It is currently 16 November 2025, 13:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

olej!!

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 28
Joined: 16 July 2008, 22:10
Location: Krosno
Motocykl: CBR 954
Year production: 0

Post » 19 July 2010, 19:48

A co powiecie o shell advance VSX-4 (półsyntetyk)?

User avatar
 
Posts: 303
Joined: 22 August 2008, 09:48
Location: serokomla
Motocykl: szukam...
Year production: 0

Post » 19 July 2010, 19:53

pytasz bo chcesz byc inny czy masz za free??

User avatar
 
Posts: 882
Joined: 04 March 2010, 00:37
Location: Małopolsk
Points: 8
Motocykl: Honda FireBlade 929RR
Year production: 2001

Post » 19 July 2010, 20:14

ja proponuje motul 300V ja na nim jezdze i jestem zadowolony przebieg mam 36000 tys
...Hamuj Fantazje, Rozwijaj Wyobraźnie...

User avatar
 
Posts: 146
Joined: 14 May 2010, 18:25
Location: Gorlice
Motocykl: FireBladeee 1000 RR
Year production: 2004

Post » 19 July 2010, 23:47

motul !!

User avatar
 
Posts: 264
Joined: 13 July 2010, 13:40
Location: Wrocław
Points: 6
Motocykl: GSXR 1000
Year production: 0

Post » 23 July 2010, 19:53

Panowie, mam okazje wyrwać w fajnej kasie 5l Motula 5100 10w40. Nada się to do 929 z przebiegiem ~40tys. km?

Teraz nie wiem co jest zalane bo niedawno kupiłem sprzęta :)

No i jescze jak ktoś byłby miły i mógł mi powiedzieć ile trzeba zalać oleju to byłbym wdzięczny :)

User avatar
 
Posts: 63
Joined: 05 March 2010, 02:53
Location: Kraków
Points: 1
Motocykl: cbr929
Year production: 2000

Post » 23 July 2010, 20:51

poebao?
zalej full syntetykiem, do wysokoobrotowych silników z tulejami cylindrów na spiekach ceramicznych nic innego kolego!
nieważne co było lane wcześniej, jak puszcza olej to jakaś uszczelka jest do wymiany a nie wina oleju.
Ja kupiłem castrola Power Racing 10W50 FullSyntetic jest tańszy od motula full syntetyka o chyba 100zł
A ponoć lepszy.
Nie lej syfu !
Mi przy zmianie filtra weszło 3.6L

User avatar
 
Posts: 264
Joined: 13 July 2010, 13:40
Location: Wrocław
Points: 6
Motocykl: GSXR 1000
Year production: 0

Post » 23 July 2010, 21:08

No dobra, z tym ,że ja nie mam bladego pojecia co jest aktualnie zalane. Zakładając, że mam teraz zalanego półsyntetyka to niebardzo można przejść na pełen syntetyk. Piec nie jara jak narazie ani grama oleju. W 600ccm zawsze latalem na 10w40 5100 polsyntetyku i bylem zadowolony.

Sam już nie wiem.

User avatar
 
Posts: 63
Joined: 05 March 2010, 02:53
Location: Kraków
Points: 1
Motocykl: cbr929
Year production: 2000

Post » 23 July 2010, 23:12

a dlaczego nie można zalać pełnego po pół?
olej w pełni syntetyczny to super dokładnie dobrana kompozycja odpowiednich frakcji organiki,
a pół syntetyk to tak na oko, troche tego troche tego, a pół syntetyka.
tak na poważnie to chodzi o zmianę parametrów w funkcji temperatury oraz w funkcji przebiegu. syntetyk lepiej trzyma lepkość, kąt zwilżania itd.
to że nie można przejść na lepszy olej to głupota, tak samo jak to że syntetyk ci rozszczelni silnik.
tak mogą sądzić tylko serwisanci Autosanów i Roburów :-)
bez kitu poszukam, miałem kiedyś taka prezentacje w ppt odnośnie spieków cermicznych na tuleje cylindrów silników motocyklowych, odnśnie zużycia i troche było o olejach i smarowaniu, co nie do końca stanowiło przedmiot mojego referowania. ale bogata bibliografie miałem to byś mógł się dokształcić i wystrzec : głupot, przesądów, guseł i zabobonów :-P
pozdro
PS
to tak ja by stara kazała ci pić kranówkę bo od mineralnej się rozszczelnisz, bo nie wiadomo co piłeś wcześniej.....

User avatar
 
Posts: 264
Joined: 13 July 2010, 13:40
Location: Wrocław
Points: 6
Motocykl: GSXR 1000
Year production: 0

Post » 24 July 2010, 00:09

Hehehe fajnie to napisałeś. No właśnie juz sporo osób odradzało mi przejście z polsyntetyka na pelen jakoby mogło to zaszkodzić piecykowi. Chętnie bym się w tej kwestii dokształcił z kompetentnego źródła.

User avatar
 
Posts: 115
Joined: 14 April 2010, 01:28
Location: WLKP
Points: 1
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Post » 24 July 2010, 01:24

nie zaszkodzi wlanie syntetyku ;) powiem Ci tak, wlej co chcesz byle regularnie:) Ja smigam na syntetyku Repsola. Wchodzi wraz z wymiana filtra 3,6-3,7l :)
Pozdro i lewa w góre:)

Previous

Return to Ogólne (CBR929RR SC44)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests