Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 13:36

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Benzyna, jaką lejecie do swoich 954

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 26 lutego 2012, 12:56
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl:

Benzyna, jaką lejecie do swoich 954

Post » 23 maja 2012, 21:31

Koledzy, koleżanki, jeśli był już taki post to przepraszam za dubla. Powiedzcie jaką benzynkę tankujecie do swoich sprzętów? Ja do tej pory lałem 98, dziś przypadkowo wlałem 95 i powiem wam, że zbytnio nie czuje różnicy... Wiem, że 98 niby czystsza i oktanowo wydajniejsza, ale czy PL to do końca jest prawda?

 
Posty: 200
Rejestracja: 15 lutego 2009, 23:04
Lokalizacja: PIŁA
Pochwały: 1
Motocykl: Była SC 33 jest SC57 A
Rok produkcji: 2005

Post » 23 maja 2012, 22:01

Daj spokój z 98. Różnica jest taka, że wydajesz więcej kasy ,a moc praktycznie ta sama. To, że wydaje nam się,że maszyna na 98 lata lepiej to jest złudne. Wyczułbyś na torze, a nie na ulicy.

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 23 maja 2012, 22:01

Na 98 będziesz miał mniejszą moc, czego i tak nie odczujesz. ;) Generalnie to nie ma większego znaczenia, czy zalejesz 95 czy 98. Jednakże nie ma sensu zalewanie 98, bo nie przyniesie to w tej jednosce żadnego zysku. Jedynie 98 może zawierać jeszcze więcej dodatków czyszczących, etc.

Większa liczba oktanowa ma zapobiegać spalalaniu stukowemu, jednakże nie zwiększa mocy silnika, bo jej wartość kaloryczna jest niższa w porównaniu do 95tki. Także im niższa liczba oktanowa tym większa kaloryczność paliwa, co powinno dać większą moc. Jednakże rośnie też wtedy zagrożenie spalaniem stukowym. ;) Nie wiem jak w 954 ale u mnie w f4i, najmniejsza dopuszczalna wartość oktanowa paliwa to 91. Tak dostosowany jest zapłon. Poniżej może wystąpić właśnie spalanie stukowe.

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 26 lutego 2012, 12:56
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl:

Post » 23 maja 2012, 22:18

I właśnie chodzi o wnętrze maszyny, na 98 zapewne będzie dłużej służyć

 
Posty: 78
Rejestracja: 27 czerwca 2011, 14:10
Lokalizacja: Siemianow
Pochwały: 2
Motocykl: VFR 800 VTEC
Rok produkcji: 0

Post » 23 maja 2012, 22:37


Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 23 maja 2012, 23:36

kawecki, jeśli chodzi Ci o te dodatki czyszczące, to równie dobrze możesz raz w sezonie, najlepiej po zimie, zalać dobry specyfik do czyszczenia układu paliwowego i dolotowego. Wyjdzie na to samo. ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 24 maja 2012, 00:01

kawecki pisze:Ja do tej pory lałem 98, dziś przypadkowo wlałem 95 i powiem wam, że zbytnio nie czuje różnicy

Widzisz ile kasy umoczyłeś?... :)

Ja zawsze leję 95, bo już dawno czytałem, że większa moc na 98 to mit.

 
Posty: 480
Rejestracja: 11 stycznia 2011, 21:08
Lokalizacja: Stara Iwi
Pochwały: 5
Motocykl: CBR SC28
Rok produkcji: 0

Post » 24 maja 2012, 06:44

A ja leje 98 .... 3 złote na baku to nic :P ... Do mnie wyższa moc 98 nie przemawia... Ale w ten sposób daje dla motocykla to co najlepsze... Czy wolisz wypić jednego browara więcej? Czy może zalać 98 i mieć wrażenie jakby tego "browara" wypiło się razem z Hanią... ;)

Tak wiem wiem takie pitolenie.... Ja leje 98 bo subiektywnie odczuwam, że tak jest lepiej. :027:

I nie czuję że coś umoczyłem :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 24 maja 2012, 07:52

Ja zetknąłem się tylko z taką opinią ze 98 jest bezpieczniejsza dla silnika przy maksymalnych prędkościach obrotowych. Poza tym nigdy nie wiadomo tak do końca co się leje na stacji :D
Moto Psycho

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 24 maja 2012, 10:12

Wg mnie 98 nie jest zbyt czesto kupowana, tym bardziej teraz kiedy cena jest poebannna, więc na niektorych statcjach mozna trafic stare paliwo i efekt bedzie odwrotny od zamierzonego i nie jest to tylko moje subiektywne odczucie, ale rowniez potwierdzone przez pracownikow stacji benzynowych. Ja leje 95 i przez 6 lat fajer nigdy nie stękał, swiece zawsze maja idelany kolor, gazniki czyste. 98 przydaje sie chyba tylko do zdłubanych silnikow z podwyzszonym stopniem sprezania - aby uniknac spalania stukowego.

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 24 maja 2012, 11:20

..albo jak ktoś bawi się z kątem wyprzedzania zapłonu. Fajna sprawa. :P I tak pewien zapas na zabawe jest, bo mówię, cbr jest przystosowana do pracy na minimalnie benzynie 91 oktanowej i nie powinno pojawić się spalanie stukowe.

Niektóre pojazdy, auta itp. muszą przymusowo jeździć na 98, bo tak jest zalecane przez producenta.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 24 maja 2012, 13:37

tak i najczęściej są to uturbione jednostki.

wczorajszego nieszczęsnego dnia kumple zalali do swoich gixów benze z litwy czy tam z rosji 92oktany i jakoś to jechało kumpel nie widział różnicy. niestety już też nie zobaczy bo po wczorajszej naszej jeździe amputowali mu nogę :zly:

Następna

Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości