Strona 1 z 1

wskaźnik temperatury wody/płynu

Post: 23 listopada 2009, 22:10
autor: demon2418
Z uwagi na to że robię streeta wyrzuciłem całe zegary,zostawiam tylko kontrolki.Martwi mnie fakt że nie będę miał na czym kontrolować temperatury układu chłodzenia a może być tak że wentylator niefartownie się spier.oli i jak wykryję że mi się moto przegrzewa?!
Myślałem o kupnie samochodowego wskaźnika temperatury przykładowo takiego:
http://moto.allegro.pl/item814440747_ws ... diglo.html
Wychodzą z niego 2 kabelki zakończone czujnikiem temperatury który chciałbym obciąć.Pytanie jest takie: czy 2 wychodzące kabelki wystarczy podłączyć do oryginalnej kostki w moto i bedzie grało ??
Jeżeli nie to słucham magików JAK TO PODŁĄCZYĆ :D

Post: 23 listopada 2009, 22:53
autor: toper-utl
Bez wyskalowania tego zegara pod czujnik od fajera nie zadziała poprawnie. Musi być komplet, czujnik i wyskalowany pod niego wyświetlacz/zegar.
Jeśli twoje zegary są sprawne, sprzedał bym je i poszukał uszkodzonych ale ze sprawnym wskażnikiem temp. i po prostu go wyciął, w roczniku 97 łatwo i całkiem estetycznie da rade to zrobić.

Post: 23 listopada 2009, 23:59
autor: RosA
jesli sie czujnik w moto i czujnik z zestawu sa identyczne to bedzie dzialalo, ale tak raczej nie jest

tak przy okazji to kiedys zrobilem z kolega ukladzik z malym wyswietlaczem lcd na którym wyswitlany byl pomiar temp plynu, oleju, wartosc napiecial ladowania akumulatora no i oczywiscie do tego zegarek, bo w sumie o to mu napoczatku chodzilo.

Post: 24 listopada 2009, 00:07
autor: demon2418
Niestety mam uszkodzone zegary i wskaźnik temp nie działa,nie wiem czy to się da jakoś naprawić ale wskazówka jest zawieszona w połowie cały czas,czy moto zimne czy ciepłe wskaźnik na połówce...
Może ma ktoś do sprzedania rozbity licznik ze sprawnym wskaźnikiem temp ???????????

Post: 24 listopada 2009, 01:26
autor: orzech
Siemanko,
na 99% czujnik jest rezystancyjny, czyli wraz z zmiana temperatury zmienia się liniowo rezystancja czujnika. Koledzy mają rację, jeśli podłączysz inny wskaźnik (który defakto jest miernikiem rezystancji) to nie będzie on prawidłowo pokazywał, jednakże może tak być że czujniki samochodowe/motocyklowe mają podobną charakterystykę (co byłoby całkiem logiczne) wtedy będzie GIT.
Wg mnie masz następujące wyjścia:
1. Kupujesz taki lub inny wskaźnik temp. i może podkreślam MOŻE będzie dobrze wskazywać, sprawdzamy w prosty sposób grzejemy sobie wodę w garnuszku i tam męczymy nasz układ czujnik+miernik (zasilany 12V) z jakimś termometrem wzorcowym i porównujemy wskazania.
2. Kupujesz cały zestaw wskaźnik + czujnik - najprostsze :D
3. Kupić jakiś taniawy wskaźnik temperatury (może być nawet oleju) z jakiegoś chaszpla np:
http://allegro.pl/item825670939_wskazni ... atury.html
i go sobie wywzorcować metodą analogową tzn.: znów grzejemy nasz czujnik wraz z termometrem wzorcowym i robimy sobie nową skale na tabliczce. Jednakże może tak być że bedzię pracował w innym zakresie i wskazówka mimo grzania nam się nie poruszy no i zonk :], gdy będzie zbyt czuła można pokusić się o dołączenie jakiegoś rezystorka w szereg... pomysł może szalony ale w moim FZR podłączyłem miernk oleju z nie wiem czego (VDO) i działało :P
4. Najbardziej hardcorowa dorabiamy sobie układ na jakimś uprocku mierzący rezystancje i wyświetlający wynik na LCD (oczywiście odpowiednio przeliczony na temp) - znow konieczna procedura wzorcowania.
Sorry za trochę chaotyczna wypowiedź ale niedawno wróciłem z borwarka :D

Post: 24 listopada 2009, 12:15
autor: burnfeel
ja mam do opchniecia licznik z 900 rr rocznik 97 tylko predkosciomierz jest wyskalowany w mph

Post: 24 listopada 2009, 13:59
autor: demon2418
Ile ma kosztować ten licznik??

Post: 24 listopada 2009, 14:30
autor: burnfeel
za 250 zl moge oddac.licznik w stanie idealnym z nakladka carbonowa

Post: 24 listopada 2009, 15:18
autor: demon2418
drogo,zwłaszcza że mam go pociąć...dzięki

[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 2:25 pm ]
Ciekaw jestem jak to stunterzy rozwiązują,czy jeżdzą bez wskaźników?!
Kombinuję też w ten sposób żeby zamiast korka wlewu oleju wkręcić termometr,bo chyba jeżeli układ chłodniczy się gotuje to olej też ma za wysoką temp??Jak to jest??Dobrze myślę??

Post: 24 listopada 2009, 16:04
autor: orzech
Możesz zrobić też coś takiego, że wepniesz jakąś kontrolkę we włącznik wentylatora (on zwiera do masy, więc + pod 12V, a - do włącznika). Będziesz widział kiedy wentylator się włącza (czyli temp powyżej jakiś 106^C)