It is currently 16 November 2025, 13:59

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Obniżenie CBR

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 140
Joined: 02 January 2008, 12:10
Location: Katowice
Motocykl: CBR 1000 rr SC-59
Year production: 2008

Post » 13 March 2009, 13:06

Zgadza się opuszczająć na lagach znieniasz geometrię moto.
Co do wysokości jaka powinna wystawać z półek to i ile pamiętam w moim było minimalnie ponad półkę. Pamiętam jednak że każdy SC 33 który spotkałem miał inaczej

User avatar
 
Posts: 686
Joined: 10 January 2008, 18:23
Location: Rzeszów
Points: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Year production: 2007

Post » 13 March 2009, 18:36

Ustaw tak aby dobrze Ci sie jedzilo a kolo nie ocieralo o owiewki i owiewki o asfalt. Nie ma jakiegos idealnego ustawienia, to sie zmienia w zaleznosci od stylu jazdy i kierowcy.

 
Posts: 812
Joined: 07 December 2007, 22:29
Location: Opole Lub
Points: 1
Motocykl: r1, drz 400
Year production: 0

Post » 13 March 2009, 20:32

przeciez mozna tam na sprezynie nie co puscic na tyle... ja mam np jak najwyzej i tylek fajnie zadarty jest troszke a nie taki kapec

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 15 April 2009, 07:23

Pająk wrote:Popatrz tutaj
http://www.moto-akcesoria.pl/index.php? ... 10_978_979
moj znajomy mial taki zestaw w bandicie 600 i efekt byl widoczny golym okiem


Takie ogniwa sam przerabiałem do gsxr1100 ze starych. Żaden problem i nie za tak kosmiczną kwotę, jaką tutaj podają.

Chcesz mieć moto niżej? Musisz zrobić coś takiego:

1. Odkręcić z jednej strony powyższe ogniwo - rób to dla bezpieczeństwa w 2-3 osoby. Jedna trzyma ogniwo i odkręca o pozostałe trzymają tył moto, żeby nie spadł na glebę.

2. Następnie osoby, które trzymają moto niech go obniżą o te twoje 3cm w gół, a ty odrysuj na starym ogniwie (zaznacz pisakiem), w ktróym miejscu na ogniwie przypadają otwory do mocowania amora.

3. Wszystko w temacie. Reszta na priv jeżeli dalej cię interesuje :diabel:

Aha - pamiętajcie, że ogniwa w czasie pracy są tylko rozciągane.

[ Dodano: Pon Kwi 27, 2009 12:44 pm ]
Wracając jeszcze do tematu, chciałbym dopowiedzieć co dzieje się w skutek obniżenia motocykla na zawieszeniu.

Otóż wszystko ma swój cel i napinając bardziej sprężynę tylnego zawieszenia powodujemy iż mniej się on ugina pod naszym ciężarem. Dodatkową, niezauważalną sprawą jest napęd tylnego koła.
Poprzez małe ugięcie motocykla oś tylnego koła jest poniżej osi obrotu wahacza co powoduje nieznaczne ugięcie moto przy ostrym dodaniu gazu, gdyż siła napędowa od łańcucha zgina wahacz ku dołowi,
Stanie się odwrotnie, gdy obniżymy w dowolny sposób moto. Oś koła będzie powyżej osi obrotu wahacza co podczas ostrego dodawania gazu będzie jeszcze bardziej obniżało tył motocykla, co spowoduje zmianę geometrii motocykla (stanie się on mniej zwrotny).
Jeżeli chcecie, aby moto było bardziej nerwowe (zwrotne) to dupa do góry (szybciej złapiecie szimę).
Jeżeli obniżycie tył macie kiepską jazdę w ostrych zakrętach, a poprzez przesunięcie środka ciężkości przy ostrym heblu przednim będzie wam piszczała opona zamiast stawiać moto w górze.

 
Posts: 38
Joined: 27 January 2011, 19:06
Location: OPR
Motocykl: SC57 HRC
Year production: 0

Post » 07 March 2011, 08:54

Odgrzewam kotleta ;)
Orientuje się ktoś gdzie kupię taki zestaw do obniżenia 1000rr sc57??
Tak o 2-3 cm.
Z góry dzięki

Previous

Return to Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests