It is currently 16 November 2025, 14:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Cewkofajki zamiast cewek

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Cewkofajki zamiast cewek

Post » 24 February 2013, 15:30

Hej. Czytając jakieś forum fireblade z UK natrafiłem na jakąś przeróbkę układu zapłonowego. Mianowicie dwie cewki w fajerze zostały zastąpione czterema cewkofajkami z innego moto. Nie znam się bardzo na instalacji więc nie wiem jak to podłączyć żeby działało i w sumie nie wiem jakie to by miało zalety. Ktoś może pomoże :okulary2:

 
Posts: 168
Joined: 06 July 2010, 14:59
Location: Świdwin
Points: 8
Motocykl: CBX 1000
Year production: 0

Post » 02 March 2013, 22:45

zalety takie ze pojedyncza cewka powinna dawać iskrę o większej energii. ale szczerze wątpię żeby to się znacząco przełożyło na osiągi, spalanie itp

 
Posts: 72
Joined: 09 October 2008, 18:43
Location: Tarnowskie Góry
Points: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Year production: 2010

Post » 02 March 2013, 23:14

Tak jak kolega wyżej pisze teoretycznie energia powinna być większa chociażby ze względu na brak przewodu świecowego który sam w sobie generuje jakieś tam straty ale nie wiem czy nie trzebaby odrazu też świec wymienić o takich parametrach jaki były w moto z którego są cewkofajki, ale i tak wątpie żebyś odczuł różnicę, ewentualnie może hamownia by jakieś ułamki odnotowała, chyba że w ruch by poszedł dalszy tunning typu cały układ wydechowy, filtr, wzbogacenie mieszanki , zestrojenie itp, ale sama zmiana cewek to jak to mówi przysłowie gra nie warta świeczki :P

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Post » 03 March 2013, 15:14

Z przeróbek jakie mam to przelot, filtr K&N, komplet DynoJet, wyprzedzenie zapłonu. Też myślę, że iskra powinna być mocniejsza, co w jakimś stopniu przełoży się na osiągi i równą pracę silnika.
Przeróbka dobrze sprawdza się w Fajerkach przed '98 rokiem produkcji. Osoby, które przerabiały Fajerki z 98-99 roku miały problemy z nierówną pracą silnika. Powodu niestety nie znam. Podstawowym parametrem według którego należy dobrać cewkofajki jest rezystancja. Z tego co pamiętam jedna cewka oryginalna ma 3,2 Ohm. Po przeróbce rolę jednej oryginalnej cewki przejmą dwie cewkofajki więc ich rezystancja powinna wynosić 1,5-1,6 Ohm/szt.. Wiem, że cewkofajki od Hayabusy dobrze pasują do gniazd w głowicy ale nie wiem jaka jest tam rezystancja. Większość osób wykorzystuje cewkofajki od 929, 600RR lub 1000RR, ale jak dobrze pasują i uszczelniają to nie wiem. Podłączenie cewkofajek jest proste. Łączymy szeregowo cylindry 1+3 i 2+4. Jak gdzieś znajdę schemat to podrzucę.

 
Posts: 72
Joined: 09 October 2008, 18:43
Location: Tarnowskie Góry
Points: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Year production: 2010

Post » 03 March 2013, 18:10

Ale to w takim układzie moim zdaniem warto byłoby też zmienić świece na irydowe które mają bardziej skupioną iskrę czyli o większym natężeniu, bo same cewki cudów nie zdziałają. No i z tymi dopasowaniem tych gniazd też jest ważne bo przy zgromadzeniu tam wody przebicie nie byłoby wskazane.

User avatar
 
Posts: 670
Joined: 01 October 2011, 08:51
Location: Śląsk Bytom
Points: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Year production: 4

Re: Cewkofajki zamiast cewek

Post » 19 June 2014, 13:03

właśnie nad takim modem myślę dla 900rr mojej Baby bo tu musiał bym wymieniać fajki a te zamienniki z ngk , nie wierze w ich jakość . kiedyś próbowałem w dr 650 i jedna się rozpadła i co by było jak by mi się historia powtórzyła w głębokim gnieździe cbr.
cewkofajki można kupić z młodszych roczników co w efekcie pozwoli na przedłużenie ich działania
fajki które teraz mam zaczynają mieć luzy na sprężynce która dociska świece i nie pomaga jej podginanie
z serwisówki znajdę odporność oryginału i może z f4i da się w szereg.
jak komputer dopadne to sprawdze i podziele się nabytą wiedzą :D


Return to Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests