Dzisiaj jest 29 marca 2024, 06:35

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

akumulator-żelowy

aku_

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 4
Rejestracja: 27 czerwca 2016, 19:26
Motocykl: 954
Rok produkcji: 2002

akumulator-żelowy

Post » 10 listopada 2016, 19:46

siema. ostatnio cebra coś słabo zapalała
kręciła ale jakoś długo-myślałem że się zalewa?
ale po podłączeniu aku z auta-poszło ładnie
wyjąłem aku i się zdziwiłem po przeczytaniu napisu "GEL"


czy to faktycznie żelówka?
taka jak w samochodzikach dla dzieci czy upesach itp?
czy ładować to ładowarką do aku żelowych??
czy normalnie prostownikiem?
Załączniki
aaaaaaaa.jpg

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: akumulator-żelowy

Post » 10 listopada 2016, 20:09

olo321 pisze:siema. ostatnio cebra coś słabo zapalała
kręciła ale jakoś długo-myślałem że się zalewa?
ale po podłączeniu aku z auta-poszło ładnie
wyjąłem aku i się zdziwiłem po przeczytaniu napisu "GEL"


czy to faktycznie żelówka?
taka jak w samochodzikach dla dzieci czy upesach itp?
czy ładować to ładowarką do aku żelowych??
czy normalnie prostownikiem?

Ładować można ładowarką do tego przeznaczoną chyba że masz jakiś tam procesorowy prostownik to tak bo może przypadkiem urośnie
Wywal to dziadostwo chińskie na śmieci i kup yuase zalewają i będziesz miał spokój. Gel do mnie nie przemawia tymbardziej że to leży na półce w sklepie gotowe nie ładowane itp a jak wiadomo później dostaje w dupsko no chyba że się mylę i ktoś ma tu troszkę większą wiedzę.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 262
Rejestracja: 23 lipca 2015, 09:51
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Re: akumulator-żelowy

Post » 11 listopada 2016, 09:26

Jeśli trzyma to po co wymieniać. Potrzebny Ci multimetr za 10zl i trzeba zmierzyć napięcie powinno być ok 12,4 jeśli jest mniej doładuj prostowniki 12v. Jak naladujesz to czyścisz słupki akumulatora i klemy papierem ściernym i znowu multimetrem mierzysz napięcie podczas odpalania, jak będzie spadać poniżej 10v to akumulator jest do wymiany.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: akumulator-żelowy

Post » 11 listopada 2016, 11:08

Jak takie cyrki robi już aku lepiej uważać żeby nie pozbyć się ładowania.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 4
Rejestracja: 27 czerwca 2016, 19:26
Motocykl: 954
Rok produkcji: 2002

Re: akumulator-żelowy

Post » 11 listopada 2016, 20:21

Aku ma 12.8v
Mam prostownik nie automatyczny
Ale podłączenia na 3godz
Ładuje prądem 2.5 ah wiec nie powinien przeładować

Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Rejestracja: 29 czerwca 2016, 20:43
Motocykl: 954
Rok produkcji: 2002

Re: akumulator-żelowy

Post » 11 listopada 2016, 20:48

Ładowanie max 1A. Sam proces ładowania zwykłym prostownikiem i ładowarką różni się tym, że zwykły prostownik cały czas pakuje np 2,5A, a mikroprocesorowa co chwilę sprawdza napięcie aku i dobiera prąd ładowania. Najlepiej widać to na ładowarkach modelarskich. Ja takiej używam, widać ile Ah weszło, można wykonać cykle rozładowania i ładowania aku. U mnie problemem jest wydajność prądowa aku, napięcie jest ok, ale jak przychodzi odpalić rozgrzany moto, gdy pracuje wentylator rozrusznik bardzo powoli kręci i silnik nie chce odpalić. Na przyszły sezon będzie chyba nowe aku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości