Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 00:42

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

regulacja zaworów

pomoc przy regulacji zaworów

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: regulacja zaworów

Post » 26 stycznia 2016, 23:47

Ja zawsze robie tak 0.02 od gornej granicy , a rozrzad musialbyc robiony skoro jest w polowie naciagu i nic ci nie chalasuje ...a plytki policz sam i wrzuc wymiary to sprawdzimy , :)

 
Posty: 11
Rejestracja: 24 stycznia 2016, 21:18
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: regulacja zaworów

Post » 27 stycznia 2016, 00:28

myślałem że zejdzie dłużej ...ale udało mi się to szybciej ogarnąć :-)

z tego co widzę ...to tylko jedną płytkę będę mógł zamienić , a reszta nowa :(
Załączniki
zawory11.jpg

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: regulacja zaworów

Post » 27 stycznia 2016, 00:45

Niestety plytki masz co 0, 05 mm tu masz link http://www.larsson.pl/index.php?c=o&no= ... bid=104563

Nie polecam plytek firmy prox, nie trzymaja wymiaru i zdaza sie ze po 10tkm traca grubość nawet o 0.02

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: regulacja zaworów

Post » 27 stycznia 2016, 11:56

zrób tak, sory ze tak brzydko ale na szybko w paincie ogarnalem hehe ale niestety bedziesz musial dokupić i tak 10 plytek, chyba ze oddasz do szlifowania stare. ja brałem hotcams jakoś to jeździ ponoć lepsze wiseco ale nigdzie nie moglem nigdy znależć.

czerwone strzałki gdzie masz zamienic płytki, a niebieskie nowe które musisz dokupić. w tym jednym ssącym trzecim prawym możesz dać albo plytkę 170 wtedy wyjdzie ci luz 0,19 czyli max górnej tolerancji a mozesz teżdać 1.75 czyli wyjdzie ci luz 0,14 czyli 0,02 od środka tylko że w dół.
Załączniki
zawory11.jpg

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: regulacja zaworów

Post » 27 stycznia 2016, 13:01

Czybeczek, a w jakiej temperaturze mierzyłeś te luzy ?, Z doswiadczenia wiem, iż najlepiej jest to robic w temp pokojowej, tak 22 - 25 'C . Wyzsza, lub nizsza temperatura ma wpływ na wynik pomiaru - moze to byc nawet kilka setek. Jak masz taka mozliwosc, wstaw maszyne do dobrze ogrzewanego garazu, na dzien lub dwa, i raz jeszcze pobaw sie szczelinomierzem.

 
Posty: 11
Rejestracja: 24 stycznia 2016, 21:18
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: regulacja zaworów

Post » 27 stycznia 2016, 15:01

A więc tak...
Po pierwsze znów podziękowania dla Was :-)
Moto stoi w kuchni od tygodnia więc.....
Co do płytek. CAMERON każe mi płacić za jedną po znizce 5.25 f. To ok 30 zł.... Larson daje cenę 18 zł :ooo:... .. Posiedzę w domu i pomyślę czy słać z Pl... Czy kupować tu itd itd..... Wieczorem się odezwę :-)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: regulacja zaworów

Post » 27 stycznia 2016, 15:03

no to na allegro masz chyba najtaniej 8zl za sztukę.
http://allegro.pl/hot-cams-plytki-zawor ... 87038.html

 
Posty: 11
Rejestracja: 24 stycznia 2016, 21:18
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: regulacja zaworów

Post » 27 stycznia 2016, 15:04

Zapombialem dodać..
Jeśli chodzi o samo mierzenie...... To dla jednych szczelinomierz 0.10 wejdzie za lekko a dla drugich będzie za ciasno :).. Więc myślę że temperatura nie odgrywa tu aż takiego znaczenia.... Oczywiście to moja opinia ;-)....

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: regulacja zaworów

Post » 27 stycznia 2016, 15:49

hmm ja z reguły nie mam tego problemu bo składam np dwa listki 0.07 i 0.08 i wchodzi mi 0.15 a np wezmę 0,14 i 0,16 juz nie wchodzi bo listki są tak miękkie że choćbym pchał mocno to listki sie wygną a nie wejdzie więc jest jasne że jest 0,15.
problem może być przy wiekszych luzach gdzie pchasz szczelinomierz 0,2 czy 0,25 gdzie jak piszesz mozna już na siłę pchać ale to jasna sprawa że jak pchasz mocno i wchodzi z oporem to tak byc nie powinno musi wchodzić z lekkim oporem nie za luźno ale też nie na siłę.
ale przy luzach 0,15 i mniej tak jak pisalem ze listki szczelinomierza sa tak cienkie że raczej nie problem tutaj zmierzyć odpowiedniej wartości.

 
Posty: 11
Rejestracja: 24 stycznia 2016, 21:18
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: regulacja zaworów

Post » 27 stycznia 2016, 16:19

Nie no ok.... Zgadza się....
Ale ja miałem przypadek teraz ze 0.13 wchodziło z lekkim oporem, a obok też ale już ciężej i to dość sporo ciężej..... 0.15 bez szans ... Kilka razy powtórzyłem zabieg i stąd dałem 0.12....
Hmmm ciężko to wytłumaczyć ale chyba wiesz o co mi chodzi ;-)

 
Posty: 11
Rejestracja: 24 stycznia 2016, 21:18
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: regulacja zaworów

Post » 27 stycznia 2016, 23:06

nie wiem czy dobrze robię czy źle ...ale zamawiam 14 płytek....zostawaim tylko 2 stare....
wymiary zaniżyłem w dół ..... postanowiłełem zamówić w HONDZIE gdyź mają nominały co 0.025 ....np ( 1.70 , 1.725 , 1.75, 1.775 ) itd itd....
skąd taka decyzja .... a no skoro coś robić to raz a dobrze ....żebym miał spokój na kolejne 2-3 lata....
latam w miarę średnio ( cbr 600 przez 3 lata nabiłem ok 15000 rocznie a poza jednymi Czechami , dookoła Mazur tego roku ....reszta tzw wkoło komina :-)....choć 1000 km dziennie się robiło kilka razuy ;-) ) ...
w 954 planuję więcej tras ---- jedna już w za 3 mieś ( majówka) ...lecimy do Cortina i 3 dni po Alpach ....także tylko na tej trasie zrobię ok 6000 km ....
tak więc jutro dzwonię i zamawiam .....
gdybym był w PL na 100% brał bym z Larsona , ale dochodzi koszt przesyłki , czas , i fatyga osbó tgrzecich tak że ......
:)

 
Posty: 7
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 00:04
Motocykl: Honda Cbr 954 rr
Rok produkcji: 2003

Re: regulacja zaworów

Post » 11 maja 2017, 01:48

Witam dobrze ze wpadlem na forum bo jestem w trakcie regulacji zaworów, w sumie jutro wszystko składam. Kumpel sprawdzal niby servisowke co do tolerancji luzu. Wydechowe zrobilem na 0,20, ssace na 0,10. Czy to dobrze? (celem jest zmieścić sie w tolerancji i jak najbardziej wyciszyć zawory) . Kupilem swiece irydowe Ngk dedykowane dla 954 jedna prawie 130 zl oryginal z Japoni, olej motul 7100 5w40 syntetyk easter 190 zl, filtr K@N, uszczelniacze silikonowe 100 zl do lag, naped Did super wzmacniany zloty 800 zl, komplet Opon Pirelli Supercorsa 1500 zl, przelotowy uklad wydechowy Leo Titanium 2000 zl. Zainwestowalem grubo bo zakochałem sie w 954 ;-). Ktos konretny niech sie wypowie co do zaworow i mniej wiecej cen tych zakupów, pozdrawiam LwG ;-)

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość