It is currently 16 November 2025, 14:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zablokowana sc33 ?

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 7
Joined: 14 September 2011, 21:56
Location: Nowy Sącz
Motocykl: SC33
Year production: 0

Zablokowana sc33 ?

Post » 16 September 2011, 18:31

Witam

Dzisiaj pierwszy raz pojezdziłem nieco więcej na mojej niuni,i zaczęło mnie zastanawiać to dlaczego wcale nie czuję jakiejś dużej różnicy między nią a moją wcześniejszą yzf 750.Zrzuciłem to na pewnie zabrudzone gazniki,filtr powietrza itd. Pomyślałem,że trzeba moto posprawdzać,przeglądnąć i będzie ok.Jednak przez przypadek szykując papiery do rejestracji patrzę a tam w dowodzie rejestracyjnym wpisane 72 kw.W karcie pojazdu to samo.Od razu pomyślałem,że sprzęt może być zablokowany,chociaż z drugiej strony po tylu latach i kilku właścicielach było by to dziwne.Mam więc pytanie jak sprawdzić,jaki byłby objaw gdyby sc33 było zablokowana?Nie chcę jej testować,rozpędzać do 260 i wariować,tym bardziej że na poprzedniej miałem dość cięzki wypadek i dwa lata nie jezdziłem.Jak to najprościej sprawdzić?Z góry dzięki.

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Wrz 17, 2011 12:45 pm ]
Witam

Zauważyłem że czerwona linia na obrotomierzu zaczyna się u mnie przy 6,5 tys. obrotów,czy to możliwe żeby w ten sposób dawniej była zblokowana ? Na szczęście motocykl wkręca się do końca więc pewnie jest ok.

 
Posts: 19
Joined: 06 September 2011, 12:07
Location: Bełchatów
Motocykl: CBR 900RR
Year production: 1999

Post » 18 September 2011, 08:33

Pewnie nie masz nic zablokowane tylko Ci się tak wydaje:)
Ja po przesiadce ze Srada 750 z Dynojetami , na CBR czułem się bardzo dziwnie, Suzuki jak szatan, natomiast w Hondzie czujesz MOC, odczucie wydaje się zupełnie inaczej, na dodatek CBR jest wielka, płyniesz nią po drodze. Więc pewnie nie masz zablokowanej CBR:)
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko nieopłacalne .

User avatar
 
Posts: 272
Joined: 25 January 2009, 10:45
Location: pomorze
Points: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Year production: 0

Post » 18 September 2011, 10:38

Oczywiście nie namawiam do łamania przepisów, ale jeśli na zamkniętym odcinku drogi rozpędzisz ją do licznikowych 260 i będzie się dalej bujać, powoli ale jednak, to raczej nie jest zblokowana. Honda oddaje moc bardzo liniowo, nie ma tego kopa, po prostu jedzie coraz szybciej i czasem nawet na wolniejszych sprzętach jest większa adrenalina z przyspieszania :)

 
Posts: 7
Joined: 14 September 2011, 21:56
Location: Nowy Sącz
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 18 September 2011, 11:15

Dzięki.Wydaje mi się,że wersja 100 konna to by ledwo 200 pojechała,zresztą po namyśle w yzf miałem 120 km,a sc33 jest jednak mocniejszy,więc na logike nie ma szans aby miała tylko 100 KM.Przed chwilą sprawdziłem na jedynce jest prawie 120 km/h więc powinno być ok.Próbowałem ją jednak postawić bez sprzęgła na koło,na jedynce i udaje się ale tylko minimalnie podnosi,czy ktoś może mi dać znać jak zachowują się Wasze sprzęty w tej kwestii ? Sprzęt jest kupiony i przed serwisem,na pewno po czyszczeniu i synchro,będzie się zbierał minimalnie lepiej.

Pozdrawiam

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Post » 18 September 2011, 11:45

Co do stawiania na koło, powinna iść z gazu na jedynce bez problemu. Może to kwestia treningu. A co do tych 260, ja też miałem podobną sytuację. Miałem ustawione gaźniki, synchro zrobione, świece koloru kawa z mlekiem a tu jednak v-max 260. Zacząłem eksperymentować z gaźnikami, odkręciłem śrubę składu mieszanki o 1,5 obrotu więcej (spory skok) i o dziwo pomogło. A na koło teraz idzie nawet bez odejmowania gazu, wystarczy troszkę mocniej gaz odkręcić. Także może to kwestia ustawień.

PS: Postaw moto na stojakach (albo podwieś w garażu) i sprawdź stan łożysk. Przy tych prędkościach liczy się każdy czynnik, stan łożysk, pochylenie kierowcy, pochylenie nawierzchni, stan asfaltu..

 
Posts: 7
Joined: 14 September 2011, 21:56
Location: Nowy Sącz
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 18 September 2011, 12:03

Olsen coś chyba zle zrozumiałeś,ja swoją nie jechałem jeszcze szybciej niż 140 km/h ;)
Co do stawiania na koło,robiłem tak odkręciłem pod 7-8 tys. obr. po czym szybko odjąłem gaz i gwałtownie odkręciłem.Moto podniosło koło ale minimalnie,może z 10 cm nad asfalt.W yzf przyznaje było właściwie dokładnie tak samo.Ogólnie przy przyspieszaniu czuć różnicę w momencie i mocy do yzf ale nie jest ona duża.Przy wysokich obrotach też nieco brakuje mi tego kopa.Ogólnie blady super sprzęt,myślałem jednak,że będzie wyraznie mocniejszy od 750 a różnica jest ale nie powalająca.Zobaczymy jak będzie po pełnym serwisie moto.

Pozdrawiam

User avatar
 
Posts: 221
Joined: 10 January 2011, 22:02
Location: turek
Points: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Year production: 1998

Post » 18 September 2011, 12:07

Kolego moje sc33 jadac na 1 biegu staje na kolo bez odpuszczania gazu wystarczy ze przy ok 6-7 tys obrotow momentalnie odkrece manetke i juz ja podnosi do gory i nie o 10 cm tylko normalnie ladnie staje :)

[ Dodano: Nie Wrz 18, 2011 12:08 pm ]
a w papierach mam 95 kW

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Post » 18 September 2011, 12:11

kocan wrote:wystarczy ze przy ok 6-7 tys obrotow momentalnie odkrece manetke i juz ja podnosi do gory i nie o 10 cm tylko normalnie ladnie staje :)


Dokładnie, a z odpuszczeniem gazu to już od 4-5tys idzie w górę.

 
Posts: 7
Joined: 14 September 2011, 21:56
Location: Nowy Sącz
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 18 September 2011, 12:12

Kocan a więc muszę jeszcze popróbować,tak nie robiłem.Dam znać w tygodniu ;)
Myślę jednak,że gdyby była zblokowana do 100 KM,nie podnosiła by koła nawet 10 cm,więc jestem dobrej myśli ;)

 
Posts: 36
Joined: 28 July 2011, 16:01
Location: łódź
Motocykl: sc33
Year production: 0

Post » 18 September 2011, 17:51

Ja tez nie wiem czy moja nie jest zblokowana bo gps pokazal mi maxymalna predkosc 233 i wiecej raczej nie szla. Ile pokazuje licznikowo tego nie wiem bo mam CENZURA czujnik. Jakby ktos mial czujnik do sc33 montowany przy dzwigni biegow to z checia kupie

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Post » 18 September 2011, 18:15

GPS nie daje rzeczywistej prędkości. Zwykle zaniża o 10km/h...

 
Posts: 7
Joined: 14 September 2011, 21:56
Location: Nowy Sącz
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 18 September 2011, 18:36

Panowie spójrzcie na mój obrotomierz,gdzie się zaczyna czerwone pole.Czy właśnie nie jest tak,że na początku mogła się kręcić do pewnych obrotów i w ten sposób była zblokowana ?

Image

Next

Return to Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests