Podepne sie pod temat, aby nowego nie zakladac. Post/problem dotyczy CBR900RR SC33
Kupilem alarm SPY MOTO.
http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=226&id=311
Na studiach cos tam z elektryki elektroniki liznalem, sadzilem, ze sobie poradze, jednak poleglem w pewnym momencie, zatem prosze Was o pomoc.
Alarm sklada sie z centralki, diody na kablu, syreny na kablu, pilota, kostki montazowej z kablami.
Wszystko ladnie, pieknie, RRcia rozebrana - czacha, boczki, siedzenie. Podlaczone, sprawdzone kable, masy, plusy, sygnaly, przerywniki, przelaczniki rozkminione, startery i stacyjki takze.
Alarm dziala, zazbrojenie, rozbrojenie z pilota z kilkuset m - bez problemu. Poprawnie sygnalizuje sytuacje alarmowe, wyje, dioda miga jak nalezy.
Problem pojawia sie w :
a) Odpalenie z pilota. Podpiete wszystko zgodnie z instrukcja. Pierwsze nacisniecie guzika na pilocie aktywuje system, wlacza zaplon (w teorii), drugie kreci rozrusznikiem, odpowiednik przycisniecia startera. Niby kontrolki sie zapala na zegarach, niby rozrusznik kreci, ale.. motocykl nie odpala uparcie. Poczatkowo myslalem, ze to problem zimnego pieca, ale nie, na goracym takze nie zaskakuje z pilota, jakby iskry nie bylo. Odpalenie z kluczyka i startera na rozgrzanym piecu zajmuje doslownie pol obrotu walu, ulamek sekundy. Impuls startowy z centralki alarmu trwa ok 1,5sek, a silnik przekreci dwa razy i nic.
Ze stacyjki na czarna kostke wychodza 4 kable. Instrukcja i serwisant z firmy sprzedajacej kaza wpiac sie pod "+12V pojawiajace sie po przekreceniu kluczyka w pozycje <<ON>>". Tak tez uczynilem, we wszystkich wypadkach. Wszystkich, poniewaz ze stacji wychodza na kosc 4 kable...:
1. Stale +12V - czerwony
2. +12V - niebiesko-pomaranczowy - pojawiajace sie po przekreceniu klucza na ON
3. +12V - czerwono-czarny - pojawiajace sie po przekreceniu klucza na ON
4. +8,1-8,7V - rozowy - pojawiajace sie po przekreceniu klucza na ON
Probowalem roznych kombinacji, ni cholery, znajomy elektronik takze polegl, majac nawet schematy instalacji elektrycznej motocykla.
Czy RRa ma dodatkowe zasilanie zaplonu? JAk sobie z tym problemem poradzic?
b) zdalne odciecie zaplonu/gaszenie pieca. Jak mniemam, nalezy rozlaczac to poprzez centralke alarmu, tam wpiac sie kablami z przelacznika cewki, obok startera?
Naprawde, bede wdzieczny za wszelka pomoc, po 3 dniach grzebania w maszynie, mam zwyczajnie dosyc. Jesli trzeba, zorganizuje osobie transport do Wroclawia i na jego terenie, place za usluge gotowka. Kontakt GG1844545/tel784-786-077.
We wrzesniu CENZURA mi XXa spod domu, nie chce ryzykowac ponownych numerow. Lancuch do stalego punktu krajobrazu juz mam, blokade z alarmem takze, brak tylko poprawnie dzialajacego alarmu, dlatego bardzo na czasie mi zalezy.
Z gory dziekuje
32 gary w stajni smacznie sobie spia...
Max speed: 1238kmph/Power: 1081HP / Torque:1351 Nm /Fuel:106L/100km..
/'89Pontiac Firebird /'94BMW 750i/'93Omega/'96GSX600F/'99CBR900RR