Strona 1 z 1

Stacyjka po wyjęciu kluczyka nie wyłącza obwodu.

Post: 30 marca 2014, 21:04
autor: 350ts
Witam... :)

Dzisiaj po spokojnym lataniu po wyłączeniu silnika wyłącznikiem przy manetce i przekręceniu kluczyka w lewo i wyjęciu go dalej świeciły się kontrolki - moto ,,pod prądem,,.

Moto normalnie odpala, akuś sprawny, ładowanie ok tylko te kontrolki cały czas się świecą.

Musiałem odpiąć aku na noc bo inaczej to by się całkowicie wyładował.

Co mogło paść - stacyjka, przekaźnik czy coś jeszcze...

Dzięki za odpowiedzi :)

Post: 30 marca 2014, 22:40
autor: AdamSsS
obstawiałbym wyrobione styki w stacyjce . Zdemontuj półkę i od spodu rozbierz stacyjkę pewnie jest skręcona na dwie śrubki . Tam bym szukał przyczyny , moto ma swoje lata i mogło się już zatrzeć i teraz zwiera .

Post: 30 marca 2014, 23:55
autor: 350ts
Dzięki... :)

Jutro podejdę do garażu i sprawdzę miernikiem czy to rzeczywiście.

Czy jest sens naprawiać skoro jest wytarta ?

Trza chyba kupić nową a to wydatek około 150 zeta :wnerwiony:


PS - Polatałem dzisiaj na japonii ale trzeba się przeprosić z jawą, sezon ruszył a mnie cholera bierze jak słyszę jak inni latają... :placze: a mnie czekają niespodziewane wydatki... :/

Post: 01 kwietnia 2014, 20:16
autor: AdamSsS
Ja bym tam zamontował ukryty tylko tobie wiadomy przełącznik 0-1 . odłożysz kase i kupisz sprawny komplet kluczyków.

Post: 01 kwietnia 2014, 21:59
autor: 350ts
Dzięki Adam za porady ale stacyjka już jedzie, myślałem o takim wyłączniku jako drugim zabezpieczeniu oprócz niej.

Mam jeszcze jedno pytanie - czy stacyjka sc 28/95 jest przykręcana śrubami czy mocowana za pomocą tzw. zrywalnych nitów jak to robią w niektórych modelach moto i czy trzeba demontować półkę żeby ją odkręcić - nie byłem jeszcze w garażu i stąd te moje niejasności a półki nigdy nie odkręcałem. :)

Post: 01 kwietnia 2014, 23:05
autor: AdamSsS
Tego nie wiem aczkolwiek śmiem twierdzić że jest ona na śrubach zwykłych . I nie stosowali nitó zrywalnych tylko śruby zrywalne .

W takim przypadku demontujesz półkę małym wiertłem zacząć w środku i dużym tylko rozwiercić łeb aby stacyjka spadła po czym przyspawasz nakrętkę i wykręcisz śruby . Wstawisz zwykłe .

Ale na 98% zwykłe śruby w f4i były nawet zwykłe a przynjamniej ja się z takimi spotkałem ;)

Post: 02 kwietnia 2014, 00:03
autor: czeskii
Sruby są zrywalne nie wykrecisz ich srubokretem, najlepiej jest zdjac polke razem ze stacyjka, wziac przecinak nabic rowek w nich i wykrecic dopiero, ja tak robilem miesiac temu i zajelo mi to 15 min.

Post: 02 kwietnia 2014, 18:55
autor: scitec2
Ja mam na normalnych śrubach, wykręcam i wkręcam:) ale w jakims moto spotkałem sie z nitami, cbr f2 lub f3

Post: 02 kwietnia 2014, 21:55
autor: 350ts
Półka zdjęta, padło parę brzydkich słów bo nie chciała zleźć.

Stacyjka przykręcona torxami i jeszcze kabelki białą trytytką - a więc było grzebane.

Ebonit spuchnięty i popękany od temperatury - było zwarcie.

140 zł nie moje i dwa różne kluczyki - jeden od jazdy a drugi od beny i zadupka... :mrgreen:

Dzięki wszystkim co chcieli mi pomóc, jutro przyjeżdża nowa stacyjka, parenaście minut roboty i śmigamy... :)