Dzisiaj jest 18 czerwca 2025, 21:02

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

pytanie odnosnie opon i hamulca :)

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 27 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

pytanie odnosnie opon i hamulca :)

Post » 27 maja 2008, 19:42

jak w temacie , motorek mam pare dni ,oponka jest teraz 180 , wyczytalem na forum gdzies w opisie technicznym ze wychodzi na 190, stad pytankie jaka powinna byc badz jaka radzicie, zastanawiam sie nad michelin`em pilotewm sportem albo powerem, niekoniecznie nowką, z tego co slyszalem 190 moze byc mniej przyjazna na naszych koleinach,a do skladania sie nie wiem jaka wygodniejsza 190 czy 180 , no i jednoznacznie czy aby napewno wychodzila na 180 :). tak samo pytanie odnosnie hamulca tyl , zadko go uzywam ale jedbak, w poprzednim moto starszej generacji byl leprzy ,mozna bylo wyczuc jak i skok byl wyczuwalny, tutaj w 954 nie, nie wiem czy to norma czy nie ,poprzednik wymianial niedawno klocki z tylu , moze cos CENZURA, przod hamuje bez zarzutu,

Awatar użytkownika
 
Posty: 265
Rejestracja: 02 listopada 2007, 06:17
Lokalizacja: Darłowo ;
Motocykl: ******
Rok produkcji: 0

Post » 27 maja 2008, 20:18

Siemanko! Oryginalnie w swojej 954 RR mam rozmiar 190. Od niedawna śmigam także trudno mi co kolwiek powiedzieć na temat różnicy pomiędzy 180 a 190. Na logikę wydaje mi się że rzeczywiście w koleinach lepiej bedzie się spisywać 180, ale co do zakrętów to już nie jestem pewnien. Skoro dali oryginalnie na tą felgę 190-kę to znaczy że tak musi być a przez zbędne kombinacje można jedynie pogorszyć właściwości jezdne... Wizualnie również 954 na tym zyskała. Co do tylniego hebla, to mam dobre klocki, układ świeżo po wymianie płynu MOTUL RBF 600, pięknie odpowietrzony i muszę przyznać, że nie jest zbytnio efektywny. Nie przejmowałem sie tym zbytnio, biorąc pod uwagę fakt że 954 ma tylko jedna małą tarczę z tyłu i zaciski dwu-tłoczkowe to przy tym rozmiarze laczka wydawało mi sie to dość naturalne. Zresztą używam praktycznie jedynie przedniego hebla, który jest rewelacyjny :wink:

 
Posty: 167
Rejestracja: 01 stycznia 2008, 21:29
Lokalizacja: Kalisz Po
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 27 maja 2008, 20:27

Model 954 jest fabrycznie obuty w tyl o rozmiarze 190/50/17 i tak ma byc . Dla poprawy lepszego skladania sie w zakrety mozna wrzucic 190/55/17 ale z tego co wiem to opony o tym profilu sa typowo sportowe ale widze ,ze co niektorzy na nich smigaja i sobie chwala .
Na koleiny i nierownosci naszych drog polecam zamontowac amortyzator skretu , zamontowalem na ten sezon amorek LSLa i jestem bardzo zadowolony .
---
pozdrawiam
Jacek

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 27 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 27 maja 2008, 20:40

spoko tyl tez zadko cisne ale jednak poprawia hamowanie,tyl sie wtedy wyraznie klei i czuc roznice , cos bede musial pogrzebac i odpowietrzyc,amorki sprawdzalem, duzo kasy, narazie oponki klocki i plyny poza olejem ,przod zamierzam ebc ladowac, polecali mi rowniez jakis wyzszy model ferodziakow ale mam tendencje do przypalania klockow, jakie polecacie badz macie u siebie , plyn i tak bede wlewal rbf-a a oplot moze pozniej, no a ceny amorkow golych chore , jeszcze mocowanie a syfu chyba nie ma co kupowac , a mozna wiedziec ile cie LSL wyszedl z mocowaniem pod moto , aha no i jest duza roznica w michelinach pilotach 180 a 190 nowkach i ciezej o uzywke

Awatar użytkownika
 
Posty: 244
Rejestracja: 21 marca 2008, 00:43
Lokalizacja: Drzewica/
Motocykl: CBR 1000rr kosa z USA
Rok produkcji: 2005

oponki i hamulec

Post » 28 maja 2008, 20:20

witam. ja tez w tym sezonie musze wymienic w swej 954 oponke tyl. kolega wlasnie doradzil mi ze tak jak dla przecietnego uzytkownika najlepsze beda Dunlopy D208 GP RACER. a co do tylniego hamulca to jest taka sprawa sa tam male 2 tloczki i nie maja takiej mocy jak przod. ja w swojej mam nowe okladziny i chcialem na zwyklej nawierzchni zablokowac kolo i mi sie to nie udalo....dla mnie tylni hamulec jest zbedny. nie uzywam go wcale, zapomnialem ze istnieje...(8 lat kolarstwa zawodowego i praktyka) przod rewelacja 2 paluszki i kolo staje beda...
"POLICJA "stoj bo strzelam .......... ze sprzegla hehe

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 27 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 28 maja 2008, 23:18

z tego co mi wiadomo i z praktyki kolegow to dunlopy sa za twarde takze dla mnie odpadaja, jezdzilem na michelinach pilotach sport 3 sezony , kumple tez albo na tych albo na power i zadowoloni bylismy, mi chodzilo raczej o rozmiar , mialem yamahe yzf starsza o 8 lat i o podobnie zbudowanym tyl ukł ham i hamowala zdecydowanie lepiej , jednak nagle ze 180 wspomagane tylem to 20% wiecej skutecznosci, poza tym przy lataniu na kole sie przydaje a ja go nie mam wyczutego :) moze musze zmniejszyc przedni skok amora bo za mocno ugina i jest dziwne uczucie , choc to na dziurach nie wyrywa , chyba cos musze wybrac:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 02 czerwca 2008, 18:25

Jesli chodzi o model opony to sam musisz dobrac pod twoj styl jazdy i swoje preferencje mi jak do tej pory najlepiej sie jezdzilo na Bridgestonach tobie moze odpowiadac calkiem co innego. Jesli chodzi o rozmira to oryginalnie masz 190 ale sam akurat jestem podczas zmieniania opony i wrzucam 180 poniewaz wtedy moto lepiej sklada sie w zakrety latwiej jest ja zamknac i ogolnie jakos lepiej czuje sie na takiej a jak juz bedziesz za kazdym razem zamykal 180 to zmien na 190. A z heblem tylnim mozecie miec cos posrane bo moj blokuje kolo i to bardzo szybko poprostu trzeba go dobrze wyczuc.

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 27 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 03 czerwca 2008, 07:29

calkiem mozliwe, moto mam tydzien dopiero i trzeba go doprowadzic do idealu

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 03 czerwca 2008, 14:12

Jakby co to jakieś piloty michały ma mój znajomy na handel (ale niewiem czy sporty czy powery).Opony są nówki nie używane z roku chyba 2006 ceni coś ok400zł za sztukę.Jak będziesz zaintereowany to daj znac (na forum albo gg8074379) dam namiar

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 27 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 03 czerwca 2008, 19:24

spoko , ale 180 czy 190 , w nowce sporty tansze od powerow o 100zl, sporty u mnie w miescie sa za niecale 500zl 2008 rok,

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 04 czerwca 2008, 21:44

Marcin a Twoj znajomy ma może Powery 2CT w rozmiarze 180/55 ?? Jezeli tak to jaka kasa


Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości