakotako prostej i predkosc wynosila do 100 tem spadla do 88 stopni gdy natomiast jechalem ponad 120 temp wyniosla 84. Na postoju natomiast moto zlapalo 104 stopnie dodam ze postuj trwal kolo 4 min. Wam tez tak szybko grzeja sie faiery? dodam ze koledzy na 600 zawsze maja pare stopni mniej przy takim samym stylu jazdy:)

:
20 sierpnia 2012, 21:42
autor: wiertło
Dynojet, ten typ tak ma


:
20 sierpnia 2012, 22:07
autor: Dynojet
Wiertło dzieki uspokoiles mnie:D to moze jeszcze w jednej kwesti mi pomozesz:) Mianowicie chodzi mi o kulture pracy 929:D robilem pelny serwis maszyny... ogolnie ale caly czas mam nieodparte wrazenie ze cos w silniku tak zrzezi... Mechanik mowil ze tak samo mial w 929 albo jeszcze gorzej, ogladalem inna 929 przed zakupem tak samo zrzezila... Ktos na necie napisal ze tak maja 929 jakby kulek do silika nasypal... Prawda do o tej kulturze pracy tego modelu? NIe mam zadego kolegi co ma 929 raz mialem na cpnie stycznosc z 929 poszedlem zaplacic a typ odjechal nie zdarzylem nawet doisc pogadac


:
20 sierpnia 2012, 22:15
autor: wiertło
ogółem ten typ tak ma jak piszesz sam wszystko wymieniałem i była cisza. Ale po zrobieniu 6tys wróciło to. 929 i 954 ma taką prace silnika

:
20 sierpnia 2012, 22:23
autor: lukaszradom
moto musi co jakis czas zlapac oddechu co jakis czas podrec pod 12 tys i wtedy jej sie lepiej na duszy zrobi


:
21 sierpnia 2012, 09:25
autor: RudiszRR
Jak jeździsz z takimi prędkościami to nie dziw się że moto Ci się grzeje. Zresztą jak nie używasz nawet 30% potencjału motocykla to po co Ci taki sprzęt, kup sobie 600 albo nawet 500 będzie Ci sporo mniej paliła a spokojnie będziesz latał z takimi prędkościami. Moto sportowe lubi jak dostaje po garach i jeździ w pełnym zakresie obrotów, po takiej jeździe słychać lepszą pracę silnika i nie ma z nim problemów.