Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:38

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Przełożenie licznika z F4i do 900 RR (Tutorial)

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 74
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:38
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR>>ZX10R>GSXR1000 K6
Rok produkcji: 0

Przełożenie licznika z F4i do 900 RR (Tutorial)

Post » 31 marca 2009, 18:55

Przekładkę można zrobić w rocznikach od 95-99. Najprościej jest to zrobić w rocznikach 98-99.Wystarczy kupić liczniki i podłączyć odpowiednio kable. W rocznikach od 95-97 trzeba kupić jeszcze czujnik temperatury z rocznika 98-99 (nr części to : 37750-KV3-951) i kalibrator prędkości Speedohealer żeby dostosować sygnał prędkości do takiego jaki jest w F4i. Bez niego podczas jazdy z prędkością 130 km/h na liczniku będzie się wyświetlać 32 km/h.

Lista potrzebnych części :
Licznik z Hondy CBR 600 F4i – koszt 450-550 zł
czujnik temp – koszt 80-130 zł
SpeedoHealer SHv4-H01 - koszt 309 zł (zamówić można na www.bikestar.pl)

Wszystkie kolory kabli z 900 RR są takie same jak w liczniku F4i poza paroma wyjątkami (kable z licznika F4i) : nie podłączamy kabelka od kontroli FI do niczego. Czerwono-zielony kabel R/G) idzie bezpośrednio do akumulatora po żeby zasilić zegarek.
Kabel od zapłonu (ignition) w F4i jest czarno-brązowy (Bi/Br) a w 900 RR jest brązowy (Br).
Kabel od podświetlenia (illumination) w F4i jest brązowo-biały (Br/W) a w 900 RR jest czarno-brązowy (Bi/Br),
Kabel od stopki w F4i jest zielono-biały (G/W) a w 900 RR jest żółto-czarny (Y/Bi).

W rocznikach 95-97 kostki przy licznikach to 6P i 9P a w F4i obie to 9P więc jedna nie pasuje. W kostce 6P są tylko 3 kable. Ja je bezpośrednio przylutowałem do kabli przy liczniku nie używając żadnych kostek.

W załączniku jest dokładny schemat połączenia w rocznikach od 95-97 ( nie wiem jak jest w 98-99).

http://s2.zapodaj.net/45376844.jpg.html

SH należy podłączyć do kostki od czujnika prędkościomierza w rocznikach od 95-97 jest on umieszczony z lewej strony motocykla a kostka do której należy się wpiąć jest przy ramie po prawej stronie (trzeba zdjąć zbiornik paliwa).

http://zapodaj.net/472903.jpg.html
http://s5.zapodaj.net/82848177.jpg.html

Gdy już podłączymy urządzenie trzeba je ustawić. Ja u siebie zwiększyłem odczyt + 390 %. Wszystko zależy jakie kto ma zębatki. Najlepiej zabrać ze sobą GPS na przejażdżkę i sprawdzać różnicę prędkości a potem zmniejszać albo zwiększać odczyt. W instrukcji SH wszystko jest wyjaśnione jak to ustawić.

W linkach zdjęcia i filmy po przełożeniu :
http://s5.zapodaj.net/89284830.jpg.html
http://zapodaj.net/78743437.jpg.html
http://s1.zapodaj.net/52349114.jpg.html
http://s3.zapodaj.net/25633843.jpg.html
http://www.youtube.com/watch?v=BnxXq91GmLY
http://www.youtube.com/watch?v=BLp57MNa3Bo

 
Posty: 14
Rejestracja: 29 marca 2009, 02:48
Lokalizacja: Ostrów
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 02 kwietnia 2009, 00:31

Witam a masz może schemat połączenia z 954 . ja do swojej sc33 właśnie wstawiam z 954 licznik. kupiłem licznik i do niego kostkę z 954 do podpięcia a reszta się okaże w praniu ale jak już podepnę to zapodam z czym może być [ o ile będzie] problem

 
Posty: 74
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:38
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR>>ZX10R>GSXR1000 K6
Rok produkcji: 0

Post » 02 kwietnia 2009, 08:14

nie jestem pewien ale cos mi sie wydaje ze licznik z 954 moze nie chodzic bo pobiera wszystkie dane z ECU zeby sie uruchomic.schematu polaczenia niestety nie mam ale sciagnij serwisowke do 954 i 900 rr i porownaj polaczenia.Pozdro :)

 
Posty: 43
Rejestracja: 01 lutego 2008, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: sc33 '99
Rok produkcji: 0

Post » 28 kwietnia 2009, 08:39

Wie ktoś jak można podpiąć te zegary do roczników 98-99

[ Dodano: Nie Maj 03, 2009 11:52 pm ]
chodzi mi czy trzeba kupić ten kalibrator przędkości do roczników 98-99??
fire in da hole!

 
Posty: 74
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:38
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR>>ZX10R>GSXR1000 K6
Rok produkcji: 0

Post » 18 lipca 2009, 19:41

w rocznikach 98-99 nie potrzeba SH

 
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2008, 14:47
Lokalizacja: Pułtusk
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 98

Post » 15 sierpnia 2009, 00:38

mam licznik od kawy z750 z 06 i zawyza mi prędkość. Wiesz może czy ten kalibrator coś pomoże?

 
Posty: 74
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:38
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR>>ZX10R>GSXR1000 K6
Rok produkcji: 0

Post » 15 sierpnia 2009, 08:38

zalezy o ile ci zawyza.w dol SH mozna regulowac tylko o 99,9 % a w gore do 9999,9 %.

 
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2008, 14:47
Lokalizacja: Pułtusk
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 98

Post » 15 sierpnia 2009, 11:38

na 1 biegu i 1 obrotów mam około 70, nie pokazuje mi temperatury wody czy możliwe jest że czujnik od hondy ma inny amperaż niż ten od kawasaki i dlatego nie pokazuje temperatury?

 
Posty: 1007
Rejestracja: 29 sierpnia 2009, 22:04
Lokalizacja: podlasie,
Pochwały: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Rok produkcji: 0

Post » 10 lutego 2010, 20:07

generalnie to moga sie roznic zestrojeniem,
normalnie to w czujniku ze zmiana temperatury nastepuje zmiana opopnosci a wskaznik jest jakby tylko miernikiem opornosc i jest wyskalowany by pokazywal temperature (zalezna od opornosci czujnika w danej temperaturze),
ale w takim przypadku mozliwe ze dzialalby tylko odczyt bylby zly,

inna mozliwosc to moze cos zle popodlaczales lub uszkodziles licznik zlym podlaczeniem

Awatar użytkownika
 
Posty: 566
Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
Lokalizacja: Wrp
Pochwały: 7
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0

Post » 02 listopada 2010, 18:01

zimny, posiadasz jeszcze moto z tym licznikiem ? albo jakieś foty filmy itp bo chciałbym założyć cos takiego u siebie

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 września 2010, 21:04
Lokalizacja: Piotrkow
Motocykl: cbr 900 rr
Rok produkcji: 1999

Post » 02 listopada 2010, 21:20

czy sposob podlaczenia, ktory opisales sprawdzi sie tez w angielskich wersjach licznikowych??chyba tak , ale pytam dla pewnosci :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 566
Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
Lokalizacja: Wrp
Pochwały: 7
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0

Post » 09 stycznia 2011, 23:29

ktoś się orientuje czy podejną zegary z yamahy YZF 600 R6 1999r do 2002r i co by trzeba było przerobić ?

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości