Dzisiaj jest 29 marca 2024, 12:05

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z obrotami/mocą seat ibiza 1.4 '97

Jeśli chcesz coś napisać nie koniecznie związanego z motocyklami napisz to tutaj !

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 36
Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 21:46
Lokalizacja: SY(f)
Motocykl: Był SC33
Rok produkcji: 0

Problem z obrotami/mocą seat ibiza 1.4 '97

Post » 13 stycznia 2014, 19:54

Uderzam do Was z małym problemem.
3-4 dni temu stałem się posiadaczem Seata Ibizy 1.4B z 1997 roku. Jak pisałem wyżej mam z nim mały problem.
Przechodząc do sedna, samochód już na jeździe próbnej troszkę się przyduszał po dodaniu gazu, w aucie była już mocna rezerwa paliwa więc tym to usprawiedliwiłem. Zatankowałem, problem nie ustał. Po dodaniu gazu obroty najpierw zejdą na chwilkę w dół, szarpnie trochę budą i dopiero się wkręcą, to samo jest przy ruszaniu z okolo 1,100 obr/min. Samochód tak jakby się "dławił". Co więcej, wracałem nim do domu, około 40km i podczas jazdy zaczął przerywać, i tak jakby chodzić na 3 garnki, trwało to może z 2 sekudny, powtórzyło się raz jeszcze tego dnia. Wymieniłem wczoraj świece, baba w sklepie dała mi 3 elektrodowe NGK (17zl szt). Świece założone, rozgrzane, jedziemy. Auto zaczeło się od razu inaczej zbierać, nie szarpało, nie przerywało. Przegoniłem go z 10-15km, czasami dochodząc do 160km/h. Wszystko pięknie. Tylko jak już wracałem to pojawił się ten sam problem, auto traciło "buta", i zaczął mi przerywać. Mam też wrażenie, że na zimnym, lub nie do końca super dogrzanym silniku (do około 5km po odpaleniu) lepiej się zbiera.
Jak myślicie, co może być przyczyną?
Samochód nie dymi, ładnie odpala, oleju też nie zauważyłem by ubywało.

Ma też założony jakiś śmieszny wydech, poprzednik mówił, że strumienica. Nie zaglądałem więc nie wiem czy to to czy po prostu któraś część nie jest z kwasówki.
Przebieg licznikowy 200tys. Bez gazu.

 
Posty: 122
Rejestracja: 14 grudnia 2012, 01:07
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 13 stycznia 2014, 21:04

http://www.automotoraport.pl/pl/auto_se ... owice.html
jeśli nie poradzisz sobie z problemem, to polecam ten warsztat w Katowicach. Chłopaki znają się na rzeczy i nie kasują dużo.
Pozdro :)

 
Posty: 13
Rejestracja: 16 grudnia 2013, 21:19
Lokalizacja: z całego świata
Motocykl:

Post » 13 stycznia 2014, 21:18

Poszukaj dokładnie czy gdzieś na dolocie nie łapie "lewego" powietrza.

 
Posty: 36
Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 21:46
Lokalizacja: SY(f)
Motocykl: Był SC33
Rok produkcji: 0

Post » 13 stycznia 2014, 21:31

Jeszcze obstawiałem kable ale to cholera wie. Na zimnym chodzi super. Ale jak się zagrzeje to zaczynają sie cyrki, duszenie, dławienie, szarpanie...

Awatar użytkownika
 
Posty: 144
Rejestracja: 13 listopada 2013, 19:43
Lokalizacja: mazowieckie
Motocykl:

Post » 13 stycznia 2014, 21:37

Kolego z opisu wnioski ciężko wyciągnąć musisz sam zacząć od tego co jest najłatwiej czyli świece masz już za sobą filtr powietrza w ciemności zerknij pod maskę czy nie występują łuki el. na pewno sprawdził bym pompę paliwa czy jest odpowiednie ciśnienie częsta jazda na komorniku zabija zwróć uwagę na przepływkę po zdjęciu kostki czy jest różnica w zachowaniu silnika to tylko taka wstępna ocena jeżeli już dalej musisz się zagłębić to poproś kogoś kumatego o pomoc co byś nie utopił za dużo :584:

 
Posty: 36
Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 21:46
Lokalizacja: SY(f)
Motocykl: Był SC33
Rok produkcji: 0

Post » 13 stycznia 2014, 21:57

Łuków nie ma, sprawdzaliśmy z kumplem. Wydawało nam się, że troche "sapie" przy dodaniu gazu jakby właśnie dostawał lewe, ale może nam się to tylko wydawać. Przy dodaniu gazu na luzie auto najpierw pomyśli a dopiero potem się wkręci. Przepływomierza w nim nie ma, tak samo jak krokowca. To troche stara konstrukcja z vw polo. Mam nadzieje, że nie zamieniłem siekierki na kijek...

Filtr powietrza oglądałem, nie był w najgorszym stanie ale jutro i tak wymienie dla pewności. Świece miały ładny kolor, nie były niczym zachlapane lub coś z tych rzeczy.

Awatar użytkownika
 
Posty: 144
Rejestracja: 13 listopada 2013, 19:43
Lokalizacja: mazowieckie
Motocykl:

Post » 13 stycznia 2014, 22:04

Jeżeli chcesz sprawdzić czy ciągnie czy nie lewe powietrze to odpal auto weś samostart i w okolicach które wydają Ci się podejrzane lekko spryskaj jeżeli zaciąga powietrza 100% zacznie porządnie kuleć tylko ostrożnie się za to zabieraj !!!!!!!!!!!!!!!!!! czasem nie na wydech :530:

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Post » 13 stycznia 2014, 22:53

przyjrzał bym się temu wydechowi made in stodoła.

 
Posty: 13
Rejestracja: 16 grudnia 2013, 21:19
Lokalizacja: z całego świata
Motocykl:

Post » 13 stycznia 2014, 23:04

Przy takiej konstrukcji to wydech aż tak bardzo nie wpływa na pracę silnika, ale to tylko moje zdanie. Ja bym jeszcze zajrzał do zaworów.

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Post » 13 stycznia 2014, 23:13

różnie może być jak ktoś Lambde wywalił.

 
Posty: 13
Rejestracja: 16 grudnia 2013, 21:19
Lokalizacja: z całego świata
Motocykl:

Post » 13 stycznia 2014, 23:19

Faktycznie nie pomyślałem że ktoś mógł aż tak "stiuningować" ten wydech że pozbawił go sondy. niestety wszystko po kolei musisz obejrzeć i miejmy nadzieję że znajdziesz przyczynę

Awatar użytkownika
 
Posty: 144
Rejestracja: 13 listopada 2013, 19:43
Lokalizacja: mazowieckie
Motocykl:

Post » 14 stycznia 2014, 17:17

Może być lambda ostra dawka paliwa i od dołu nie może przełknąć ale to tak na 20% bym obstawiał :(

Następna

Wróć do Off-Topic

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości