Strona 1 z 2

honda 954 Prosze o rade ? !!

Post: 10 czerwca 2008, 02:35
autor: Przem954RR
witam wszystkich jestem od niedawna szczesliwym posiadaczem takiej maszynki jaka jest 954 jestem z niej bardzo zadowolony i chce po zakupie zrobic jej serwis we wlasnym zakresie wiec wymienic plyny hamulcowy i chlodzenia oraz olej i tutaj jest problem poniewaz kolega w sklepie kupil mi zamiast oleju specjalnego do motocykli olej Castrol 10w40 magnatec samochodowy i nie wiem czy moge go nalac do swojego nowego nabytku nie chcial bym zeby to narobilo mi jakis problemow (np. poslizg sprzegla itd) nie znam sie jeszcze na tym dokladnie wiec dlatego zalaczam tutaj tego posta i licze na podpowiedz od prawdzywych znawcow tych maszynek. Z gory dziekuje za odpowiedzi a mianowice czy moge nalac ten olej i beidze ok czy musze kupic jakis inny do motocykli jesli tak to prosze o podpowiedz jaki to ma byc. ps. przebywam w irlandi i tutaj uzywam ten motorek wiec nie wiem czy tutaj kazdy olej sie dostanie aha i przebieg mojej niuni to 26k To tyle czekam na odpowiedzi i Pozdrawiam

Post: 10 czerwca 2008, 02:40
autor: barty929
lepiej nie wlewaj !!!!!!!! Olej motocyklowy ma zupełnie inne właściwości niż samochodowy , inne obciążenia inne obroty silnika itd itd !!! Niunia ma latać a nie stać posuta ...Pozdro :mrgreen:

Post: 10 czerwca 2008, 09:47
autor: marcinSC33
NIE WLEWAJ TEGO OLEJU!kup sobie olej przeznaczony tylko do motocykli.Sam odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie stwierdzeniem, że masz mokre sprzęgło przecież w motocyklu.Ciesz się nabytkiem.Pozdro

Post: 10 czerwca 2008, 10:23
autor: Krzysiek954
Witam. Ja wlałem do swojej 954 taki olej: Power 1 Racing 4T 10W-50 to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do nowoczesnych 4-suwowych sportowych motocykli. To sprawdzona w sporcie motorowym technologia zapewniająca wysoką wydajność silnika, większą moc oraz lepsze przyspieszenie. Stworzony w oparciu o doświadczenia zdobyte w wyścigach motocyklowych, testowany w ekstremalnych warunkach, zapewnia maksymalne osiągi utrzymując doskonałą trwałość silnika.

Power 1 Racing 4T 10W-50 zawiera formułę TRIZONE TECHNOLOGY™ stworzoną specjalnie dla 4-suwowych motocykli. Wydajność silnika motocykla to zsynchronizowane współdziałanie 3 elementów: silnika, sprzęgła i skrzyni biegów. Dzięki TRIZONE TECHNOLOGY™ olej ten jest przystosowany do ochrony zarówno silnika jak i sprzęgła i skrzyni biegów. Power 1 Racing 4T zapewnia doskonałą ochronę wszystkim trzem elementom narażonym na zużycie.
Power 1 Racing 4T 10W-50 jest odpowiedni do wszystkich nowoczesnych, wysilonych silników motocyklowych o sportowych osiągach wymagających specyfikacji API lub JASO.
Nim go zakupiłem zadzwoniłem do Salonu Hondy i tam mi go polecili w oparciu o przebieg motocykla u mnie około 1200 km. Myślę, że możesz taki wlać. Wymiana filtra oleju też by motocyklowi wyszła na dobre. Potrzebujesz około 3,5 litra oleju.

Post: 10 czerwca 2008, 10:35
autor: krolik
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9014495&contentId=7028720
Chłopaki dobrze mówią. Ja zalewam do siebie taki olej jak w linku. Jezeli nie wiesz co bylo zalane to ten olej możesz lać w ciemno. Ale nie olej do samochodu...

re: Olej w Hondzie

Post: 12 czerwca 2008, 00:02
autor: Przem954RR
dziekuje wam za odpowiedzi wlsanie taki olej kupie i wymienie a ten zostawie sobie do auta Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za pomoc

Post: 06 maja 2009, 20:11
autor: stunter
witam mam maly problem bo kupilem rozbita honde 954 i mam taki przypadek ze jak odpalam to rozrusznik kreci ale nie zanosi sie na to zeby mial odpalic. czy moze to byc przyczyna braku przedniej wiazki przewodow elektrycznych? mozliwe ze w tej wiazce jest przewod do czujnika w sprzegle. prosze o pomoc :)

Post: 06 maja 2009, 22:18
autor: Sitek
Witam. Miałem podobny problem też mi rozrusznik kręcił a moto nic. Najpierw sprawdz czy po włączeniu zapłonu załącza sie pompka paliwa to powinno być słychać. Jeżeli sie nie załącza to sprawdz czujnik przechyłu motocykla jeżeli był rozbity to być może ktoś go założył odwrotnie znajduje sie on na samym przedzie stelaża powinien być skierowany strzałką do góry.Mam nadzieję ze to będzie to . Napisz jak sobie poradziłeś i czy to było to. Narka

Post: 07 maja 2009, 17:16
autor: mikan
motul najlepszy do moto, do samochodow zreszta tez. wazne zeby specyfikacja byla dobrana. ja mam 300v 10w teraz, przedtem do zmeczonej yamahy lalem 5100 15w.

Post: 25 maja 2009, 19:44
autor: stunter
jednym z powodow byl ten czujnik przechylu. tzn wogole go nie mialem ale jak zalozylem to fakt pompa paliwa sie zalaczyla taki dzwiek bzzzz-bzzzz i na tym koniec ;/ sprawdzilem troche elektyki i doszedlem ze nie dochodzi prad do fajek od swiec... co moze byc przyczyna??

Post: 09 czerwca 2009, 20:09
autor: Kynias
Witam.
Pytanie w sprawie oleju: co ile wymieniacie olej + filtr oleju w swoich moto?
Po wymianie zbliżam się powoli do 6tyś km w tym sezonie - to już powinienem wymienić ?
Pzdr

Post: 09 czerwca 2009, 22:34
autor: KRzycho
Zaleca się wymianę oleju właśnie co 6 tys. km, ale decydujesz Ty. Jeżeli chcesz utrzymać swój silnik jak najdłużej w dobrej kondycji, to należy się trzymać tych zalecen. Jeżeli motocykl jest traktowany delikatnie i nie poddawany ostrej jeździe to można ten okres pomiędzy wymianami nieco wydłużyć. Jeżeli lubisz polatać na kole i dawać w palnik to nie powinieneś zwlekać z wymianą.