Strona 1 z 2

Regulacja tylnego zawieszenia

Post: 24 maja 2011, 23:44
autor: aribike
Proste pytanie, co zrobić aby zawieszenie z tyłu było twardsze ? Jak się reguluje tylnego amorka ?

Post: 25 maja 2011, 09:53
autor: scitec2
Na gorze lub na dole amora masz 7 stopniowa regulacje. Obracasz tym pokrecadlem i regulujesz, ściskając sprężynę robi się twardszy.

Post: 25 maja 2011, 11:11
autor: aribike
Aha, takie proste ? :P Myślałem że oprócz tego jeszcze coś trzeba zrobić. A o co chodzi z nastawą wstępną ?

Post: 25 maja 2011, 11:22
autor: TasmaN
A ta srubka od tej butli gazowej od amora? :/

moglby ktos to sensownie wytlumaczyc?

Post: 25 maja 2011, 12:28
autor: blazej33
Po takich radach tylko się nie zdziw, że tył Ci skacze na hamowaniu, przód nurkuje, a winkle bierzesz na 3 złożenia :!:
kolega wam zapomniał dodać, że trzeba zmierzyć SAG-i statyczne i obciążeniowe oraz uwzględnić dobicie i odbicie do warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy a potem kilka korekt i zrobione ;)

Post: 25 maja 2011, 14:05
autor: aribike
SAG-i ? A co to :D To mogę w końcu to sam zrobić czy lepiej nie ? :P Dodam że chcę po prostu trochę utwardzić, tak aby jak kobita wsiądzie ze mną aż tak się nie zapadał a i sam jak jadę żeby na kółko łatwiej wchodził no i tył tak nie nurkował, tylko troszkę ;)

Post: 25 maja 2011, 14:58
autor: blazej33
Jeśli zawias jest ustawiony prawidłowo i chcesz polatać na trasie z plecakiem to oczywiście, że możesz sam zwiększyć napięcie wstępne tylnego amora. Jednak z ustawianiem zawieszenia lepiej udać się do kogoś doświadczonego w tym temacie.

Post: 25 maja 2011, 16:19
autor: Miś
Bez przesady to nie jest prom kosmiczny, najpierw ustawiasz napięcie wstępne kręcąc tulejką sprężyny, potem do tego dopasowujesz śrubką na zbiorniczku tłumienie powrotu (tempo odbijania), jeśli amorek lubi dobić mocno masz jeszcze na dole śrubkę od kompresji (siła oleju wspomagającego wbijanie przy większym obciążeniu). To samo z przodu na górze regulacja napięcia, a na dole tłumienie.
Najważniejsze to zgrać pod swoją wagę oraz przód względem tyłu. ;)

Post: 25 maja 2011, 23:45
autor: aribike
Dziękuję misiu za fajny opis, myślę że Ci zaufam i jak będę nastawiał to wg Twojego opisu, mam nadzieję że nic nie sknocę :P pzdr

Post: 25 maja 2011, 23:58
autor: ble2u

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post: 22 lutego 2018, 15:31
autor: qwerty
Hej. Odgrzeję kotleta bo zastanawiam się nad zmianą tylnego amora na coś lepszego. Ktoś robił taką operację i wie od jakiego moto mógłby podejść?

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post: 23 lutego 2018, 17:40
autor: AdamSsS
Zawsze możesz zastosować inny choć wpierw radziłbym oddać swój do serwisu .
Swego czasu do sc33 ładował ktoś od 929