Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 21:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

zerwana śruba

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 127
Rejestracja: 27 września 2008, 23:22
Lokalizacja: CIESZYN
Motocykl: cbr 929 XR650R
Rok produkcji: 2001

zerwana śruba

Post » 04 stycznia 2009, 13:30

cześć wszystkim dobierałem się wczoraj do filtra powietrza i przy odkręcaniu zbiornika zerwałem jedną śrubę z przodu okazało sie że one są aluminiowe, zostałem zniechęcony do dalszej pracy i zostawiłem to.Moje pytanie czy one powinny być aluminiowe :?: teraz musze czekać aż mi ciśnienie opadnie i wezmę sie za naprawe

Awatar użytkownika
 
Posty: 265
Rejestracja: 02 listopada 2007, 06:17
Lokalizacja: Darłowo ;
Motocykl: ******
Rok produkcji: 0

Post » 04 stycznia 2009, 14:05

Z tego co pamietam to wszystkie sruby mialem z nierdzewki....

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 04 stycznia 2009, 14:10

raczej nie powinny. zerwała się bo pewnie zaśniedziała, gdyby była oryginalna stalowa to z pewnością nie miałbyś żadnych problemów z jej odkręceniem. polecam wymianę na śruby z kwasówki - nie rdzewieją i ładnie wyglądają.

 
Posty: 57
Rejestracja: 29 lipca 2008, 20:31
Lokalizacja: Lębork
Motocykl: sc44
Rok produkcji: 0

Post » 04 stycznia 2009, 15:07

Śruba powinna być stalowa,nierdzewna śruba ma tendencję do zapiekania się i ukręci się musisz ją posmarować miedzianym smarem i po temacie.Co do wykręcenia ukręconej śruby to są specjalne wykrętaki do ukręconych śrub (wiercisz otwór w ukręconej śrubie i wkręcasz wykrętak)

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 04 stycznia 2009, 15:39

to własnie zwykła stalowa śruba ma tendencje do zapiekania się bo rdzewieje gwint, a jak za bardzo przerdzewieje to się ukręci i jest wtedy problem. Śruby ze stali nierdzewnej jak sama nazwa wskazuje nie rdzewieją, mają cały czas tą samą wytrzymałość (większą niż zwykła stal) i można je zawsze bez problemu wykręcić. dlatego stosowane są fabrycznie do mocowania wydechu do głowicy.

 
Posty: 167
Rejestracja: 01 stycznia 2008, 21:29
Lokalizacja: Kalisz Po
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 04 stycznia 2009, 19:36

A mi sie wydaje ,ze wszystkie sruby fabrycznie sa stalowe a przed korozja sa oksydowane lub zabezpieczane inna powłoka galwaniczna . Sruby z nierdzewki moze i nie koroduja ale maja tendencje do zapiekania i przy odkrecaniu czesto dochodzi do ukrecenia . A juz w kontakcie z bardzo wysokimi temeraturami to tragedia. Mialem kilka razy do czynienia z polaczeniami srubowymi z nierdzewki i nie polecam takiego rozwiazania no chyba ,ze akurat takie sa wymagania . SZrodowisko agresywme , morsa woda itp . W motocyklach takich wymagam nie ma .
---
Pozdrawiam
Jacek FireBlade '01
Jacek

 
Posty: 57
Rejestracja: 29 lipca 2008, 20:31
Lokalizacja: Lębork
Motocykl: sc44
Rok produkcji: 0

Post » 04 stycznia 2009, 23:28

W 100 procentach zgodzę się z jackiem,co ciekawe spotkałem się kilka razy w kilku motocyklach z nierdzewnymi śrubami lecz mocowały one tylko owiewki.

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 05 stycznia 2009, 00:08

oryginalne śruby w motocyklach są stalowe i pokryte czymś żeby nie rdzewiały. z kwasówki są tylko śruby lub nakrętki którymi przykręca się kolektory do głowicy (w hondzie nakrętki, w suzuki śruby a reszta to nie wiem).


Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości