Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:32

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Niby blache pytanie-prawidlowa zmiana biegow?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 28
Rejestracja: 06 lipca 2012, 14:04
Lokalizacja: kraków
Motocykl:

Post » 17 sierpnia 2012, 17:46

dzieki za pomocne odp:) zwlaszcza filmik mi duzoo wytlumaczyl :) Jeszcze Panowie jedno pytanie, jak jest z redukcja o pare biegow? nie szkodzi maszynie redukcja np z 4 na 2 bieg na jednym sprzegle? Robie tak jak w ostatnim poscie.... No wydaje mi sie strasznie meczace np gdy trzeba sie zatrymac z 6 biegu i za kazdymn razem poszczenie sprzegla o bieg nizej niekiedy nawet nie ma czasu Panowie jak to z tym jest? Niektorzy np zatrzymaja sie w miejscu i dopiero wtedy zbijaja do luzu... czytalem ze nie szkodzi silnikowi ... prawda?

Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Rejestracja: 16 lipca 2012, 12:51
Lokalizacja: 3-city
Motocykl:

Post » 17 sierpnia 2012, 23:34

Nie rób sobie złych nawyków! Generalnie każdy bieg po kolei.. Kilka na raz? Na sprzęcie tej klasy? Raz że szkodliwe, dwa niebezpieczne, no i jeszcze nie wykorzystujesz momentu hamowania silnika(no a jak puścisz na np. dwójce przy zbyt dużej prędkości to patrz punkt drugi). Jak nie ma czasu to chyba tylko podczas bardzo awaryjnych hamowań- wtedy nie redukujesz, tylko ratujesz skórę! Aa na postoju nie zrzucisz kilku biegów, skrzynia kołowa jest tak skonstruowana, że się po prostu nie da ..nie wiem skąd znasz tą bajkę.

 
Posty: 28
Rejestracja: 06 lipca 2012, 14:04
Lokalizacja: kraków
Motocykl:

Post » 19 sierpnia 2012, 20:14

Dzieki Panowie za pomocne wzkazowki. Cwicze tak jak pisaliscie. Sprawa wyglada tak jadac np 5 biegiem widzac p0otrzebe w oddali zatrzymania hamuje silnikiem no tak do ok 80km/h. Nastepnie przeglo w czasie zmiany biegu w dol przegazowka tak kolo 3 tys obrotow do gory . wszystkko staram robic sie jak najszybciej. poszczam sprzeglo i stytuacja sie powtarza tj. hamuje silnikiem chwile na 4 i reszta jak wyzej, az do luzu.. Panowie prawidlowo? Jest cos co trzebaby bylo zmienic? Ale fakt z przegazowka redukuje sie tak plynnie ze nawet czasem zastanawiam sie czy zredukowalem tak gladko wchodza biegi:) Nie chce uszkodzic maszyny pozatym Nie chce sie uczyc zlych nawykow jak wczesniej dlatego prosze o rady poki czas:) P.S swoja droga taka przegazowka na sprzegle nie wplywa negatywnie na stan silnika?

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 19 sierpnia 2012, 22:44

maniak929 widziałeś może jakiś wyścig moto gp?lub kogoś kto długo lata po torze?wiem że może to nie to samo ale zobacz jak tam wbijają i zbijają biegi,jak chcesz redukować kilka zębów w dół na jednym sprzęgle to kup Chopper-a :D na swoim sprzecie nie wyobrażam sobie takich akrobacji :mrgreen: pzdr

Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Rejestracja: 16 lipca 2012, 12:51
Lokalizacja: 3-city
Motocykl:

Post » 20 sierpnia 2012, 12:02

Na 5 biegu 80 ? Podczas dynamicznej jazdy przy tej prędkości to ja już zbijam z 2 na 1 :D Na 5tym biegu przy 80 będzie miał pewno poniżej 5tys. obrotów gdzie hamowanie silnikiem nie jest już zbyt skuteczne. Zbijaj przy wyższych obrotach i nie bój się go kręcić - te silniki zostały do tego stworzone. ; )

 
Posty: 28
Rejestracja: 06 lipca 2012, 14:04
Lokalizacja: kraków
Motocykl:

Post » 20 sierpnia 2012, 12:07

Czarny z tym zbijaniem biegow w dol o 2-3 stopnie na ''jednym sprzegle'' nie chodzi o to ze niby jasde 4 biegiem 100km/h i nagle zbijam szybciutko do 2 biegu i poszczam wiem ze to raczej ryzykowne. Chodzilo mi bardziej cos takiego ze jadac tym 4 biegiem 100 km/h wyhamowywuje nim (tj. silnikiem) do tam 70km/h (3,5 tys obr.) w tym momencie wciskam sprzeglo hammuje przednim hamulcem w tym czasie wbijam 3 bieg caly czas na jednym sprzegle i hamujac przednim ham. przy 40 dwojeczka i zaraz luz . Przypomne ze redukcja biegow jest dopasowana do predkosci. Co sadzicie o takim stylu jazdy ?? Do tej pory tak jezdzilem oraz wszyscy znajomi. Taki styl jazdy nie szkodzi? Moze ktos wypowie sie o moim wczesniejszm poscie? sory ze tak truje ale trudno to wszystko ubrac w slowa, pozdro

 
Posty: 10
Rejestracja: 01 lipca 2012, 16:57
Lokalizacja: kielce
Motocykl:

Post » 20 sierpnia 2012, 14:23

Panowie dolacze sie do tematu. Jak Wy redukujecie z przegazowka to do jakich obrotow zchodzicie? Zawsze staram sie wyhamowac silnikiem przed redukcja na danym biegu ile sie da np 5 do 90km/h 4 do 80km/h 3 do 60km i 2 do 40km/h i wbijam luz. Nie zamulam silnika przez takie wyhamowanie biegami ? Ogolnie takie spokojne hamowanie silnikiem na niskich predkosciach dla biegu jest zdrowe?Przy jakich predkosciach zmieniacie biegi smoimi bladymi tak aby bylo ekonomicznie a zarazem zeby nie zamulic motto i nie wyrzadzic mu kuku?
jedno życie jeden cel, smigac honda cbr!

 
Posty: 76
Rejestracja: 27 listopada 2011, 17:12
Lokalizacja: Radom
Motocykl: bylo 2x SC33 jest 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 20 sierpnia 2012, 22:18

az mnie glowa boli jak to poczytalem dobrze ci radze kup sobie narazie jakas 500 i najpierw pocwicz bo sobie krzywde zrobisz jak jezdzisz na takim sprzecie i takie pytania zadajesz.... :ooo:

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 21 sierpnia 2012, 10:45

Trudno się ustosunkować do tych wypowiedzi. Bo raczej mało kto patrzy na to jaką ma prędkość i jakie obroty w dodatku zastanawia się na jakim teraz biegu jedzie ,a dopiero potem podejmuje decyzję czy redukować czy jeszcze troche pojechać :D

Chyba za szybko na zbyt duży sprzęt wskoczyłeś bo takie rzeczy robi się po prostu automatycznie najłatwiej będzie Ci ocenić na słuch jakie masz obroty i czy możesz redukować jeszcze inaczej możesz na wyczucie moto jak zbijesz bieg to czujesz ,ze maszyna mocno zwalnia chociaż nie używasz hamulca jak poczujesz ,ze zaczyna się toczyć jakby na luzie już to możesz zbijać kolejny bieg.. Do tego potrzeba po prostu wyczucia ,a nie konkretnych danych z jakiego biegu na jakiej prędkości itp. PzdRR

Awatar użytkownika
 
Posty: 149
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 13:30
Lokalizacja: tomaszoof
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2001

Post » 23 sierpnia 2012, 15:24

"Na dobrą sprawę ciężko jest to opisywać w teorii. Międzygaz wygląda mniej więcej tak, że dodajesz lekko gazu zaraz po wciśnięciu sprzęgła, jeszcze przed redukcją biegu. To trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Jak się zastanowię to u mnie wygląda to tak jak bym jednocześnie wciskał sprzęgło i dodawał gazu. Całość z redukcją nie powinna zająć dłużej niż ćwierć sekundy. "

- wypowiedź kolegi Redd'a powinna być zwieńczeniem całej tej opowieści. nic dodać, nic ująć
PEACE 2 ALL WEED SMOKERS

Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 stycznia 2012, 22:07
Lokalizacja: Włoszczowa
Motocykl: honda cbr929/cbr600f3/xt600
Rok produkcji: 2001

Post » 23 sierpnia 2012, 20:32

Nie wiem czy ktoś używa miedzygazu, chociaż czasami mi sie zdarzyło żeby jakieś panny lekko nakręcić :P ale uczyć sie na bladym zmieniać biegów to troche nie halo,raczej kazdy ma swój indywidualny styl jazdy gdzie nie da sie powiedzieć kiedy i w jakim momencie juz należny zmienic bieg bo zakres obrotów jest bardzo duzy bo na 2 mozna jechac 15km/h i 150km/h,na pewno wielu zapier...nie ma czasu pomyśleć aby wcisnąć sprzęgło,tylko bieg w góre i dalej.podsumowując to po prostu trzeba poczuć...
mario

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości