Dzisiaj jest 13 maja 2024, 11:28

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Obniżenie zadupka motocykla

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 274
Rejestracja: 20 maja 2015, 11:02
Lokalizacja: Bartoszyce
Motocykl: CBR 954rr FireBlade
Rok produkcji: 2002

Obniżenie zadupka motocykla

Post » 17 września 2015, 17:47

Witam. Chciałbym dziś przedstawić wam swój problem, który dla nielicznych może nie być problemem, a bardzo potrzebną rzeczą.
Od jakiegoś czasu dochodziłem co było majstrowane przy mojej 954 [ była dosyć dużo obniżona, jakieś 5cm około ]. Dla niektórych może to być problem, a niektórzy mogą szukać jak obniżyć swój motocykl żeby dosięgać pełnymi stopami do podłoża.
Na początku próbowałem ustawić zawieszenie tak jak podaje serwisówka. - nic nie dało.
Później wpadłem na pomysł, że ktoś wstawił obniżający kiwak do amortyzatora [ jest do kupienia na allegro cena około 300zł. ] - też to nie był on.
Mierząc kiwak wpadłem na pomysł, że skoro w trójkącie kiwaka, każde ramie jest innej długości to może coś jest nie tak skręcone!
Tak właśnie. Ktoś wcześniej musiał z niewiadomego powodu rozkręcać kiwak i źle go złożył. ramie które było na górze trafiło na dół. W ten sposób obniżając motocykl bez konieczności kupna nowego trójkąta za około 300zł.!!
Co do prowadzenia, nie jeździłem jeszcze na oryginalnie podniesionej dupie. ale z obniżoną nie było źle, motocykl nie był toporny, oponki domykałem bez problemu. Więc jeśli ktoś ma taką potrzebę to łatwo i z 0 kosztami może sobie obniżyć zadupek. :dance:

 
Posty: 262
Rejestracja: 23 lipca 2015, 09:51
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Obniżenie zadupka motocykla

Post » 17 września 2015, 19:10

Wszystko fajnie tylko obniżając lub podwyższając moto na amortyzatorze centralnyn zmieniamy kąt wyprzedzenia koła, podnosząc zadupek o 5cm kąt zmieni sie o jakieś 3 stopnie i bedziesz mógł czuć duża róznice w zakrętach a najbardziej na rondzie.

 
Posty: 274
Rejestracja: 20 maja 2015, 11:02
Lokalizacja: Bartoszyce
Motocykl: CBR 954rr FireBlade
Rok produkcji: 2002

Re: Obniżenie zadupka motocykla

Post » 18 września 2015, 22:37

łukaszooo w tej chwili podnosząc swój zadupek o jakieś 5cm wróciłem do stanu jaki powinien mieć ten motocykl. Jak wyżej napisałem od kupna uporałem się jak poprzedni właściciel obniżył moją 954.

 
Posty: 1
Rejestracja: 11 października 2015, 09:03
Motocykl: SC50
Rok produkcji: 2002

Re: Obniżenie zadupka motocykla

Post » 11 października 2015, 09:28

lukaszooo pisze:Wszystko fajnie tylko obniżając lub podwyższając moto na amortyzatorze centralnyn zmieniamy kąt wyprzedzenia koła, podnosząc zadupek o 5cm kąt zmieni sie o jakieś 3 stopnie i bedziesz mógł czuć duża róznice w zakrętach a najbardziej na rondzie.


No właśnie mam pytanie odnośnie tego o czym piszesz. Mam od niedawna swoją SC50-tke i nie korzystałem wcześniej z żadnej Hondy o podobnych parametrach. Chciałbym się dowiedzieć jakie są najlepsze ustawienia dla normalnej jazdy po mieście. W moim modelu również ktoś majstrował z poziomem zadupka.

 
Posty: 274
Rejestracja: 20 maja 2015, 11:02
Lokalizacja: Bartoszyce
Motocykl: CBR 954rr FireBlade
Rok produkcji: 2002

Re: Obniżenie zadupka motocykla

Post » 11 października 2015, 14:47

po czym stwierdziłeś, że ktoś majstrował z poziomem zadupka? zrób zdjęcie kiwaka [ jak będzie brudny to wyczyść bo na nim są oznaczenia ] i podeślij, zobaczę czy jest dobrze skręcony. A jeśli chcesz ustawić pracę zawieszenia to ja proponuję dać to komuś kto się zna lub poczytać trochę artykułów o ustawieniu, tak żeby wiedzieć -> "co do czego i po co". <- Później ustawić zawieszenie według serwisówki przejechać się i potem ewentualnie regulować pod siebie. :)


Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości