Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:44

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

PĘKAJĄCY BLOK SILNIKA TYLKO W 2003r ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 6
Rejestracja: 14 października 2018, 14:43
Motocykl: 954
Rok produkcji: 2003

PĘKAJĄCY BLOK SILNIKA TYLKO W 2003r ?

Post » 14 października 2018, 15:25

Witam czy przypadki pękającego bloku silnika zdarzają się tylko w modelu z 2003r czy ogólnie w 954 ? LWG!

 
Posty: 6
Rejestracja: 14 października 2018, 14:43
Motocykl: 954
Rok produkcji: 2003

Re: PĘKAJĄCY BLOK SILNIKA TYLKO W 2003r ?

Post » 14 października 2018, 20:34

NIKT NIC ?

 
Posty: 274
Rejestracja: 20 maja 2015, 11:02
Lokalizacja: Bartoszyce
Motocykl: CBR 954rr FireBlade
Rok produkcji: 2002

Re: PĘKAJĄCY BLOK SILNIKA TYLKO W 2003r ?

Post » 15 października 2018, 12:16

Bo to jest bzdura co wypisują na forach. Blok owszem pęknie, ale jak nie dbasz o moto i go przegrzewasz, pewnie wchodzą w grę jakieś przeciążenia od wywrotek. Tym motocyklem jeździ masa ludzi i nigdy nie słyszałem żeby w zadbanym egzemplarzu pękł blok ot tak sobie. ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 246
Rejestracja: 26 listopada 2010, 15:52
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 9
Motocykl: k8 1000 / F3 stunt
Rok produkcji: 2000

Re: PĘKAJĄCY BLOK SILNIKA TYLKO W 2003r ?

Post » 15 października 2018, 18:21

Miałem okazję spotkać dwa piękne egzemplarze 954, w których doszło do pęknięcia bloku silnika w okolicy kolektorów.
Pierwszy piec poszedł w ch... po ostrym zejściu z gumy (coś w rodzaju walnięcia młotkiem w stół). Gość na gumie się wystraszył i zamknął ostro przepustnice, po wylądowaniu polał sie płyn po kolektorach i po temacie...
Drugi poszedł po kozłach na rowie, miejsce uszkodzenia identyczne jak powyżej.
Na temat kartera w okolicy altka chyba nie trzeba omawiać.
W 954/929 silnik stanowi część pośrednią pomiędzy ramą a wahaczem. Wszelkie experymenty kaskaderskie mogą wpływać na jego żywotność. Nie widzialem aby zdrowy sprawny piec pękł od pałowania.

 
Posty: 6
Rejestracja: 14 października 2018, 14:43
Motocykl: 954
Rok produkcji: 2003

Re: PĘKAJĄCY BLOK SILNIKA TYLKO W 2003r ?

Post » 15 października 2018, 22:40

Ok czyli to że w wersji z 2003r. są cieńsze ścianki bloku silnika to mit ???

 
Posty: 501
Rejestracja: 30 lipca 2014, 09:17
Lokalizacja: pl
Pochwały: 3
Motocykl: .
Rok produkcji: 2000

Re: PĘKAJĄCY BLOK SILNIKA TYLKO W 2003r ?

Post » 16 października 2018, 08:21

mit

 
Posty: 6
Rejestracja: 14 października 2018, 14:43
Motocykl: 954
Rok produkcji: 2003

Re: PĘKAJĄCY BLOK SILNIKA TYLKO W 2003r ?

Post » 16 października 2018, 10:51

OK. DZIĘKI!

 
Posty: 34
Rejestracja: 08 kwietnia 2016, 19:52
Motocykl: honda cbr 954 rr sc50
Rok produkcji: 2003

Re: PĘKAJĄCY BLOK SILNIKA TYLKO W 2003r ?

Post » 30 grudnia 2018, 16:32

Ja mam 2003 nic nie peklo zawsze ruszam jak ma minimum 70-80 stopni co nie jest problem szybko te silniki sie nagrzewaja

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: PĘKAJĄCY BLOK SILNIKA TYLKO W 2003r ?

Post » 31 grudnia 2018, 14:20

gdzieś był w sieci chyba na fejsbuku artykuł ś.p Czikena i tam opisywał czym blok 954 różni sie od 929 i wymienił bardzo dużo elementów między innymi ciensze ścianki gładzi cylindrów inne tłoki itp i pisał że to jest o wiele słabsza konstrukcja silnika od 929 i że jeżeli dojedzie 50 tys km to już jest dobrze. jak wiadomo są takie które mają wiecej i nadal jeżdzą ale jest coś na rzeczy. Osobiście jeszcze nie widziałem ani nikt wśród moich znajomych nie miał takiego przypadku ale jak widać zdarza się. tak jak z pękającymi ramami w gixach k5 :) wszyscy wiedzą słyszeli ale nikt nie widział :)

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Re: PĘKAJĄCY BLOK SILNIKA TYLKO W 2003r ?

Post » 31 grudnia 2018, 17:12

A w Kawie zx10r III gen.urywające się śruby korbowodów.


Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości