Dzisiaj jest 05 maja 2024, 19:03

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

brak ładowania?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 40
Rejestracja: 05 lutego 2008, 22:10
Lokalizacja: świętokrz
Motocykl: cbr 900 sc 28
Rok produkcji: 0

Post » 04 listopada 2008, 18:21

Ty, stary, sory, widzisz, zasugerowałem sie pierwszym postem i sc 28 i zgapiłem sie ze to nie Ty. Jak masz 929 to w tych modelach to juz regulatory oryginalnie miały radiatory. Tam juz tak czesto nie padaja. Posprawdzaj styki kabelki itd, czy sie grzeje i gdzie. A jak nie to kup oryginał albo zamiennik. od 954 raczej nie bedzie pasował, ale nie wiem.

[ Dodano: Wto Lis 04, 2008 5:28 pm ]
Ty a popatrz na to, http://www.allegro.pl/item470741826_reg ... _nowy.html do 929 jest, z radiatorem , jak patrzyłem to w 954 jest identyko, zadaj pytanie gosciowi co sprzedaje tam tez do 954 czy do 929 bedzie pasował i porównaj cene.

Awatar użytkownika
 
Posty: 110
Rejestracja: 12 października 2008, 12:06
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 04 listopada 2008, 21:35

no właśnie w 929 z wygladu identyko a jak tam jest w srodku to nie mam pojecia. Może ktoś inny sie wypowie jakie do 929 podejdą ??

[ Dodano: Sro Lis 05, 2008 7:52 pm ]
zamówiłem dziś regulator od 929 używke za 130 zł ,przyjdzie, założe i zobaczymy... mam nadzieje ze problem zniknie .

[ Dodano: Pią Lis 07, 2008 5:03 pm ]
Panowie jest problem... :/ Dziś przyszedł mi nowy regulator. Po rozłączeniu starego zauważyłem na kostce nie od regulatora tylko tej co się podłancza do niej reg. ta wieksza (biała) że jest przepalona na jednym ze styków. przeczysciłem troche i zamontowałem nowy, Ładowania nadal nie ma :( co robić ? czy rozkręcać jakąś tą kostke i wymieniać kable, czy jechać gdzies do elektryka i sprawdzić te regulatory ? czy jest wogóle taka mozliwośc ? a może cos innego mi siadło ? Dodam że kostka po 30 sekund pracy silnika nagrzała się z tej srony co było przypalone.

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 08 listopada 2008, 13:57

a może alternator świruje?? nie znam się za bardzo na elektryce ale skoro regulator wymieniłeś i jest to samo to może właśnie alternator jest do dupy. trzeba by sie wybrać do jakiegoś dobrego elektryka chyba.

Awatar użytkownika
 
Posty: 110
Rejestracja: 12 października 2008, 12:06
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 08 listopada 2008, 14:09

dzwoniłem do dwóch to czasu nie mają dopiero za tydzień... no ale dobra jeden mi pordzaił żeby zmierzył napiecia na wyjsciach z kostki tej przepalonej co sa trzy kabelki, no wiesz poszedł i mierze i dupa, nie chce zbytio pokazywac, miernik ustawiałm i na 200 i na 20 ale kiepsko, raz na czas coś mignęło. co o tym myslicie ?? Elektryk mówi ł że powinno być ponad 20 :/ Czyzby alternator padł ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 414
Rejestracja: 18 lutego 2008, 19:05
Lokalizacja: LONDYN
Pochwały: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Rok produkcji: 2001

Post » 08 listopada 2008, 19:11

HM!Ja miałem to samo w swojej 929!Kolego na 100 procent juz musisz przewinąc alternator!!!!!Przypilnuj goscia co to bedzie robil zeby zrobil dokladnie--bo alternator pracuje w kapieli olejowej!mi sie zjaral sie juz 2 razy--po drugim razie kolejny raz przewinalem alternator i wymienilem regulator napiecia jest jak narazie ok--ciekawe jak dlugo.....ale juz sie cykam jechac tym motocyklem na trase dluzsza niz 200km



Pomiedzy ogniwami musi byc ok 14V --na kazdym..najczesciej 2 pokazuja napiecie a jedno wcale..ALTERNATOR SPALONY
na KUJAWACH koles za przewiniecie bierze 70 zl

DRUGA SPRAWA--MAM NA SPRZEDANIE REGULATOR do 929 za 150zl
i od DUCATI--pasuje do 929 i 954 na 100 procent--za 200zl

 
Posty: 40
Rejestracja: 05 lutego 2008, 22:10
Lokalizacja: świętokrz
Motocykl: cbr 900 sc 28
Rok produkcji: 0

Post » 09 listopada 2008, 11:29

Słuchaj, a jaką masz gwarancje ze Ci uzywki zepsutej ktos nie opchnął? róznie bywa, ja u siebie miałem tak, ze oryginał u mnie słabo ładował, praktycznie w ogole, a zaniosłem do kolegi bo tez miał cos podobnego , i jemu śmigał... wiec u Ciebie wiesz, moze byc podobnie. Po pierwsze, odkreć dekiel z uzwojeniem i zobacz czy cewki sa całe, czy gdzies nie przypalone, czy przerwy w obwodzie nie ma. olej tam bedzie to podstaw jaki pojemnik. A ta kosta łacząca jak sie pali to znaczy ze prąd jest ... bo jak by nie było to od czego by sie grzała??? moze jakieś zwarcie jest?musisz obadać, a na tych 3 kabelkach jak bedziesz mierzył to na kazdym powinno byc mniej wiecej cos około 20-30 pokazywać.Nie znam sie dokłądnie, ale w tych granicach.Ale jak kostka sie grzeje to gdzies przejscia prąd nie ma. tam wiele do patrzenia nie bedzie, wychodzi kabel od uzwojenia , łaczy sie kostką gdzies pod siedzeniem pewnie, i poźniej kostka do regulatora, poodkrecaj to , popatrz czy gdzies nie jest przepalony kabelek jakiś czy nie urwany czy coś, na całej długosci.jak bedzie grało, to odkreć dekiel z alternatore czy tam uzowjeniem jak kto woli, i obadaj. a i jeszcze jedno, te kostki troche moga sie grzać, nawet jak jest nówka moto, to takie letnie bedą.
Pozdro. Jak coś to pisz na 4251537

Awatar użytkownika
 
Posty: 51
Rejestracja: 09 listopada 2008, 14:30
Lokalizacja: Kalisz/ok
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 09 listopada 2008, 14:43

Na 100 % zwarcie na uzwojeniu alternatora, w ostatnim tygodniu naprawiałem - te same objawy były. Żeby upewnić się co do tego rozepnij na kostce, i sprawdź na stykach kostki idącej od alternatora miernikiem, który posiada tzw "piszczyk" - czyli wykrywa zwarcie. Końcówką "+" kolejno dotykaj każdego ze styków, a "-" do obudowy silnika. Jeśli chociaż na jednym będzie "piszczeć" tzn że uzwojenie alternatora do przewinięcia. Powyżej przedstawione metody sprawdzenia też są dobre.
Wczoraj założyłem alternator po naprawie i ładowanie ok, w okolicach 14V, wcześniej 12,5!
Jest przy tym sporo grzebania ale można to zrobić. Przewinięcie zlecać tylko dobremu elektrykowi, który zna się na rzeczy. Samo przewinięcie kosztowało mnie 100zł. Wcześniej kupiłem nowy regulator, ale nie potrzebnie. Sprzedam o 100zł taniej niż na allegro tzn 225 zł. Jeśli ktoś potrzebuje to proszę odezwać się na gg 3792117.
Fotki z treningów na Torze Poznań:
http://pl.fotoalbum.eu/krzychoRR

Awatar użytkownika
 
Posty: 110
Rejestracja: 12 października 2008, 12:06
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 09 listopada 2008, 20:37

dzieki Panowie za odpowiedzi, dzieki wam na pewno zaoszczędze wiele czasu i nerwów :) jutro posprawdzam te kable i jeszcze raz pomierze, jak miernik nie bedzie wskazywał odpowiedniej wartosci to wyciągne alternator i bede szukał konkretnego elektryka, Jak wszyszko zrobie to napisze co i jak.

KRzycho - czyli sądzisz że tamten regulator bedzie dobry co miałem i nie potrzebnie kupowałem drugi ??

Awatar użytkownika
 
Posty: 51
Rejestracja: 09 listopada 2008, 14:30
Lokalizacja: Kalisz/ok
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 09 listopada 2008, 23:06

Może się tak okazać, może być również i tak że od zwarcia na alternatorze uszkodzony został ragulator. Okaże się to dopiero gdy naprawisz alternator.
Fotki z treningów na Torze Poznań:
http://pl.fotoalbum.eu/krzychoRR

Awatar użytkownika
 
Posty: 110
Rejestracja: 12 października 2008, 12:06
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 09 grudnia 2008, 14:43

Kurcze Panowie, może macie dostęp do jakiś elektryków co by mi przewinęli uzwojenie alternatora ?? byłem juz u 4 w mojej okolicy i żaden nie chce się tego podjąć, jeden mówił że za mniej niż 500 zł tego nie bedzie robił. Mógłbym wysłac do kogoś żeby mi to zrobił, na allegro tez ciezko żeby kupić jakąś używke. Nie wiecie czy podejdzie od innych fajerów ??

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 09 grudnia 2008, 18:54

http://www.cyklo.acn.waw.pl/
zapytaj czy zrobią
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 40
Rejestracja: 05 lutego 2008, 22:10
Lokalizacja: świętokrz
Motocykl: cbr 900 sc 28
Rok produkcji: 0

Post » 14 grudnia 2008, 11:46

Używka pewnie koło 250 -300 zł jak trafisz, w sumie na allegro szukaj nie tylko uzwojenia ale tez jakiś silnik na czesci. Coś wczesniej było z tego co patrzyłem.U mnie za przewinięcie koleś wołał 200 zł , tylko ze to było od sc28, nie wiem czym one sie tam różnia.Więc raczej nie opyla Ci sie przyjechać czy nawet wysłać za bardzo tez nie.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość