Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:53

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wyświetlacz biegów Datatool Digi

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 241
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:36
Lokalizacja: Okolice K
Pochwały: 11
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Wyświetlacz biegów Datatool Digi

Post » 04 maja 2009, 22:51

Na początku może nadmienię, że to mój pierwszy temat wiec proszę o wyrozumiałość hihi: Wiem, że kiedyś była mowa o Acumen-ie i 954, ale w dziale modyfikacje 929 jakoś tak pusto więc skusiłem się przedstawić parę CBR 929 i DATATOOL DIGI :mrgreen: CBR-ki chyba przedstawiać nie muszę, a Datatool Digi wygląda jak każdy inny wyświetlacz biegów. Kawałek plastiku i parę kabelków, których zadania przedstawię za chwilę. Przed montowaniem mojego wyświetlacza przeglądnąłem wiele stron ale żadna nie pomogła mi w 100 %. Przede wszystkim błędnie opisane były kolory kabli do których podpinać wyświetlacz. To co za chwilę przedstawię musi działać w europejskich wersjach 929 (w wersjach USA pewnie też, choć do końca nie jestem pewny). No to jedziemy z koksem.... ;] Może na początku zestawienie kolorów przewodów:

>>>>>CBR 929<<<<<
ZASILANIE - CZARNO-BRĄZOWY (czarny z brązowym paskiem)
LUZ - JASNOZIELONO-CZERWONY (jasnozielony z czerwonym paskiem)
PRĘDKOŚĆ - RÓŻOWO-ZIELONY (różowy z zielonym paskiem)
OBROTY - ŻÓŁTO-ZIELONY (żółty z zielonym paskiem)
MASA - ZIELONY (może być też zielono-żółty, zielono-czarny lub zielono-różowy)

>>>>>DATATOOL DIGI<<<<<
ZASILANIE - CZERWONY
LUZ - BRĄZOWY
PRĘDKOŚĆ - ZIELONY
OBROTY -ŻÓŁTY
MASA - CZARNY
NATOMIAST KABEL POMARAŃCZOWY SŁUŻY DO KALIBRACJI O KTÓREJ BĘDZIE MOWA PÓŹNIEJ.

Sprawę kolorów mamy już za sobą. Kable łączy się tuż przy kostce idącej do zegarów tak jak na fotce niżej. Trzeba ściągnąć szybę. UWAGA!!! Kable muszą być do siebie przylutowane ze względu na niskie napięcie. Jeśli tego nie zrobimy możemy mieć później problemy z kalibracją.
Obrazek

Tak wyglądało skończone... Dobrze pospinać kable łączone ze sobą opaskami żeby się nie pourywały
Obrazek

Ostatni etap to kalibracja. Tutaj pomocny jest film:
http://www.youtube.com/watch?v=4tuVMoSent4
Do kalibracji służy kabel pomarańczowy. Należy przykładać go do masy (najlepiej do akumulatora). Po przekręceniu stacyjki powinno migać 0 literka "n' lub -. Teraz pomarańczowym kablem dotykamy masy i trzymamy do czasu pojawienia sie migającej litery P. Następnie pojedynczymi dotykami wybieramy liczbę biegów. Po wybraniu liczby biegów kabel pomarańczowy izolujemy a migający ostatnio wybrany bieg powinien zmienić się w migające 0. Teraz ustawiamy motocykl na stojaku, tak aby tylne koło było w górze. Odpalamy naszą piękną bestie hihi: wrzucamy pierwszy bieg, podnosimy obroty do ok 2 tyś. Jedynka powinna coraz szybciej migać, jeżeli tak jest to wyświetlacz po krótkim czasie powinien prosić o wrzucenie kolejnego biegu. Powtarza sie to aż do ostatniego wybranego biegu. I to już wszystko. Polecam oglądnięcie filmu z kalibracją bo łatwiej to pojąć obrazowo. Generalnie nic trudnego w instalowaniu wyświetlacza nie ma. Rozpisałem się strasznie, ale chciałem to przedstawić jak najdokładniej żeby ktoś nie miał takich problemów jak ja. Jeśli komukolwiek pomogłem jest mi na prawdę bardzo miło :) Pozdrawiam :D
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 09:44 przez Bartek_929, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 04 maja 2009, 23:02

Ciekawy opis i pomocny :brawo: , w chwili wolnej dom go na strone oczywiscie jak pozwolisz ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 241
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:36
Lokalizacja: Okolice K
Pochwały: 11
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 04 maja 2009, 23:05

Pozwalam oczywiście, mam nadzieję, że się przyda :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 12 maja 2009, 10:44

Bartek_929, przymierzam się właśnie do zakupu tego samego wyświetlacza, czy możesz napisać swoją opinie o tym produkcie (jakość wykonania, estetyka, no i najważniejsze jak działa - czy nie ma błędnych wskazań, jak szybko reaguje na zmianę biegu itp). Oczywiście jeśli ktoś inny korzysta z DATATOOL DiGi, również proszę o podzielenie się opinią. Z góry dzięki.

 
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 12:42
Lokalizacja: Nowa Dęba
Motocykl: Honda CBR 1100 Blackbird
Rok produkcji: 0

Post » 13 maja 2009, 06:43

Jeżeli by Ciebie interesowało to ja mam podobny wyświetlacz, który nie głupio pracuje. Opóźnienie wynika ze sprawności twojej ręki w operowaniu sprzęgłem, czym szybciej puścisz sprzęgło tym będzie krótsze opóźnienie wyświetlania biegu. Na forum już jest opisany wyświetlacz. Jeżeli byłbyś zainteresowany to daj znać. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 241
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:36
Lokalizacja: Okolice K
Pochwały: 11
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 13 maja 2009, 09:12

orzech, Datatool to znana i ceniona firma więc produkty jakościowo są bardzo dobre, a jeśli chodzi o opóźnienia to tak jak napisał kolega wyżej. Jeśli będę miał chwilę czasu to nakręce o tym film dokumentalny hihi: i wrzucę na forum :mrgreen:

 
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 12:42
Lokalizacja: Nowa Dęba
Motocykl: Honda CBR 1100 Blackbird
Rok produkcji: 0

Post » 13 maja 2009, 12:07

Filmik już jest nakręcony z moim wyświetlaczem, jeżeli chciałbyś rzucić okiem to zapraszam na tego linka:
http://www.youtube.com/watch?v=2YnTb37Q ... annel_page

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 13 maja 2009, 17:49

Jeśli chodzi o wyświetlacz oferowany przez daniond-a to jest cacy, sam odostatnio do niego kupiłem i wrzuciłem do swojej sc33 . Wygląda bardzo dobrze, elegancko wykończony - do tego dokładny opis montarzu i kalibracji - sam sprzedający bardzo pomocny przy jakiś kłopotach z podłączeniem. Na początku troszke namieszałem z kablami - miałem schemat od nowszego fajera , ale kolega szybko naprowadził mnie na właściwy trop i wyświetlacz śmiga. Naprawdę polecam bo za ta cene to rewelka.

 
Posty: 195
Rejestracja: 08 lipca 2009, 14:25
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 22 czerwca 2010, 09:19

Dzięki kolego Bartek_929 za opis podłączenia wyświetlacza :one:
Rzeczywiście w instrukcji producenta jest błąd co do kolorów kabli w CBRce.
Co do wyświetlacza to jestem w pełni zadowolony, wykonanie, wygląd, działanie oceniam na piątkę ;) Ogólnie polecam, nie szuka się już siódemki w skrzyni :D

Jedyne co mogę podpowiedzieć to by przeciągnąć sobie kabel od licznika biegów w gumę zabezpieczającą złącze, bo na tym zdjęciu co zrobiłeś to będzie problem z jej założeniem gdy kabel nie jest puszczony z całą wiązką.

Awatar użytkownika
 
Posty: 155
Rejestracja: 22 września 2009, 00:50
Lokalizacja: Bytom
Pochwały: 1
Motocykl: Yamaha Xmax 400
Rok produkcji: 2015
Samochód: Audi A3

Post » 23 czerwca 2010, 13:13

Bartek_929, Wielkie dzięki!!! za jakiś czas będę się przymierzał do zakupu i założenia!

Awatar użytkownika
 
Posty: 44
Rejestracja: 14 lutego 2011, 20:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 16 maja 2011, 17:56

Odgrzebałem starego kotleta ale mam pytanie odnośnie kabli czy w SC57 kolory są dokładnie takie same czy konfiguracja jest inna? Mam już wyświetlacz i przymierzam się do montażu więc zbieram info. Będę wdzięczny za odp.

[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 6:09 pm ]
Dobra znalazłem nie było pytania ;)
It`s not what you drive, it`s what drives you...

Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 14:27
Lokalizacja: Augustów
Motocykl: honda cbr 1000rr fireblade
Rok produkcji: 2006

Post » 10 września 2011, 15:50

Witam mam takie pytanko czy ten wyświetlacz można skalibrować bez podpiętego zegara bo w 954 padł mi obrotomierz (na pewno w zegarze),a wczesniej kupiłem ten wyświetlacz.Pdłączyłem i niby ok,ale jak wrzucę 1 i dodam trochę gazu to wyświetlacz nie daje znaku aby wrzucić 2 tylko wciąż pokazuje 1.Myślałem że ten wyświetlacz pobiera informacje z kabelków idących do wtyczki i zegar nie musi być sprawny,ale mogę się mylić :|

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości