It is currently 16 November 2025, 15:59

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulacja gaźników pod dynojet stage 1 sc33 96r

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 14 August 2009, 08:07

I niech cię dalej dziwi :P
Kiedyś maksymalnie w trasie 2 osoby i bagaże przy ciągłej prędkości 200-220 wyszło mi około 7,5. Obecnie nie wiem, jak można osiągnąć taki duży wynik solo. Po prostu nawet gdybym chciał to moto mi na to nie pozwoli, dlatego jestem bardzo zadowolony.
Z drugiej strony czuje, że gdybym włożył przelot do tych DJ to spalanie byłoby większe o te 2l.

 
Posts: 49
Joined: 09 June 2009, 11:21
Location: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Year production: 1996

Post » 16 August 2009, 23:47

NO I WYREGULOWAŁEM!!! :jupi: DZIĘKI WIELKIE DLA KOLEGI BANSHEE Z FORUM KTÓRY POMÓGŁ MI BARDZO DUŻO!!! I właśnie kolego powiedziałeś że moślisz sobie że może by tak iglice opuścić o jeden ząbek i miałeś racje!!! hihi: Teraz jest ogień już od dołu. Dzięki za pomoc!!! POZDRAWIAM!!! Teraz mam iglice na 3 od góry i skład mieszanki wykręcony od 2 obroty i jest idealnie!!!

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 17 August 2009, 08:04

To gitara!
:)
Tak jak rozmawialiśmy wcześniej, możesz podjechać kiedyś to sprawdzimy po tych regulacjach synchronizację i możesz spać spokojnie.

 
Posts: 49
Joined: 09 June 2009, 11:21
Location: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Year production: 1996

Post » 18 August 2009, 00:35

A teraz pytanie troche off topic dla kolegi banshee ale może się ktoś jeszcze wypowie, dzisiaj rozmawiałem z kolegą który serwisował mi moto w przeszłości, niestety ze względu na poważny wypadek już nie może tego robić :/ Chodzi mi mianowicie o zawory które prawdopodobnie u mnie słychać podczas przyspieszania. Jego teoria jest następująca że luz zaworowy w miarę zużywania się elementów kasuje się a nie zwiększa? Czy to prawda? Wkońcu za ciasne zawory nie będą pukać?

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 18 August 2009, 08:21

Po pierwsze u ciebie słychać cykanie na postoju i w czasie jazdy.
Po drugie odpowiadając na pytanie teoretycznie tak jest, jednak musisz sobie wyobrazić co dzieje się w silniku. Mieszanka zasysana jest zaworami ssącymi, a gazy spalinowe wypychane zaworami wydechowymi.
Akurat te pierwsze zawsze wykonane z gorszej stali obmywane są zawsze czystą i zimną mieszanką paliwowo-powietrzną i zawsze ich przylgnie są czyste. Zachodzi więc tutaj zużycie przylgni w skutek docisku sprężyny zaworowej, co można zaobserwować pojawieniem się progu na przylgni zaworu. W przypadku zaworów ssących luzy więc z reguły się pomniejszają.

Inaczej dzieje się z zaworami wydechowymi. Te wykonane są ze znacznie lepszej stali, gdyż są bardziej nagrzewane od gazów w fazie wydechu. Muszą być odporne na bardzo gwałtowne zmiany temperatury. W momencie fazy wydechu, gdy zawór wydechowy zaczyna się otwierać następuje przepływ spalonej mieszanki. Gazy spalinowe obmywają zawór i pozostawiają zanieczyszczenia w postaci sadzy m.in. na przylgni zaworu. Tworzy się cienka warstwa, która zapobiega wyklepywaniu się przylgni zaworu, a także w miarę zwiększania przebiegu może powodować zwiększanie luzów zaworowych EX.


Kolejny wpływ ma tutaj rozszerzalność cieplna, która powoduje że cykające zawory na zimnym silniku mogą nie być słyszalne już na mocno rozgrzanym piecu.

Sprawdzając luzy zaworowe warto więc sprawdzić wszystkie i ssące i wydechowe.

Mam nadzieje, że rozjaśniłem ci całą sytuację.

Previous

Return to Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests