Strona 1 z 2
Niby blache pytanie-prawidlowa zmiana biegow?

:
16 sierpnia 2012, 20:01
autor: maniak929
Witam Panowie. Niby blache pytanie ale ... Jak powinna wygladac prawidlowa zmiana biegow? Troszke sie naczytalem Jezeli chodzi o redukcje to nalezy na sprzegle podniecs troszke obroty aby predkosc kol zebatych biegu i predkosc walu sie wyrownaly.... tu artykul
http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html Stosujecie to Panowie?? Osobiscie sie wypowiem ze nic takiego nie robie gdyz zmiana/redukcja trwa mniej niz sekunde. ( poszczam gaz sprzeglo bieg w dol/w gore) A Wy? I jeszcze pytanko - redukujecie na jednym sprzegle np o 2-3 biegi nizej ? ktos powiedzial ze niezdrowe dla silnika i ja n ie moge zrozumiec niby dlaczego:) Pozdro

:
16 sierpnia 2012, 20:48
autor: heko55
Ktoś kto dosiada prawie litrowy sprzęt nie powinien zadawać takich pytań


:
16 sierpnia 2012, 20:50
autor: maniak929
Panowie streszczajac moze ktos mi przyblizy jak redukowac z uzyciem miedzygazu?? Zawsze moja redukcja wygladala nastepujaco: np jak na danym biegu pretkosc obrotowa spadla ponizej 4 tys poszczalem gaz wciskalem sprzeglo bieg nizej i jazda wszystko staralem robic sie jak najszybciej. prosze o rady. Panwie a redukujecie czasem z 2 na 1? dodam ze jak tak np podcza przejazdu przez torowisko ponizej 20 km prawidlowo?
[ Dodano: Czw Sie 16, 2012 8:52 pm ]No wiem ze troche wstyd o to pytaac

jednak prosze o pomoc

:
16 sierpnia 2012, 21:06
autor: Max_929
ja jak redukuje to puszczam gaz/sprzegło bieg w dół jezeli chcę zredukować np: 5-4-3 to puszczam gaz/sprzęgło bieg w dół odpuszczam sprzęgło/naciskam sprzęgło bieg w dół odpuszczam sprzęgło itd. naciskam i odpuszczam aby bieg zaskoczył
przy szybkiej zmianie biegów staraj się robić uślizgi sprzęgło tak jak do stawianie na koło (strzał ze sprzęgła) tyle ode mnie
pozdro

:
16 sierpnia 2012, 21:15
autor: stashekcn
Takie pytania to faktycznie na forum nie wie... Cb 500, a tutaj to już wstyd. Redukcja tylko z szybkim międzygazem.

:
16 sierpnia 2012, 21:15
autor: maniak929
znaczy np z piatki za kazdym razem gdy wrzucisz bieg nizej poszczasz sprzeglo i musisz troszke tam przejechac Max_929? Ja np jak juz musze sie zatrzymac jadac 5 biegiem , hamuje silnikiem gdy pretkosc obrotowa jest w granicy 3,5-4 tys (80 km/h) wciskam sprzeglo hamuje hamulcem jednoczescie zbijam co jakis czas biegi w dol (na jednym sprzegle) az dojde do luzu w momencie zatrzymania.... Prawidlowo Panowie? dodam ze przy mojej redukcji skrzynia ladnie pracuje wiec nie czulem potrzeby zeby cos zmieniac teraz trafilem na art. o zmianie z miedzygazem i zaczalem sie zastanawiac:)

:
16 sierpnia 2012, 21:16
autor: pit
Najgorsze piźnięcia to są w silniku jak się człowiek wolno przeciska po mieście, nawet między-gaz nie pomaga. Jak się zapier..la to już co innego


:
16 sierpnia 2012, 21:22
autor: heko55

:
16 sierpnia 2012, 22:42
autor: trauma
Jedno naciśnięcie sprzęgła= jeden bieg w dół. Redukcja oczywiście ,ze z miedzygazem.

:
17 sierpnia 2012, 00:31
autor: Maly929
Szczerze przyznam, że aż przerażają mnie takie pytania z ust osoby użytkującej litrowego motocykla ( bez urazy oczywiście )

:
17 sierpnia 2012, 10:08
autor: Redd
Na dobrą sprawę ciężko jest to opisywać w teorii. Międzygaz wygląda mniej więcej tak, że dodajesz lekko gazu zaraz po wciśnięciu sprzęgła, jeszcze przed redukcją biegu. To trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Jak się zastanowię to u mnie wygląda to tak jak bym jednocześnie wciskał sprzęgło i dodawał gazu. Całość z redukcją nie powinna zająć dłużej niż ćwierć sekundy.
A tak z innej beczki: Zdarzało Wam się redukować biegi bez użycia sprzęgła? Słyszałem o takiej możliwości ale nie umiem sobie tego wyobrazić bez szarpania..

:
17 sierpnia 2012, 11:45
autor: KrzyHo
tutaj jest dosyć wyraźnie pokazana redukcja z międzygazem
http://www.youtube.com/watch?v=7fHfszaR ... plpp_video