Dzisiaj jest 12 grudnia 2019, 02:27

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Wymiana wydechu z oryginału na przelotowy

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
Lokalizacja: Wrp
Pochwały: 7
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0

Wymiana wydechu z oryginału na przelotowy

Post » 30 maja 2011, 08:00

chciałem zapytać osoby orientujące się w temacie .
Mówi się że zmiana wydechu na przelotowy może spowodować wypalenie gniazd zaworów wydechowych , uszkodzić silnik , pozbawić go mocy .
I tu moje pytanie co zrobić podczas takiej przeróbki by zminimalizować takie skutki :)

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 30 maja 2011, 08:44

kupić dobry komin,a nie robic z motoru wies tjuningu.
sisi to jest gość

Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
Lokalizacja: Wrp
Pochwały: 7
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0

Post » 30 maja 2011, 09:48

montuje akrapovic megafon , a przelot to przelot chodzi o to że masz inne oddawanie spalin co am do tego jakość jak w środku pustka :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 113
Rejestracja: 06 lipca 2009, 22:52
Lokalizacja: Ciechanów
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: Wymiana wydechu z oryginału na przelotowy

Post » 30 maja 2011, 09:53

walek809 pisze:Mówi się że zmiana wydechu na przelotowy może spowodować wypalenie gniazd zaworów wydechowych , uszkodzić silnik , pozbawić go mocy .


Mówi sie też o końcu świata... więc silnikiem bym się nie przejmował ;)

Tak na poważnie to skąd masz takie info? :027:
CBR F3 -> CBR F4i -> CBR 954rr

Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
Lokalizacja: Wrp
Pochwały: 7
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0

Post » 30 maja 2011, 10:04

już ktoś kiedyś gdzieś to nadmieniał wiadomo że wszystko ustawione pod oryginał więc jakieś zmiany w wydechu na pewno się na tym odbiją , to dotyczy się układów wydechowych nie tylko przy moto ale i autach .
a przypomniało mi się to bo poczytałem opis na allegro :)
http://moto.allegro.pl/honda-cbr-900rr- ... 18319.html

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 30 maja 2011, 10:41

i tu zaczynam się zastanawiać o co chodzi z tym usunięciem recyklulacji spalin :)
Chciał bym tu zobaczyć wypowiedź czikena jako wielkiego GURU :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1044
Rejestracja: 12 lipca 2009, 11:36
Lokalizacja: Oberschlesien
Pochwały: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Rok produkcji: 1997

Post » 30 maja 2011, 11:24

też jestem ciekaw jaki to ma wpływ?

 
Posty: 1092
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 30 maja 2011, 12:39

Jak kupilem sc33, byla na przelotowym wydechu, po wrzuceniu serii ma nieznacznie, ale troche lepszy dol, wiec według mnie cos w tym jest ze przelot zubarza mieszanke paliwowa. Teria mowi to samo, w wydechu zachodza zjawiska falowe ktore maja wpływ na "wysysanie" mieszanki z cylindra zanim sie całkowicie zamkną zawory, fala cofa spaliny i niejako blokuje mieszanke przed ucieczka z cylindra, jak tak to przynajmniej rozumiem... Do przelotowego wydechu najlepiej dolozyc, filtr kn i dynojety + dobra regulacja i bedzie łądny dzwiek i nieco wieksza moc. Z tym wypalaniem gniazd zaworowych to troszke przesada, wiadomo ze jesli troche zubozymy mieszanke poprzez zastosowanie komina przelotowego to temperatura spalania bedzie nieco wyższa, ale i tak nie sa to takie wartosci ktore w znaczacy sposob obnizaja zywotnosc silnika. Zreszta gdyby tak było to wiekszość ludzi w pl latała by juz z nieszczelnymi zaworami. Rozpinałem ostatnio glowice cbr f3 z 97r, ostatnie 4 lata - 25 kkm zrobila na skroconym całkowicie pustym przelocie i glowica nie nosi zadnych sladow zuzycia gniazd czy tez zaworow, nawet trzyma tolerancje luzów zaworowych - ktore chyba od nowosci nie były ustawiane. Nie mniej jednak jesli masz zamiar wymienc tylko koncowke to taki sredni pomysł, bo efekt bedzie tylko dzwiek i delikatny spadek mocy w niskim zakresie obrotow - ja nielubiem i odradzam taki psełdo tuninkkk. jak cos to komplet, filtr + komin + DJ i morda usmiechnieta.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1536
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 16
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 30 maja 2011, 12:48

tak prawidlowo zeby bylo elegancko to napewno trzeba na nowo ustawic dawki paliwowo powietrzne w gaznikach ale jak wiadomo wiekszosc zaklada kominy i do glowy nie bierze :)

tutaj jest ladnie napisane
http://forum.mieloch.pl/printview.php?t ... 56714e6631

Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
Lokalizacja: Wrp
Pochwały: 7
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0

Post » 30 maja 2011, 14:24

za DJ już się rozglądam ( jak i gdzie dobrać odpowiednie ? ) a filtr puki co zostanie oryginalny MWO bo kupiłem nówkę i ma może najechane 2k więc odpuszczę w tym sezonie ten wydatek . regulacja to oczywiste :)

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 30 maja 2011, 23:26

ja w 1100 będę miał DJ + stożki na każdy gaźnik + przelot... po regulacji wpadną na hamownię i pochwalę się wykresem :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 277
Rejestracja: 15 lutego 2011, 21:33
Lokalizacja: NGI
Motocykl: była SC33// szukam
Rok produkcji: 1998

Post » 31 maja 2011, 06:46

pekal1, a jakiego wzrostu mocy się spodziewasz?
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość