Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 00:22

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Małe pytanie, mocniejsza wersja?

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 173
Rejestracja: 05 listopada 2010, 09:49
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 2
Motocykl: 900RR sc33
Rok produkcji: 1997

Małe pytanie, mocniejsza wersja?

Post » 23 kwietnia 2011, 16:01

Mam takie małe pytanko, nie pytam o to by się pochwalić czy coś tylko zastanawia mnie to... Mam sc hmm silnik sc 28 natomiast budę z ramą sc 33. Koło przednie 17cali, mam totalnego mixa. Silnik jak wiem jest najsłabsza wersja ma te 128 koni chyba, natomiast zastanawia mnie to ponieważ parę razy przy jakiś małym ściganiu mój Franek na 2gim biegu ma odcinkę przy 200-210 km/h czy one tak idą? wie ktoś może jak jest w waszych? poza wymiana oleju i płynu chłodniczego w silniku nie robiłem nic ponieważ serwis nie zalecał bo wszystko było ok, z tego co mi mówili licznik po zmianie koła przedniego zaniża prędkość lecz ja mam wersje gdzie linka idzie z zębatki a nie z koła. Moto jest w Włoch i słyszałem ze tam makaroniarze mieli jakaś wersie mocniejsza. Napęd wydaje się seryjny, nie jeździłem inny firebladem by porównać je dlatego pytam bo mnie to zastanawia. Nie wiem jaki jest v max ponieważ dalej mnie przeraża to moto na pewno 250-260 z raz leciałem ale to nie był jeszcze koniec może kiedyś uda mi się i odwarze się go sprawdzić hihi:
Proszę zrozumieć moje pytanie a nie odrazu....
Ps. Moja waga jakies 70kg :wnerwiony:

[ Dodano: Sob Kwi 23, 2011 4:03 pm ]
Tankuje zwykłe paliwo 95, Filtr powietrza nie jest nowy szykuje się do wymiany... :|

Awatar użytkownika
 
Posty: 151
Rejestracja: 08 listopada 2010, 09:12
Lokalizacja: CHEŁM
Motocykl: Cbr sc33 & CBR sc28 :)
Rok produkcji: 1999

Post » 23 kwietnia 2011, 16:31

To coś zawyża Ci ten licznik bo odcięcie na 2 biegu jest przy 180 km/h. U mnie za to jest inna sytuacja. Otóż, napęd seria, przód koło 16 cali, na 2 biegu przy odcięciu pokazuje 180 km/h czyli prawidłowo,ale za to najwięcej wyciągnąłem 290 km/h gdzie jestem bardzo zszokowany. Dane techniczne mówią o 270 km/h-280 km/h. Muszę sprawdzić z jakimś innym firebladem bo jest to dziwne. Może coś w silniku było dłubane, nie wiem...
Wskazówka na blacie w strefie czerwonego pola...

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 23 kwietnia 2011, 16:39

ja tam ekspertem nie jestem ale z tego co wiem to ile motocykl jedzie na danym biegu zależy nie od mocy (to oczywiście też - czy będzie się w stanie do tej prędkości rozbujać) ale od przełożeń skrzyni biegów i zestawu zębatek.
Według: http://www.gearingcommander.com/
sc28 na standardowym napędzie ma odcinke kolejno:
1 - 110.1 km/h; 2 - 152.5 km/h; 3 - 193.2 km/h; 4 - 217.8 km/h itd...
żeby na standardowym zębie na dwójce osiągnać 200 km/h musiałbyś kręcić silnik do 14 000 rpm...

Awatar użytkownika
 
Posty: 173
Rejestracja: 05 listopada 2010, 09:49
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 2
Motocykl: 900RR sc33
Rok produkcji: 1997

Post » 23 kwietnia 2011, 16:42

Licznik sprawdzałem z kolega na R6 z 02r no i różnicy nie było może spróbuje niedługo jeszcze raz na wyższych prędkościach...

Awatar użytkownika
 
Posty: 151
Rejestracja: 08 listopada 2010, 09:12
Lokalizacja: CHEŁM
Motocykl: Cbr sc33 & CBR sc28 :)
Rok produkcji: 1999

Post » 23 kwietnia 2011, 16:46

ja tam ekspertem nie jestem ale z tego co wiem to ile motocykl jedzie na danym biegu zależy nie od mocy (to oczywiście też - czy będzie się w stanie do tej prędkości rozbujać) ale od przełożeń skrzyni biegów i zestawu zębatek.
Według: http://www.gearingcommander.com/
sc28 na standardowym napędzie ma odcinke kolejno:
1 - 110.1 km/h; 2 - 152.5 km/h; 3 - 193.2 km/h; 4 - 217.8 km/h itd...
żeby na standardowym zębie na dwójce osiągnać 200 km/h musiałbyś kręcić silnik do 14 000 rpm...


Na dane z tej strony nie ma co patrzeć. Nie wiem skąd wziąłeś,że sc28 na 2 biegu laci marne 150km/h. Mam seryjne przełożenia i odcięcie na każdym biegu mam takie same jak podają dane techniczne. Czyli 1 bieg 120 km/h , 2bieg 180 km/h, 3bieg 230km/h. V max wybiło 290km/h i nie wiem jakim cudem.
Wskazówka na blacie w strefie czerwonego pola...

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 23 kwietnia 2011, 17:03

ryloo pisze:Na dane z tej strony nie ma co patrzeć.
To nie dane tylko obliczenia na podstawie podanych przez usera parametrów. Fakt moją pomyłką było że tam podano jako standart 43 zęby z tyłu a nie 42, no i nie wiem dokładnie przy ilu rpm jest odcinka w sc33... co zmienia faktu że na 3 raczej nie będzie 230 :P, a i nawet jak Ci pokaże 290 na liczniku to nie znaczy że tyle jechałeś - bo przy tak duzych szybkościach liczniki mają duzy błąd wskazania nie chce mi się rozpisywać dla czego, nie wierzysz sprawdź z GPSem :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 173
Rejestracja: 05 listopada 2010, 09:49
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 2
Motocykl: 900RR sc33
Rok produkcji: 1997

Post » 23 kwietnia 2011, 17:08

NA jedynce odcinke mam przy ok 140km/h dla porównania moje wcześniejsze moto CBR F2 na jedynce odcinało przy ok 110km/h.

[ Dodano: Sob Kwi 23, 2011 5:12 pm ]
Jeśli chodzi o przebieg to teoretycznie mam 32 tys km ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 151
Rejestracja: 08 listopada 2010, 09:12
Lokalizacja: CHEŁM
Motocykl: Cbr sc33 & CBR sc28 :)
Rok produkcji: 1999

Post » 23 kwietnia 2011, 17:12

Wiem że przekłamanie jest i GPS pokaże mniejszą prędkość ale nawet pomijając to, prędkość max licznikowa to 270-280km/h wiec i tak dziwne.
Wskazówka na blacie w strefie czerwonego pola...

Awatar użytkownika
 
Posty: 173
Rejestracja: 05 listopada 2010, 09:49
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 2
Motocykl: 900RR sc33
Rok produkcji: 1997

Post » 23 kwietnia 2011, 17:17

Jeśli chodzi o GPS to nie raz mam okazje sprawdzić w auce i ost Gps w jednym zaniża mi o 20km wiec jeśli jade 100 o pokazuje 80 po czym w drugim jest ot samo ze zaniza o 20 a ost jechalismy na 2 auta ja jednym ojciec drugi i oba liczniki co do km pokazuja tak samo!!! Audi i Mercedes wiec GPS kłamie?

Awatar użytkownika
 
Posty: 151
Rejestracja: 08 listopada 2010, 09:12
Lokalizacja: CHEŁM
Motocykl: Cbr sc33 & CBR sc28 :)
Rok produkcji: 1999

Post » 23 kwietnia 2011, 17:22

To coś dużo zaniża jak przy 100km/h pokazuje 80km/h, u mnie w oplu przy licznikowych 100km/h pokazuje 94km/h
Wskazówka na blacie w strefie czerwonego pola...

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 23 kwietnia 2011, 20:38

Liczniki samochodowe, tak samo jak motocyklowe zawyżają pokazywaną prędkość (im większa prędkość tym bardziej zawyżają). Najlepiej zmierzyć GPS z włączonym akcelerometrem na Adnroida jest np program adyno. Co do obliczania prędkości przez gearingcommander to u mnie wychodzi prawie idealnie tyle ile wyliczył program. Licznik mam skalibrowany przez SpeedoHealer

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 07 maja 2011, 23:05

zębatki masz zamienione, dlatego tak. Jeżeli masz z przodu 17 zębów zamiast 16 może tak być.

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości