Strona 1 z 3

SC33 stuki w silniku.

Post: 09 września 2011, 15:49
autor: Leyek
Witam, otóż zakłądam nowy temat gdyż po przeszukaniu forum nie znalazłem nic co pomogłoby rozwiązać mój problem. Otóż w mojej CBR ostatnio pojawiły sie dziwne stuki, na wolnych obrotach motocykl pracuje cicho, troche nierówno, halasuje tylko kosz sprzegla, który po wciśnięciu klamki cichnie. Dźwięk przypomina jakby stukanie zaworu ( co też podejrzewam) slychać go tylko pod obciażeniem silnika, dzwięk pojawia się w zakresie od 4-8tys obr, po dodaniu gazu dodam, że silnik nie zdąży zareagować na dodanie gazu a dzwiek juz się nasila (wyżej tez pewnie hałasuje ale nie slychać podczas kręcenia, przelot Gianelli), próbe z wciśniętym heblem robiłem, kontrolka nie zapala się. Wydaje mi sie, że dzwięk dochodzi z prawej strony silnika, dokładniej to z góry ( głowica? ) , ogólnie sprawdzałem napinacz jest wporządku, gaźniki nie sa dobrze wyregulowane ale myslę ze to nie zmienia dużo. Motocykl normalnie przyspiesza, malo pali, wszystko w normie tylko ten nieprzyjemny dzwięk, przypominający wiertarkę udarową, lecz z dużo mniejszą częstotliwością stuków. Z góry dzieki za pomoc.

Post: 09 września 2011, 18:16
autor: ryloo
Sprawdź kolektory, czy się któryś nie odkręcił. Być może zawory, ciężko powiedzieć jak się nie słyszy...

Post: 09 września 2011, 18:49
autor: Leyek
jeżeli się jedzie równym tempem nie slychać nic, jak dasz gazu to odrazu wydobywa się ten metaliczny nie taki cichy dzwięk z silnika, pozatym wszystko ok , nic nie szarpie, nie wibruje, jest okej, gdy rozpędze moto np na 3 do 8-10 tys obr i puszczę manetkę nie słychać także nic.

Kolektory dokręcone napewno, nie sprawdzałem tylko zaworów. Czy możliwe jest, że ktorys zawór będzie tak ciasny ze bedzie tak walił?

Post: 09 września 2011, 20:53
autor: pekal1
mi się kiedyś wypiął zawór w cbr :) sporadycznie ale się zdaża ^^ jest taka możliwość a jazda z tym go uszkodzi :)

Możliwe też że rozrząd....

Post: 09 września 2011, 21:54
autor: pit
Czy kiedy go odpalasz przez chwilę słychać gruchot, a później jest w miarę normalnie na wolnych obrotach. Jeżeli tak to może to być jednak kosz sprzęgłowy lub amortyzator sprzęgła???

Post: 10 września 2011, 11:50
autor: Leyek
Nie nie to napewno nie sprzęgło, słychać stuki wyraźnie z silnika, z głowicy.
Muszę sprawdzić te zawory, wątpliwe dla mnie jednak jest że to rozrzad po to zupełnie inne dzwięki. Narazie dzięki, sprawdzę więcej rzeczy to napiszę co i jak.

Post: 10 września 2011, 14:59
autor: goOly19
mysle ze sluchawki i glosna muzyka pomoga :)

Post: 15 września 2011, 12:12
autor: JankoCBR
zrób osłuchanie silnika i git ;) ja mam w mojej podobnie ;) i jest to łańcuszek rozrządu z lekką domieszką zaworów ;/ ;) (napinacz mam nowy) mi nie grzechocze ani nic ale jak gwałtownie dodam ggazu to tak jak by silnik nie wyrabiał:P

Post: 18 września 2011, 08:30
autor: Leyek
JankoCBR pisze:zrób osłuchanie silnika i git ;) ja mam w mojej podobnie ;) i jest to łańcuszek rozrządu z lekką domieszką zaworów ;/ ;) (napinacz mam nowy) mi nie grzechocze ani nic ale jak gwałtownie dodam ggazu to tak jak by silnik nie wyrabiał:P


Kolego zdiagnozowałem przyczynę, jeden zawór odbiegał bardzo wartościami od serwisówki. Gra i buczy , CBR teraz sobie tylko miałczy:)

Post: 20 września 2011, 18:09
autor: kamilsc28
witam koledzy mama właśnie taki sam problem strasznie cos puka w silniku myśle właśnie ze to też zawór ale nie jestem pewien możecie coś podpowiedzieć mam też film http://www.youtube.com/watch?v=IfLQLdRQ ... re=related

Post: 21 września 2011, 11:11
autor: Leyek
Chlopie mój dzwięk był zupełnie inny, u Ciebie to napier.dala a nie wali, rozbieraj, moze coś zobaczysz. Trudno pomóc w tym przypadku przez internet., pewnie to juz koniec silnika.

Post: 21 września 2011, 17:16
autor: strzala185
kamilsc28 pisze:witam koledzy mama właśnie taki sam problem strasznie cos puka w silniku myśle właśnie ze to też zawór ale nie jestem pewien możecie coś podpowiedzieć mam też film http://www.youtube.com/watch?v=IfLQLdRQ ... re=related


Pewny nie jestem, ale na moje to panewka, sprawdź to. Jak spuścisz olej to zobacz czy nie ma w nim kawałków metalu, jakiś opiłków, możesz włożyć magnes w olej to co metalowe to przyciągnie, albo przez jakieś drobne sito przelać. Mechanikiem nie jestem, więc poradź się jeszcze opinii kogoś innego, a jak to panewka to szukaj nowego pieca, bo nie opłaca się robić i zazwyczaj po takiej robocie i tak niedługo padnie.