It is currently 17 November 2025, 03:55

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Pytanie Zawory

Opisz warsztaty i salony w swojej okolicy, zapytaj o te, których nie znasz.

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Pytanie Zawory

Post » 18 October 2012, 14:44

Witam może ktoś mądry odpowie mi na pytano dlaczego po 3tys od regulacji zaworów luzy się skasowały do 0,sprzet cbr 600 f3 przebieg niby 50 tys,luzy były książkowe dodam ,że tylko ssące sie skasowały .Czekam na mądre odp ;)

User avatar
 
Posts: 422
Joined: 20 December 2011, 19:55
Location: Cieszyn
Points: 11
Motocykl: SC-57
Year production: 2004

Post » 18 October 2012, 16:50

Zamieniałeś podkładki czy kupiłeś jakieś aftermarketowe?

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 18 October 2012, 19:06

zamieniane

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Post » 18 October 2012, 20:22

a nie szlifowałeś płytek? tylko oryginałki pozamieniane miejscami?

może za mocno wałki skręciłeś klucz dymo zrypany i zapomnialeś sprawdzić po skręceniu wałków :) kurde troche dziwne

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 18 October 2012, 21:10

maciekx wrote:a nie szlifowałeś płytek? tylko oryginałki pozamieniane miejscami?

może za mocno wałki skręciłeś klucz dymo zrypany i zapomnialeś sprawdzić po skręceniu wałków :) kurde troche dziwne
nie

User avatar
 
Posts: 560
Joined: 19 June 2008, 19:49
Location: KALETY /
Points: 15
Motocykl: Komar
Year production: 0

Post » 22 October 2012, 13:50

Jeśli płytki były markowe i nadal mają swoje wymiary,a zawory bankowo były dobrze ustawione i wałki dokręcone 12Nm,a luzy się skasowały .To nic innego jak trzeba się bliżej przyjrzeć zaworom i gniazdom zaworowym.

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 22 October 2012, 18:36

w koncu jedna konkretna odpowiedz,to samo przypuszczalem

 
Posts: 72
Joined: 09 October 2008, 18:43
Location: Tarnowskie Góry
Points: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Year production: 2010

Post » 22 October 2012, 23:25

A nie wlewałeś jakichś wspaniałych dodatków do benzyny które mogły spowodować znacznie większą temperature spalania albo wyczysciła zawory i gniazda tak że spadło te 0,16?? Albo nie paliłeś przez 5 min bez przerwy gumy żeby tak przegrzać zawory że się odkształciły?? bo troche dziwne żeby tak odrazu po niewielu km luz do zera skasować

User avatar
 
Posts: 85
Joined: 22 October 2010, 19:34
Location: Radomsko
Motocykl: CBR 929RR
Year production: 2001

Post » 26 October 2012, 13:29

Zawory juz sa wypracowane i co chwile beda sie kasowac luzy. Ale w takim wypadku przebieg ~50kkm jest raczej nie mozliwy ;)

User avatar
 
Posts: 13
Joined: 28 August 2012, 19:08
Location: Piła
Motocykl:

Post » 27 January 2013, 12:03

Witam wszystkich trochę odświeżę temat :) mam pytanie czy ktoś zna dobrego mechanika do ustawienia zaworów z okolic Piły a drugie pytanie czy ciężko samemu je ustawić? ;) Pozdrawiam wszystkich.

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 27 January 2013, 13:11

Zeby zrobic samemu musisz mieć dobrej klasy:
- szczelinomierz z dokladnoscia 0,01 mm (nie 0,05 jak wiekszosc)
- mikrometr z dokladnoscia minimum 0,01.
- klucz dynamometryczny do niskich zakresow momentu.
No i najwazniejsze , podstawową wiedzę mechaniczną, dobre ustawienie zaworow na płytkach niestety nie jest takie proste jak na srubach. niekiedy trzeba kilka razy wałki zdejmowac i łatwo np gwinty pozrywać. Jesli nie czujesz sie na 100% pewny to nie podchodz szkoda maszyny.
Mechanika z tej okolicy nie znamy, wiec tu nie pomoge.

User avatar
 
Posts: 13
Joined: 28 August 2012, 19:08
Location: Piła
Motocykl:

Post » 27 January 2013, 15:25

Chyba dam do mojego mechanika tego co zawsze. Może dałbym radę ale musiałbym kogoś mieć do pomocy co to robił bo czasami płytki do wymiany jakieś będą. Ale dzięki za odpowiedź :D


Return to Warsztaty, salony

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests