Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:03

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

PAIR Mod

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 lutego 2015, 15:59
Motocykl: HONDA
Rok produkcji: 2000

PAIR Mod

Post » 03 listopada 2015, 09:26

Właściwie zanim kupiłem moto, przeglądałem to forum. Wydawało się że skoro skupione w okół konkretnego modelu to znajduje się tu max informacji. Niestety nie znalazłem nic na temat modu układu PAIR VALVE.
Ostatnio robiłem synchro i zdziwiony byłem że czegoś brakuje. Zagłębiłem temat i dowiedziałem się o tym właśnie modzie.
Podobno daje z 10 koni więcej i lepszą reakcję na manetkę.
Może ktoś wie coś więcej? Jakie odczucia przed i po modyfikacji?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: PAIR Mod

Post » 03 listopada 2015, 11:04

chciałem u siebie w gixie wywalić system pair i trochę zgłebiłem temat, więc z tego co się dowiedziałem mocy to nic nie daje, to jest przy zamykaniu gazu wpychane powietrze bezposrednio w kolektor wydechowy żeby ze wzgledów ekologicznych dopalić resztki paliwa w wydechu ktore nie zdazyly sie spalić w komorze spalania. przez to na wolnym układzie wydechowym masz strzelanie z tłumika, jak to wyrzucisz to przestanie strzelać przy schodzeniu z obrotow to tyle

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: PAIR Mod

Post » 03 listopada 2015, 22:18

strzela z wydechu dalej :p
zawór pair to faktycznie eko gówno , ma na celu podgrzanie powietrza doprowadzanego do silnika żeby lepiej się spalały jakieś coś
zaworki są w pokrywie zaworowej jeśli jest coś nie tak mogą olej z silnika podawać do air box u mnie były zaolejone oba zawory
profilaktycznie się tego pozbyłem bo jak zamontujesz coś do modzeniach w dawkach paliwa na hamowni to to fałszuje w jakimś stopniu odczyt analizatora spalin, bo masz część spalin spowrotem w komorze spalania , tak czytałem

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: PAIR Mod

Post » 03 listopada 2015, 22:55

hmm to co mowisz to się zgadzam z modami i strojeniem na hamowni to fakt własnie zaleca sie wywalenie tego bo fałszuje pomiar AFR.
co do dopalania to raczej odwrotnie zimniejsze powietrze lepiej dopali bo jest go więcej wtedy więc podgrzewanie chyba nie bardzo.
nie wiem jak w 1000rr bo nie grzebałem ale pewnie podobnie w gixie jest wężyk który zasysa powietrze z airboxa i poprzez zawór pair jest wpychane w głowice i w wydech nie mogę znaleźć jednego schematu ale tutaj cos takiego znalazłem, gdzie widac jak przepływ powietrza jest nad zaworem wydechowym więc nie ma opcji żeby się to powietrze dostało do komory spalania bo omija całkiem zawór ssący zobacz tutaj
http://2.bp.blogspot.com/_qvLpLN0ry-M/S ... cture1.png

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: PAIR Mod

Post » 03 listopada 2015, 23:08

tak samo jak na rysunku od kolektora wydechowego idzie przewód do zaworu w pokrywie zaworowej i dopiero stamtąd do air box negative pearsuve czy jak to się pisze w zależności pewnie od otwarcia zamknięcia zaworków takie powietrze leci , na pełnym ogniu to może świeże lecieć do wydechu żeby katalizator miał czym dopalać a na niższych ciepłe w dolot dla ekologii
eh kto to ogarnie :zdziw:

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: PAIR Mod

Post » 04 listopada 2015, 09:15

no na rysunku jest pokazany ten negative presure ale w moim moto tego nie ma, bo do zaworka pair system idą 3 wężyki 1 z airboxa i 2 które wchodzą w pokrywe zaworów nie ma 4tego który by cofał powietrze do przepustnicy tak jak na tym rysunku.

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: PAIR Mod

Post » 04 listopada 2015, 09:48

Maciek sorki wczoraj wieczorem pisałem zmęczony dniem całym
Ten wężyk negativ . . . To jest raczej podciśnienie które steruje zaworem pair
Od pokrywy idzie grubszy wąż przez ten trójnik i do air box
Jak się nie myślę to trójnik był zaworem podciśnieniowym a dodatkowo w pokrywie zaworów są jakby przepustnice

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: PAIR Mod

Post » 04 listopada 2015, 13:01

a no nie wiem jak w hondzie ale w suzuki nic tam raczej podciśnieniowo sterowane nie jest, bo zaworem pair steruje komputer elektrycznie otwiera zamyka, a w pokrywie zaworow są tylko takie jakby filterki zeby chyba w razie co z airboxa nie zasysał oleju czy cos i nie walił w wydech nie potrzebnie, a pod pokrywą zaworow są po prostu otwory na przelot do głowicy tak jak tutaj zaznaczyłem
Obrazek

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: PAIR Mod

Post » 04 listopada 2015, 20:23

W sc57a jest podciśnienie przez zawór elektryczny

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 lutego 2015, 15:59
Motocykl: HONDA
Rok produkcji: 2000

Re: PAIR Mod

Post » 05 listopada 2015, 07:00

W sc44 wygląda to tak.
Załączniki
IMG_20151105_055906.jpg
IMG_20151105_055833.jpg

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: PAIR Mod

Post » 05 listopada 2015, 12:36

czyli tak samo jak w gsx-r i odpaliłem sobie serwisówke do SC57 i też jest tak samo wiec ja nie wiem do końca co pisze Ferdas

tutaj screen z sc57 i kolejne dwa z mojego gixa wszedzie jest tak samo
Załączniki
SC57 PAir system.JPG
suzuki pair system 1.JPG
suzuki pair system 2.JPG


Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości