Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 23:31

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

porównanie 954 do GSXR 750 K4-5

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 269
Rejestracja: 06 lipca 2007, 08:32
Lokalizacja: Komarówka
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 0

Post » 12 października 2010, 09:04

Miałem też możliwość polatać na GSXR 750 i rzeczywiście w winklach miodzio, ładnie się prowadzi ale moc to tak jak piszą koledzy, 600-ka na sterydach. :mrgreen:
Tytus pisze:ale jak sie przejechalem to smiac mi sie chcialo z tych co mowili ze to taki "prawie litr"

Bo prawie robi ogromną różnicę :diabel2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 12 października 2010, 11:27

trutenz to , że na torach zdarzało się lać 750-ką litrowe moto to trochę skomplikowana bajka , na którą składa się wiele czynników...ale głównie konfiguracja toru (chodzi o bardziej techniczne obiekty - wolniejsze) i wspomniana bardzo dobra poręczność. Na te wyniki wpływa także przede wszystkim czynnik ludzki...napewno każdy ma inne zdolności, preferencje i talent.
Dam Ci przykład jedna osoba latając GS500F na bardzo technicznym torze gokartowym w Biłgoraju lała z powodzeniem 600-tki dzięki swojemu doświadczeniu i słabszemu przeciwnikowi. Czy to oznacza, że można powiedzieć "GS500F jest lepszy na tor od GSXRa600?".
Moje zdanie jest takie , że tor (nawet w wersji amator) a droga to zupełnie różne bajki i większość z nas poszukuje dużych pokładów momentu obrotowego , które czynią jazdę poprostu przyjemniejszą. Takie gadanie, że nie wykorzystujesz potencjału litrowego moto na nic się zdaje bo nigdzie nie jest napisane , że musisz go wykorzystywać w każdej sekundzie jazdy. JA już swoje zdanie na temat tego moto chyba wykorzystałem do maximum ale napewno nie kwestionuje jego przydatności do szybkiej jazdy!
PS- Kolega pytał o spalanie - ciężki temat , wszystko zależy od stylu jazdy ale prawdopodobnie do 954 trzeba będzie ciut więcej lać. Jeżdżąc jednym i drugim moto byłem skupiony na tym jak się prowadzą , hamują a za krótko miałem przyjemność żeby zbadać spalanie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1899
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 12 października 2010, 12:16

marcinSC33 pisze:PS- Kolega pytał o spalanie - ciężki temat , wszystko zależy od stylu jazdy ale prawdopodobnie do 954 trzeba będzie ciut więcej lać. Jeżdżąc jednym i drugim moto byłem skupiony na tym jak się prowadzą , hamują a za krótko miałem przyjemność żeby zbadać spalanie.

z tym spalaniem to nie jestm pewien czy ten 750 bedzie mniej palil, kreci sie wyzej i trzeba go trzymac na obrotach caly czas wiec automatycznie spalanie powinno byc wieksze. To jest ta sama sytuacja jak smiga sie razem z litrami i 600ccm - zawsze wyjedzie miedzy 1-2 litry wiecej na niekorzysc mniejszej pojemnosci... nie ma opcji by bylo inaczej :)

 
Posty: 261
Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 16:37
Lokalizacja: Warmia i
Pochwały: 2
Motocykl: Czarny
Rok produkcji: 2008

Post » 12 października 2010, 17:19

Marcinsc33,nie napisalem że 750 jest lepszy niż litr.Po prostu podałem fakt. ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 12 października 2010, 18:19

Trutenz - ja też nie twierdzę , że tak napisałeś choć z kontekstu mogłeś tak wnioskować :D - poprostu lepsze / gorsze to pojęcie względne i uzależnione od zastosowania i wymagań wobec sprzęta nie ma nad czym się spierać. Wyraziłem jedynie swoją opinię aby pomóc choć sam zainteresowany już chyba tematu nie śledzi.

Tytus - mi się wydaje , ze 750 jednak spali mniej przynajmniej przy moim stylu jazdy i z tego co słyszałem są w miarę ekonomiczne. Choć spalanie to wiadomo czynnik bardzo zależny od użytkownika i jego stylu jazdy więc ciężko wyrokować. Ten czynnik wolę odpuścić bo nawet czytając forum widać rozbieżności jednemu pali 954 12l/100km a drugiemu 8l/100km - tak samo będzie z porównaniem jednego do drugiego.

 
Posty: 261
Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 16:37
Lokalizacja: Warmia i
Pochwały: 2
Motocykl: Czarny
Rok produkcji: 2008

Post » 12 października 2010, 19:14

Moje 600 rr przy napie....niu pali tyle samo co kolegi zx 10 r.Dodam że mam PC3 ,full przelot i KN.No i oczywiście zmienione przełożenie. :D I wtedy trochę jedzie.

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości