Dzisiaj jest 16 grudnia 2019, 10:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

SC33 na wtrysku

Opisz warsztaty i salony w swojej okolicy, zapytaj o te, których nie znasz.

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 106
Rejestracja: 29 września 2009, 23:33
Lokalizacja: cz-wa
Pochwały: 1
Motocykl: feniks2 - VFRstreet
Rok produkcji: 1993

Post » 20 maja 2013, 10:17

jak dla mnie przeróbka super.Nie interesuje mnie przyczyna wykonania takiej modyfikacji,ale sam fakt jej dokonania ,duże brawa za to ,że się chciało :brawo:

 
Posty: 32
Rejestracja: 01 lutego 2010, 18:24
Lokalizacja: Nysa
Motocykl: Honda cbr 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 20 maja 2013, 23:07

Wiecie co, mam wrażenie że temat jest dla niektórych intrygujący, tak samo dla pozytywnie jak i negatywnie podchodzących do takich przeróbek. Zdradzę kilka osobistych przemyśleń, otóż ja uważam że pomimo faktu, że nad nowymi modelami motocykli, zwłaszcza tych sportowych pracują tęgie głowy i stosuje się coraz nowsze rozwiązania techniczne z zakresu elektroniki i technologii wytwarzania materiałów, to wciąż motocykl wygląda jak motocykl, dwa koła rama, zawieszenie, silnik i trochę plastiku. Mało tego porównajcie sobie wymiary bladego z 1998 roku i z 2012 roku, rozstaw osi - ten sam, wysokość siodła- ta sama (nie uważam żeby 10mm robiło różnicę). Tak naprawdę nowe motocykle różnią się niewiele od tych z poprzedniej dekady (lub dwóch jak w moim przypadku). Jest jeszcze coś, w moim odczuciu nikt nie jest w stanie porządnie przetestować motocykla na ulicy, no chyba że w wyścigach typu "Man TT". Do testowania motocykli, zwłaszcza przez amatorów nadaje się tylko tor. Może to zbyt ogólnie powiedziane, ale nie będę się rozpisywał o ryzyku związanym z ekstremalną jazdą po drogach.
Nikt z nas amatorów nie jest w stanie przetestować różnych ustawień zawieszenia i sprawdzić czy wpływają one pozytywnie czy negatywnie na czas okrążenia jeśli nie będziemy tego robić na treningach na torze. Krok po kroku na każdym treningu dochodziłem do nowych wniosków zaczynałem rozumieć więcej. Mam za sobą cztery treningi na torze i na każdym zdobywałem nowe doświadczenia. Ale bardzo dużo pozostało do nauki.
Wiem że są lepsi ode mnie, wiem że mają szybsze motocykle, ale na treningu nie chodzi o to kto jest szybszy, a już na pewno nie o to kto ma lepszy motocykl. Pracujemy dla siebie nie na pokaz. Widziałem gości którzy przyjechali z nowymi cackami beemy, blejdy, aprilie i wyjeżdżali z gruzem. Nie o to chodzi panowie.
Na Slovakiaringu mieliśmy okazję popatrzeć na treningi zawodników biorących udział w późniejszym wyścigu w klasie 125ccm. Zrobiła na nas duże wrażenie dziewczyna może 15-letnia na Hondzie, widzieliśmy z trybun jak robi jedno okrążenie za drugim i wyprzedza każdego dosłownie kto jechał w tym czasie po torze. Jak się później okazało zrobiła czas lepszy o 3 sekundy ode mnie. Co wy na to? Jestem do bani? Mój motocykl jest do bani, a może po prostu trzeba więcej trenować. Sądzę że to ostatnie. A motocykl zmienię na nowszy kiedy uznam że na starym niczego więcej się nie nauczę. Młodych ludzi i nie tylko, którzy tak jak ja kochają tę adrenalinę, zachęcam do wzięcia udziału w treningach na torze, uwierzcie mi odechce cię wam jazdy po ulicy, a zwłaszcza po mieście :D.

I pamiętajcie "Najlepsi umierają młodo"

Poza tym:
Moje odczucia po wymianie niektórych części; ogromną różnicę w prowadzeniu odczułem po wymianie przedniego zawieszenia, po prostu nie ten motocykl, hamulce koniecznie na stalowych przewodach, poza tym wymiana tylnego amortyzatora na ohlins. Motocykl był przebudowywany stopniowo a pierwszy trening na Panoniaringu odbyłem na seryjnym motocyklu (tam też zaliczyłem pierwszą glebę, a w zasadzie żwir :/ ).

http://rmdmotors.com/1999-honda-cbr900r ... s-roberts/

Podniesienie mocy silnika to nie problem, tę moc trzeba umieć kontrolować.
Pozdrawiam
Lewa w górę.
Jestem nowy, jak się coś zmieni dam znać.

Poprzednia

Wróć do Warsztaty, salony

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości