brak ładowania?

:
21 października 2008, 17:45
autor: dokan
witam. posiadam sc 28 i od pewnego czasu blady nie zapala z rozrusznika. tzn, teraz to juz akumulator padł, ale wcześniej, zapalał bez problemu na starcie w garazu. Problem sie zaczął np po 5 km, po dojechaniu na stacje benzynową. chciałem odpalić a tu rozrusznik ledwie obracał... na pych zapalił natychmiast. przegoniłem bladego kilkanaście kilometrów i ponownie ta sama sytuacja nie zapalił. Jak myślicie wina tkwi w akumulatorze ze juz pradu nie przyjmuje czy raczej w braku ładowania? Jak to mozna sprawdzić? z góry dzieki za odp. pozdrawiam

:
21 października 2008, 18:09
autor: motobandyta
zazwyczaj dlugość życia akumulatora jest przewidziana na 2 lata, ale nikt się tym nie przejmuje i eksploatuje aku do momenyu kiedy nie padnie. kiedyś znalazłem taki link do opisu jak sprawdzić akumulator.
http://www.elektrownie.tanio.net/akumlatory.html
co do sprawdzenia samego ładowania to potrzeba ci do tego miernika elektrycznego. przy zapalonym silniku obroty około 3-5 tys. na zaciskach akumulatora powinno być około 14V. jeśli nie ma to tzreba szulać dalej.

:
21 października 2008, 23:12
autor: fabiq
brak ladownia to czesto spotykany problem w hondzie, cala wina lezy po stronie regulatora napiecia ktory nie ma odpowiedniego chlodzenia i z czasem sie przepala, dlatego jest przykrecony do ramy w taki sposob - gladka powierzchnia , aby rama odprowadzala po czesci z niego temperature, jednak jak juz wielu z was zapewne sie przekonalo to nie wystarcza i regulator z czasem sie przepala, nieprawidlowo pracujacy regulator podaje zbyt wysokie lub niskie napiecie na akumulator, przy dluzszej exploatacji akumulaotr po prostu sie wypala, widac to bardzo wyraznie bo potrafi nawet wygotowac plyn, pokrzywic plytki wewnatrz i doprowadzic do zwarcia w akumulatorze - nawet nowym
regulator napiecia pasuje od wiekszosci hondek np. vfr cbr 600 f2-f3 czy tez innych, pasujacy zamiennik kupisz w intermotors w cenie 300 pln z oferty firmy bikeit (
http://www.bikeit.co.uk/electrics_product.asp?ID=53) , na allegro uzywki juz od 100 widzialem, pasuje rowniez regulator z ducati ktory ma lepszy system chlodzenia - jest na nim radiator, ja po spaleniu regulatora kupilem drugi uzywany od cbr 600 i wkleilem na niego radiator komputerowy ( od chlodzenia procesora ) nigdy wiecej nie mialem problemow z regulatorem napiecia
inna przyczyna to motocykl po wypadku, czesto podczas wypadku zrywaja sie polaczenia masy z wiazki elektrycznej do slinika czy tez ramy, powinienes wziasc schemat do łapy jesli motocykl mogl miec jakas przygode i posprawdzac wszystkie polaczenia - brak masy na ramie objawia sie ledwo siwiecacymi kierunkami i brakiem ladowania, czesto tez dziwnie skaczaca temperatura wody w chlodnicy na wskazniku czujniki wtedy swiruja, jesli moto lezalo na boku i ma spawany dekielek to i uzwojenie moglo byc uszkodzone i byc naprawiane - nieudolnie
powodzonka

:
23 października 2008, 15:12
autor: moto18
sprawdz miernikiem ładowanie jak nie masz takiego to jedz tam gdzie sprzedaja akumulatory to ci zmieza jak ładowanie bedzie to aku do wymiany a jak nie bedzie to pierw zacznij od regulatora tzn najlepiej pozycz sprawny od kumpla a jak dalej to samo to mozesz miec uzwojenie alternatora walniete. U mojego braciaka w f2 mu sie zjarał reg podczas jazdy i odpioł tom kostke od regulatora i było ładowanie jako takie ale dojechał do domy z trasy , balismy sie tylko zeby zarówek nie popaliło ... tak ze popatrz na te zeczy no i aku jak jest słabe to niestety juz nie uzdrowisz go


:
24 października 2008, 10:26
autor: misiopajur
HM!Ja miałem to samo w swojej 929!Kolego na 100 procent juz musisz przewinąc alternator!!!!!Przypilnuj goscia co to bedzie robil zeby zrobil dokladnie--bo alternator pracuje w kapieli olejowej!mi sie zjaral sie juz 2 razy--po drugim razie kolejny raz przewinalem alternator i wymienilem regulator napiecia

jest jak narazie ok--ciekawe jak dlugo.....ale juz sie cykam jechac tym motocyklem na trase dluzsza niz 200km


:
25 października 2008, 13:28
autor: dokan
o kurde Chłopaki... co kolejna wizja to bardziej tragiczna z tego co piszecie, a zarazem kasochłonna ;/ dobrze ze juz koniec sezonu, bo troszke mam do porobienia w tym moim moto

to nieszczęsne ładowanie, łancuch zebatki i tylna guma... no cóż... jest co robić do wiosny... dzięki wielkie jeszcze raz za odpowiedzi. pozdrawiam.

:
01 listopada 2008, 15:03
autor: chryczu
Standard w bladym, ja juz podobnego posta tu pisałem, i przeszedłem to samo. Więc sie nie stresuj, troche kasy wydasz ale blademu nic nie bedzie. Primo , kup se miernik, 10 zł kosztuje w sklepie elektrycznym jakims, jak sie nie znasz to zapytaj goscia na która pozycje przekrecić, nic skomplikowanego, odpalasz bladego dotykasz tymi igiełkami do klem u akumulatora, i patrzysz ile pokazuje, na swoich obrotach, około 1,2 -1,3 tys bez świateł powinno Ci pokazać, 14,5- 14,8 mniej wiecej, róznie ludzie pisza, jak bedzie 14 to tez nic sie nie dzieje.Jak właczysz swiatła, krótkie to no te 12,8-13 to taki standard ze powinno byc na długich deko moze spasc jeszcze ten wynik. a teraz dajesz mu na około 4- 5 tys obrotów, i patrzysz, na miernik bez świateł powinien miec nie wiecej jak 15 , a przy właczonych którkich/długich nie mniej jak 13,5 jak nie ma tylko pokazuje mniej, ze spada do 11-8 czy tam 12,2 znaczy regulator napięcia do wymiany. Kup ducati energia, nic nie kombinuj z innymi. Te sa najlepsze chyba, mi taki doradzono i z tego co teraz z czasem zmądrzałem to sa chyba najlepsze.zadnych oryginałów, bo sie to samo zrobi, spali i tyle. ducati koło 300 stówek Cie skrobnie, moze wiecej moze mniej. A jak masz dekiel po lewej stronie silnika zrysowany, czy tam cos grzebany juz, spawany czy klejony, to wtedy, a nawet jak i cały jest to sprawdz na kostce łaczącej napiecie, jak go tam nie ma, znaczy ze uzwojenie szlak trafił. Ja juz to wszystko przerabiałem niestety, i regulator zmieniłem najpierw, a poźniej jak na złosc mi uzowoenie sie przepaliło:) Ale jak pech to pech. Pozdro

:
03 listopada 2008, 16:45
autor: kiki1989
mi chyba też dziś regulator padł

nie ma ładowania, pojechałem na moto pod szkołę i rano już coś słabo kręcił ale jeszcze spoko, a po szkole już nie zapalił

na pych zaskoczył ładnie, dziś sprawdzę miernikiem napiecie i bede wiedział na 100 co i jak. Gdzie można taki regulator od ducati dostać?? na allegro znalazłem tylko jeden
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M342109 ale tu pisze że głownie do skuterów i motocykli suzuki:/

:
03 listopada 2008, 18:37
autor: goOly19
to jest jakas zmora 929 z tego co tu widze... :cry:

:
03 listopada 2008, 18:41
autor: chryczu
http://www.allegro.pl/item471725325_gpm ... v_vfr.html tutaj jest, ducati, ja mam taki, no i w sumie tu na forum mi go polecili, i nie narzekam:) sa tańsze zamienniki, za 185 zł z tego co widziałem, ale kiedys kiedys jak dzwoniłem do goscia co sprzedaje, to facet uczciwie powiedział, ze moze chodzic 3 miesiace moze chodzic 3 lata. tez z radiatorem są. co kto woli.

:
03 listopada 2008, 22:14
autor: kiki1989
nie nie wiem co jest może jakaś wada fabryczna, mierzyłem miernikiem to czy na wolnych obr. po zagrzaniu silnika czy ze swiatłami to stale pokazuje 12.5 V (ze swiatłami troszke mniej ) tak samo na 4-5 tys. obr. wiec prawdopodobnie regulator siedzi
chryczu
ten link co mi wysłałes to nie wiem czy taki mi podejdzie bo tam jest wyraznie CBR 900RR 92-99 a moja jest z 2000 r.
[ Dodano: Pon Lis 03, 2008 9:55 pm ]http://allegro.pl/item469917722_regulat ... f4_fs.html a taki podejdzie ??
[ Dodano: Pon Lis 03, 2008 9:57 pm ]a od 954 też może być ???