Strona 1 z 2

Akumulator, płyn, wydech

Post: 09 stycznia 2012, 12:30
autor: miroy511
Witam ponownie
Koledzy mam kolejnych kilka problemów natury technicznej, w sumie to drobiazgi
Po 1. Mój akumulator powoli umiera i chcę go wymienić (wcześniej pisałem że kumpel ma nówkę na gwarancji i chce się wymienić, bo jego moto się rozbiło, niestety zmienił zdanie). W jaki akumulator lepiej zainwestować, w zwykły czy żelowy?

Po.2. Obecnie nie wiem jaki płyn hamulcowy mam zalany. Chcę uzupełnić go bo jest go na styk,. Moje pytanie jest takie, czy lepiej wymienić cały płyn na Płyn hamulcowy Motul RBF 600 / Factory Line czy mogę go dolać aby uzupełnić poziom?

Po 3. Po zeszłorocznym ślizgu lekkiemu wgnieceniu uległ mój wydech plus kilka porysowań. Czy można obłożyć go nowym karbonem? Jeśli tak to gdzie i za ile można to zrobić?

Dzięki wszystkim za pomocne rady, bez was już w kilku przypadkach bym się załamał, wasze wskazówki są bezcenne  Z góry dziękuję za kolejne. Jest okres zimowy, czyli najlepszy czas na doprowadzenie maszyny do stanu idealnego na kolejny sezon
Pozdrawiam

Re: Akumulator, płyn, wydech

Post: 09 stycznia 2012, 12:39
autor: Siwy_ryry
miroy511 pisze:Witam ponownie
Koledzy mam kolejnych kilka problemów natury technicznej, w sumie to drobiazgi
Po 1. Mój akumulator powoli umiera i chcę go wymienić (wcześniej pisałem że kumpel ma nówkę na gwarancji i chce się wymienić, bo jego moto się rozbiło, niestety zmienił zdanie). W jaki akumulator lepiej zainwestować, w zwykły czy żelowy?

Po.2. Obecnie nie wiem jaki płyn hamulcowy mam zalany. Chcę uzupełnić go bo jest go na styk,. Moje pytanie jest takie, czy lepiej wymienić cały płyn na Płyn hamulcowy Motul RBF 600 / Factory Line czy mogę go dolać aby uzupełnić poziom?

Po 3. Po zeszłorocznym ślizgu lekkiemu wgnieceniu uległ mój wydech plus kilka porysowań. Czy można obłożyć go nowym karbonem? Jeśli tak to gdzie i za ile można to zrobić?

Dzięki wszystkim za pomocne rady, bez was już w kilku przypadkach bym się załamał, wasze wskazówki są bezcenne  Z góry dziękuję za kolejne. Jest okres zimowy, czyli najlepszy czas na doprowadzenie maszyny do stanu idealnego na kolejny sezon
Pozdrawiam


1 - Kolego z tego co sam czytałem ( z doświadczenia jeszcze nie wiem ) to żelowy i do tego varty będzie napewno dobry i długo Ci posłuży.

2 - idzie nowy sezon, to może warto wymienić cały płyn , tym bardziej że nie wiesz co masz zalane i nie wiesz od jak dawna ten płyn tam jest.

3 - Zależy jak i gdzie jest obdarty ten wydech.. może po prostu można go skrócić?

Ale są tutaj bardziej doświadczeni Bracia motonicy, więc poczekajmy na ich opinie.
Pozdro

Post: 09 stycznia 2012, 14:06
autor: Max_929
Siwy_ryry,
podpisuje sie pod tym co napisałeś
1. żelowy bo nie wiem czy do motocykli sportowych w ogóle sa zwykłe .
2.jak nie wiesz co jest zalane to i nie wiesz ile ten płyn jest w moto więc wymiana całego motul lub castrol
3. ja gdzieś z brzegu to go po prostu skróć bo jeśli masz przeciętnej firmy tłumik to nie bedzie sie opłacało go naprawiać .
jaka firma tłumika ?

Post: 09 stycznia 2012, 20:43
autor: miroy511
Dzięki za odp
W takim razie kupię lepszy aku firmy Yuasa ale to po wypłacie, bo teraz cienko z kasą, a co do płynu, to fakt lepiej wymienić na nowy i mieć święty spokój, czy butelka 500ml wystarczy? Natomiast jeśli chodzi o wydech, to fakt jest przeciętnej firmy FUEL. A może ma ktoś z was na sprzedanie jakiś wydech w karbonie?

Post: 09 stycznia 2012, 20:47
autor: wiertło
miroy511, Kolego wystarczy butelka 500ml i na przód i na tył i jeszcze sporo zostanie :)

Post: 09 stycznia 2012, 21:21
autor: Siwy_ryry
miroy511 pisze:Dzięki za odp
W takim razie kupię lepszy aku firmy Yuasa ale to po wypłacie, bo teraz cienko z kasą, a co do płynu, to fakt lepiej wymienić na nowy i mieć święty spokój, czy butelka 500ml wystarczy? Natomiast jeśli chodzi o wydech, to fakt jest przeciętnej firmy FUEL. A może ma ktoś z was na sprzedanie jakiś wydech w karbonie?


Yuas z tego co wiem też BDB - więc wybór dobry.
Nie wiem czy w Forumowym sklepie nie będzie takiego aku.
Varty na pewno widziałem.

Tak jak Wiertło napisał - starczy płynu !

Pokombinuj coś z tym wydechem.
Na prawdę - jeśli się da to go skróć.
Jeśli nie dasz rady , to znajdzie się ktoś, kto Ci pomoże.
A jak nie to na alledrogo jest ich sporo.
Powodzenia i pozdro!
Pozdro

Post: 09 stycznia 2012, 21:26
autor: miroy511
Dzięki
Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu, to jakim olejem najlepiej zalać silnik? Motul czy Castrol?

Tu znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/castrol-power-gp ... 94875.html
http://moto.allegro.pl/olej-motul-5100- ... 45453.html

Panowie który lepszy będzie do mojego silnika :) ?

PS. Trochę wam marudzę, ale dzięki wam zbieram doświadczenie i w przyszłości sam będę mógł doradzać innym a tym bardziej kumplom z podwórka ;)

Później zrobię foto wydechu i sami ocenicie :)

Post: 09 stycznia 2012, 21:30
autor: wiertło
Motul 5100 ester 10W40

[ Dodano: Pon Sty 09, 2012 8:31 pm ]
a co do wydechu tnij go :D zobaczysz jak będzie chodzić :dance:

Post: 09 stycznia 2012, 21:54
autor: miroy511
Wydech

Post: 09 stycznia 2012, 22:19
autor: kocan
Kolego nic tylko ciąć :) Ja u siebie mam aluminiowy i też miałem wgnieciony to wzialem kawalek blachy alu, zanioslem znajomemu zeby mi walcarka ladnie zaokraglil blache i nalozylem na tlumik i zanioslem do obspawania i miodzio za pare groszy zrobione, ale w twoim przypadku jest gorzej. Na forum kolego Misiopajur robi elementy karbonowe, sprobuj sie do niego odezwac czy nie da rady tego naprawic, chyba ze carbon sie nie uszkodzil to wtedy tylko zywica uzupelnij i bedzie dobrze, a w najgorszym wypadku tnij go i skracaj :) tylko przygotuj sie ze bedzie glosno chodzila (no na pewno glosniej niz aktualnie).

Post: 09 stycznia 2012, 22:33
autor: wiertło
Tnij to :) Tylko ile utniesz Karbonu tyle musisz w środku uciąć rurki i po sprawie nitujesz i sprawa załatwona :D

Post: 09 stycznia 2012, 22:40
autor: kocan
Zrobi jak uwaza, ale ja bym najpierw probowal naprawic, ciecie w ostatecznosci, a do sezonu jeszcze troche czasu takze zdazy zrobic