Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 05:08

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

porównanie 954 do GSXR 750 K4-5

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 48
Rejestracja: 25 listopada 2008, 16:55
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: HONDA CBR 954
Rok produkcji: 2002

porównanie 954 do GSXR 750 K4-5

Post » 28 maja 2009, 00:21

cześć.

macie wiedzę nt. porównania naszych 954 do GSXR 750 z rocznika 04-05 ? jak ta suzuki wypada przy hondzie pod wzgledem prowadzenia / hamulcowania / jadu ?

koników suzuki ma chyba deczko więcej w stajni (chyba 162 lub 164), ale byc moze dół ma slabszy skoro mniejsza pojemnosc ....

wiecie co nie w tym temacie?
dzieki za info.

 
Posty: 3
Rejestracja: 08 października 2010, 16:33
Lokalizacja: Grajewo
Motocykl: GSX r 600
Rok produkcji: 2003

Post » 08 października 2010, 16:35

Witam ! Wiem, że temat trochę stary, ale mam identyczne pytanie, a nie było żadnych wypowiedzi, dlatego też proszę o jakiekolwiek sugestie na ten temat, ponieważ zastanawiam się nad zmianą motocykla na następny sezon i właśnie mam dylemat pomiędzy tymi dwoma. Podobnie cenowo, honda jest nieco starsza ale pojemność większa i wiadomo co honda to honda. Ale mógłby ktoś powiedzieć coś więcej na ten temat.
Z góry dzięki !

Awatar użytkownika
 
Posty: 313
Rejestracja: 29 grudnia 2009, 23:02
Lokalizacja: KCH
Pochwały: 1
Motocykl: gixx k7
Rok produkcji: 0

Post » 08 października 2010, 17:20

http://forum.fireblade.pl/topics4/czy-c ... vt1048.htm

[ Dodano: Pią Paź 08, 2010 5:30 pm ]
3/4 poreczniejsze na winklach, lzejsze. 954 ma mocny dol i nie trzeba tak krecic zeby za*****l

[ Dodano: Pią Paź 08, 2010 5:34 pm ]
954 bedzie ci ciezko dostac w idealnym stanie, bralbym to co sie trafi w lepszym stanie :one:

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 08 października 2010, 18:13

Mocy obydwie firmy deklarują podobne wartości w zależności od zródła oscyluje ona w granicach 150KM deklarowanych przez producenta. Miałem przyjemność testowania jednego i drugiego z tym ,że na 954 dużo więcej km i to co zauważyłem to:
1. Hebel jak dla mnie lepszy w Hondzie - to generalnie zawsze mocny punkt fajera.
2. Poręczność porównywalna ale ciut na korzyść gsxr , który jest zbliżony jeszcze bardziej do 600.
3. Pozycja za kierownicą dla mnie lepsza w Hondzie (mam182cm wzrostu a drugie to do ergonomii fajerów przywykłem przez pare lat więc mogę nie być obiektywny)
4. Silnik - na papierze koni podobnie w obydwu ale momentu więcej dużo w Hondzie. W rzeczywistości jak dla mnie w tej konkurencji Honda bije na łeb gixxa. 954 ma dół i generalnie dużo jadu i wściekłości a gsxr ja odebrałem jako taką sześcsetkę na sterydach (fakt lepiej jedzie od 600 ale charakterystykę ma jak dla mnie podobną , na dole niewiele u góry jest zadowalająco).
Jak dla mnie 3 do 1 dla 954 i ja celowałbym w to moto. Kwestia co Ciebie bawi i czego szukasz! PZDR

 
Posty: 3
Rejestracja: 08 października 2010, 16:33
Lokalizacja: Grajewo
Motocykl: GSX r 600
Rok produkcji: 2003

Post » 08 października 2010, 18:27

Dzięki serdeczne za wypowiedzi.
A jak z awaryjnością obu motorów ?
Słyszałem, że w gsx-Rach łatwo o pękniętą ramę ? Czy to prawda czy tylko mit ?
A co jeśli chodzi o spalanie ? Kolega miał 954 i mówił że "dużo" pali, chociaż to pojęcie względne, bo dla jednego np. 8 litrów będzie normą, a dla drugiego to dużo, ale mógłbyś orientacyjnie mnie zapoznać ?
Chodzi mi mniej więcej o miasto, trasa 140km/h i na kacie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 430
Rejestracja: 16 stycznia 2010, 14:23
Lokalizacja: Kobyłka
Pochwały: 5
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 08 października 2010, 18:53

mi 954 pali ok 8 litrów, z tym że raczej troszke więcej niż mniej, ale przy ekonomicznej jeździe napewno da sie zejść niżej,

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 08 października 2010, 22:02

Gsxr 750k4 ponoc zajebiste motory ale latalem 3 sezony na 954 i gdybym mial wybierac to ani sekundy bym sie nie zastanawial i znowu bral 954. Ile pali ? zalezy jak przycisniesz, mi udwaalo sie schodzic nawet do 6 ale bywalo i 11 srednia mysle ze z 7,5 w gixxie bedzie podobnie. Awaryjnosc to jeszcze raz podkreslam, szukaj pewnej sztuki nie okazji to nie bedziesz musial myslec o slabych punktach danego moto.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 08 października 2010, 23:24

miazga pisze:Mocy obydwie firmy deklarują podobne wartości w zależności od zródła oscyluje ona w granicach 150KM deklarowanych przez producenta. Miałem przyjemność testowania jednego i drugiego z tym ,że na 954 dużo więcej km i to co zauważyłem to:
1. Hebel jak dla mnie lepszy w Hondzie - to generalnie zawsze mocny punkt fajera.
2. Poręczność porównywalna ale ciut na korzyść gsxr , który jest zbliżony jeszcze bardziej do 600.
3. Pozycja za kierownicą dla mnie lepsza w Hondzie (mam182cm wzrostu a drugie to do ergonomii fajerów przywykłem przez pare lat więc mogę nie być obiektywny)
4. Silnik - na papierze koni podobnie w obydwu ale momentu więcej dużo w Hondzie. W rzeczywistości jak dla mnie w tej konkurencji Honda bije na łeb gixxa. 954 ma dół i generalnie dużo jadu i wściekłości a gsxr ja odebrałem jako taką sześcsetkę na sterydach (fakt lepiej jedzie od 600 ale charakterystykę ma jak dla mnie podobną , na dole niewiele u góry jest zadowalająco).
Jak dla mnie 3 do 1 dla 954 i ja celowałbym w to moto. Kwestia co Ciebie bawi i czego szukasz! PZDR


Zgadzam sie w 100% :)

Ja testowalem gixera 750 K7 czy K8 juz nie pamietam to oczywiscie nowszy model od tego co daklarujesz wiec powinien byc lepszy ale mam dokladenie takie same zdanie co marcinSC33

Jak wsiedlem na tego gixa to fakt leciutki zgrabny itd (na papierze bardzo ladnie wyglada 150 czy 160PS) ale jak sie przejechalem to smiac mi sie chcialo z tych co mowili ze to taki "prawie litr" Jak dla mnie to taka wieksza szescsetka i nic wiecej. Zeby to jechalo to nie ma mowy o przyspieszeniu na 6 biegu powiedzmy od 120... Podjezdzam do auta... zjezdza ja odkrecam i co? nic heh redukcja 2 czy 3 biegi w dol i dopiero jakos tako przyspiesza :)
Juz nie mowie o jezdzie na gumie, zeby to postawic z gazu na gume z 2 biegu to byl problem :o (wczesniej nowa hayabusa jechalem i z 2 to szla na gume bez zajakniecia) poprostu przasadza moment obrotowy ktory tu jest jak w 600ccm
Jedynie jak dla mnie na plus przyspieszenie do max predkosci (bardzo plynnie i szybko do tych licznikowych 290)

Dla mnie to nie masz wyboru - only fajer :D

Spalanie: moja 954RR nie moglem zmusic by spalila wiecej niz rowne 10L - pewnie za wolno jezdzilem :)

 
Posty: 3
Rejestracja: 08 października 2010, 16:33
Lokalizacja: Grajewo
Motocykl: GSX r 600
Rok produkcji: 2003

Post » 09 października 2010, 12:43

Tak więc przesądzone. Dzieki za opinie. :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 39
Rejestracja: 25 marca 2010, 20:31
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: fireblade 929
Rok produkcji: 0

Post » 09 października 2010, 18:44

to ja jeszcze na koniec dodam opinie od strony wizualnej .

w podziemnym garażu obok mojej 929 od niedawna ktoś stawia tego gixera i za pierwszym razem nie mogłem uwierzyć że to 750 bo wygląda jak typowa 600, gabarytowo zdecydowanie dla mnie nieatrakcyjna. Raz, że jak na osiołku, dwa nie mógłbym się przemóc żeby poczuć do tego moto respekt hehe

 
Posty: 261
Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 16:37
Lokalizacja: Warmia i
Pochwały: 2
Motocykl: Czarny
Rok produkcji: 2008

Post » 09 października 2010, 21:18

Panowie,ale ten gixxer 750 wygrał z 1000 w pucharze GSXR Cup :ooo:

Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Rejestracja: 03 czerwca 2010, 23:34
Lokalizacja: Grójec
Pochwały: 1
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2003

Post » 10 października 2010, 07:20

trutenz, bo jest mniejszy lżejszy i ma mocną górę... a jak wiadomo na torze używa się tylko górnego zakresu obrotów... na tor 750 jest idealny za to na zwykłych drogach przydało by się więcej moment i mocy w średnim zakresie obrotów....
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem ;)

Następna

Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości