Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:53

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

regulacja zaworów

pomoc przy regulacji zaworów

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: regulacja zaworów

Post » 11 maja 2017, 07:25

No źle ci ustawił bo luz zaworowy masz mieć 0.16 i 0.27 plus minus 0.03 więc 0.1 to jest już poza zakresem i lepiej ustawiać na równo 0.16 lub nawet do górnej granicy czyli 0.19 mowa o ssacych ale z wydechowymi jest ta sama zasada

 
Posty: 7
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 00:04
Motocykl: Honda Cbr 954 rr
Rok produkcji: 2003

Re: regulacja zaworów

Post » 12 maja 2017, 01:33

maciekx pisze:No źle ci ustawił bo luz zaworowy masz mieć 0.16 i 0.27 plus minus 0.03 więc 0.1 to jest już poza zakresem i lepiej ustawiać na równo 0.16 lub nawet do górnej granicy czyli 0.19 mowa o ssacych ale z wydechowymi jest ta sama zasada

Czyms grozi takie ustawienie zaworow? Przed regulacja byly luzy od 0,25 do 0,27 wydechowe i 0,08 do 0,13 ssace, strasznie bylo ich slychac. Moto zlozone jutro opalam zobaczymy jak bedzie chodzic ;-)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: regulacja zaworów

Post » 12 maja 2017, 07:37

ja tego nie ogarniam coś Ty odwalił miałes złe luzy zaworowe zrobiłeś i nadal masz niewłaściwe luzy to po co to było wszystko robić skoro przed były poza zakresem i teraz sa poza zakresem, weź się jakoś ogarnij bo ja tu czegoś nie kumam :okulary2: zawory jak było słychać tak nadal będzie słychać nic to nie zmieni ale tu widze nie ma sensu nic pisac bo skoro Ty złożyłeś motocykl na niewłaściwych luzach to ja nie mam pytań.

 
Posty: 7
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 00:04
Motocykl: Honda Cbr 954 rr
Rok produkcji: 2003

Re: regulacja zaworów

Post » 12 maja 2017, 20:33

Mylisz sie kolego, jesli nie masz na tyle pojecia nie dawaj rad. Luzy wyszly wydech 0,20 do 0,21 ssace 0,10 do 0,11. Silnik przepieknie cichutko mruczy, nic prawie nie słychać. Swiece irydowe zmniejszyly spalanie(przynajmniej na wyswietlaczu pokazuje o jakie 0,7 mniej) i dodaly mocy co jest odczuwalne, motul 7100 5w40 easter bardzo poprawil zmiane biegow i wyciszyl sprzeglo. Polecamw w pelni takie ustawienia, motocykl chodzi jak nowy ;-)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: regulacja zaworów

Post » 13 maja 2017, 00:15

matko bosko jedyno, mam nadzieję że tak jak szybko zacząłeś kariere na forum tak szybko ją zakończysz i nie daj boże nie udzielaj nikomu rad odnośnie regulacji luzów zaworowych skoro jesteś mądrzejszy od inżynierów hondy to ja nie mam pytań więcej i się pytam co Ty chłopie robisz na forum zamiast pracować w moto gp w repsol hondzie, oni pewnie głupki nadal ustawiają złe luzy zaworowe ehhhh tak to jest polak potrafi wszystko nawet być mądrzejszym od konstruktorów

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: regulacja zaworów

Post » 13 maja 2017, 00:51

MaTT954rr Zrabałeś ustawiania tych zaworów po całości !!!! Tak to jest jak sie nie czyta serwisówki - trzeba rozkrecać jeszcze raz......
:clap:

 
Posty: 7
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 00:04
Motocykl: Honda Cbr 954 rr
Rok produkcji: 2003

Re: regulacja zaworów

Post » 13 maja 2017, 07:19

maciekx pisze:matko bosko jedyno, mam nadzieję że tak jak szybko zacząłeś kariere na forum tak szybko ją zakończysz i nie daj boże nie udzielaj nikomu rad odnośnie regulacji luzów zaworowych skoro jesteś mądrzejszy od inżynierów hondy to ja nie mam pytań więcej i się pytam co Ty chłopie robisz na forum zamiast pracować w moto gp w repsol hondzie, oni pewnie głupki nadal ustawiają złe luzy zaworowe ehhhh tak to jest polak potrafi wszystko nawet być mądrzejszym od konstruktorów



Po co te nerwy forum chyba po to jest zeby podpytac ??? Grzecznie zapytałem to wyskakujesz ze madrzejszy jestem od mechaników repsola . . . Gość z wielkim doswiadczeniem jako mechanik/zawodnik w amatorskich wyscigach zapytał mnie na jaka jazde sie nastawiam tor czy raczej normalne latanie po drodze , wiec odrazu wiadomo ze ustawiac mozna chociaz na 2 sposoby . . . Rzecz jasna ze to nie mogą być jakies kolosalne roznice . Polecił mi 0,20 i 0,10 i to strzał w dziesiatke . Chodzilo mi o to zeby jak najbardziej wyciszyc zawory , ustawienia z servisówki (mialem okazje posluchac pracy silnika na takich ustawieniach świeżo po regulacji ) moim zdaniem daja marny efekt , zawory dalej dosc wyraźnie slychac . Może i tak jest prawidlowo ale który konkretny mechanik nie ma swoich że tak powiem sztuczek na to i owo ?? Nie wiem o co wam chodzi ze tak anty reagujecie i mówicie zeby rozbierać od nowa bo lipa odstawiona . Jak dla mnie efekt lepszy niz oczekiwałem i tak zostawiam . Widze ze nie ma co sie dzielic spostrzezeniam lub swoimi sposobami na coś bo wszytsko znajdziemy w servisówce :D

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: regulacja zaworów

Post » 13 maja 2017, 08:46

Tylko licz się później że źle dobrane płytki mogą zrobić biedę w silniku a dokładnie w zaworach itp. Kolega ma trochę racji i weź to na klate bo nikt po złości Ci tu nie piszę.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: regulacja zaworów

Post » 18 maja 2017, 08:19

luz zaworowy to tolerancja obloczina dla rozszerzeń cieplnych elementów współpracujących . Zbyt mały luz spowoduje że elementy będa an siebie napierały i szybciej się zużyją . Najczęściej wpierw wypalają się zawory ale też szklanki się wycierają i zwyczajnie w świece w pewnym momęcie pękają a wręcz wybuchają i klasyczne sptokanei tłoka z zaworem nieuniknione .

Zaworów jak to mówisz nie słychać bo zwyczajnie luz jest za ciasny i na ciepło go nie będzei w ogóle .


Spokojnie chłopaki niedługo będzie temat " Kupie silnik do 954"


Na warsztacie mam już kilka motorków po takich czy innych patentach i w jednym silnik był już tylko na złom w innym facet wsadził 15k bo nie było wyjścia .

 
Posty: 7
Rejestracja: 09 sierpnia 2017, 13:39
Motocykl: honda cbr 954
Rok produkcji: 2003

Re: regulacja zaworów

Post » 09 sierpnia 2017, 14:45

Witam wszystkich. Pytanie mam czy ktoś pomoże mi policzyć jakie płytki powinienem pozamieniać a jakie dokupić? nigdy tego nie robiłem i nie chciałbym się pomylić dlatego wolałbym żeby zrobił to ktoś bardziej doświadczony w tych sprawach.
Załączniki
Bez nazwy-1.jpg

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: regulacja zaworów

Post » 10 sierpnia 2017, 08:32

weź Ty mi wytłumacz co to są za wartości bo ja nie rozumiem, w kółkach rozumiem grubość płytki ale te wartości 004 009i te ponizej 127 i 152 to co to jest ?

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: regulacja zaworów

Post » 10 sierpnia 2017, 18:51

Oj czepiasz sie :P , kolega zapomniał o zerach i przecinkach na poczatku. Mniejsze cyfry to wynik w calach, wiekszy przeliczony z cali na mm (po wynikach widać ze pomiar był robiony szczelinomierzem wyskalowanym w calach)

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości