Strona 1 z 1
Mokra laga.
:
20 września 2012, 11:52
autor: czeskii
Witam, ostatnio zauważyłem w swoim nowym ( pierwszym) nabytku mokrą prawą lage.
Nie wiem czy była taka już podczas zakupu ponieważ nie sprawdziłem tego.
Wiem, że można samemu to zrobić, ale chciałbym się dowiedzieć gdzie w okolicach sosnowca to zrobiłby mi ktoś i ile może to kosztować z częsciami i olejem.
aha. i jeszcze jedno. Przy wymianie simeringów trzeba robić obie lagi czy tylko cieknącą ?
Re: Mokra laga.
:
20 września 2012, 12:16
autor: Martin.B.M.
Mogę Ci podać przykładową cenę olej motul i uszczelniaczy ari to koszt 85zł (na 2 lagi) ,bo uszczelniacza 1szt nie kupisz a olej owszem są 0,5l castrole elf, wychodzi z uszczelniaczami ari ok 60zł ,są też oczywiście tańsze uszczelniacze jak i jeszcze droższe. Robocizna ok 50zł laga.Warto zrobić za jednym razem 2 lagi bo znając życie zrobisz 1 a druga zacznie ciec a po drugie będziesz miał stary olej w 1 ladze a w 2 świeży więc też inaczej będzie tłumić.
:
20 września 2012, 13:02
autor: roksc33
200zl obie lagi z materialem i robocizna. 50km masz do mnie
:
20 września 2012, 19:50
autor: Adam K
jeden uszczelniacz też zakupi bez problemu
:
07 listopada 2012, 19:25
autor: walek809
jak co to mam jeden uszczelniacz do sc28 nowy
:
07 listopada 2012, 21:28
autor: sebeqb
Warto sprawdzić, czy laga jest prosta i czy nie ma śladu po prostowaniu. Spotkałem się z przypadkami jak laga po prostowaniu miała niewielką nierówność, wtedy nie ma sensu robić uszczelniaczy bo problem zaraz wraca.
Pozdrawiam
:
07 grudnia 2012, 19:03
autor: czeskii
Wlałem te zalecane 550 ml oleju 10W, ale chciałbym jeszcze sprawdzic suwmiarką poziom oleju od górnej krawędzi lagi.
I moje pytanie:
Z lagi ma być wyjęta cała sztyca? i laga ma byc wcisnieta w golen ? czy laga ma byc wyciagnieta na maxa do gory i wtedy olej ma byc na wysokosci 110mm od gory lagi ?
:
07 grudnia 2012, 22:57
autor: streetfighter-1
Laga ma być wcisnięta do dołu a w środku ma być damper ze sprężyną, i zanim sprawdzisz to musisz popracować kilka razy damperem i lagą żeby olej wszędzie doszedł i powietrze wyszło, a najlepiej jak na 5 minut po tym odłożysz lagę w pionie żeby pęcherzyki spokojnie uleciały z oleju bo to nie woda gazowana i jak potem spradzisz to masz na 100% dokładny stan oleju.
:
07 grudnia 2012, 23:49
autor: czeskii
damper ? tzn ?
:
08 grudnia 2012, 20:04
autor: streetfighter-1
Najłatwiej mówiąc poprostu wszystko to co jest w środku amortyzatora.
:
08 grudnia 2012, 22:12
autor: toper-utl
streetfighter dobrze gadasz, tylko jedno ale..... bez sprzezyny mierzymy poziom oleju.
:
09 grudnia 2012, 03:15
autor: streetfighter-1
Faktycznie bez sprężyny, nie wiem co mi sie wczoraj uroiło w głowie, tak to jest jak człowiek przemęczony na szybko jeszcze pisze na forum, myślałem o czym innym a pisałem o innym, sorry za wprowadzenie w błąd, dobrze że ktoś czuwa.