Dzisiaj jest 29 marca 2024, 09:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

regulator napięcia

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 36
Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 21:46
Lokalizacja: SY(f)
Motocykl: Był SC33
Rok produkcji: 0

Post » 30 lipca 2011, 16:34

Siema, problemów z regulatorem ciąg dalszy. Jak pisałem wcześniej mój (ten zalewany gumą) sie cholernie nagrzewa. Więc wczoraj przełożyłem inny regulator z horneta 600. Wnioski są takie, że regulator z CBR grzeje sie cholernie w obu moto, a ten z horneta tylko lekko, w CBR i Hornecie. Tu moje pytanie, to jest wina jakiegoś zwarcia w elektryce, czy po prostu regulator umiera?

A zapomniałbym, w hornecie jest ten żebrowany, a w cbr zalewany gumą. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie... (Moto stały)

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 30 lipca 2011, 18:00

ten zalewany guma to jest lipa 2 mi sie takie spaliły teraz kupilem nowy taki zebrowany i jest git mozna fgo dostac w sklepie larsson za 270 pln
CHWDP zawsze i wszędzie !

 
Posty: 36
Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 21:46
Lokalizacja: SY(f)
Motocykl: Był SC33
Rok produkcji: 0

Post » 30 lipca 2011, 18:36

No tak, tylko nie wiem czy to regulator CENZURA strzelił, czy mam zwarcie. Ale gdyby było zwarcie to i ten z horneta by się grzał cholernie w RR.

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 30 lipca 2011, 18:38

mi ten nowy tez sie grzeje najlepiej sprawdz miernikiem na aku czy jest poprawne ladowanie jak jest miedzy 14,3-14.4 jest ok
CHWDP zawsze i wszędzie !

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 września 2010, 21:04
Lokalizacja: Piotrkow
Motocykl: cbr 900 rr
Rok produkcji: 1999

Post » 02 sierpnia 2011, 22:27

Witam, tez mialem problem z regulatorem, ami...z wlasnego doswiadczenia...daruj sobie te zalewane gumo...spalily mi sie dwa, oba nowe, oba z hondy, badziew...kupilem w necie zebrowany, do tego zanim przykrecilem zalalem od spodu - w miejscu styku regulatora z rama ) termo compoud - to samo badziewie uzywane przy laczeniu procesora z wentylatorem, dla lepszego oddawania ciepla - i regulatorek i ladowanie chulaja niezmiernia po dzien dzisiejszy a bylo to 1.5 roku temu :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 40
Rejestracja: 27 marca 2011, 01:35
Lokalizacja: Stegna
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 21 września 2011, 17:29

O ile dobrze pamiętam to pasuje jakiś regulator z Ducati, mój kumpel miał założony w sc33, posmarowany od spodu pastą termoprzewodzącą i problem zniknął (postaram się dowiedzieć od niego jaki to dokładnie regulator), najczęstszy błąd to montowanie regulatora na polakierowaną ramę, w miejscu gdzie jest regulator nie może być farby, musi był gołe aluminium, żeby lepiej oddawał ciepło na ramę. Sama pasta wydaje mi się że sprawy do końca nie załatwi, ale na pewno poprawi sytuację.

 
Posty: 58
Rejestracja: 03 listopada 2013, 00:58
Lokalizacja: Miastko
Motocykl: Fireblade sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 20 listopada 2013, 23:01

Ok moto zrobione, właśnie wróciłem z nocnej przejażdżki :D Regu pierdzielną paląc kostkę przy nim i rozwalając aku ( ąz napuchło ). A kopciło się prawdopodobnie z tej kostki... :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Rejestracja: 20 kwietnia 2013, 15:07
Lokalizacja: Jedlanka/Iłża/Radom
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 18 marca 2014, 20:49

Siema, podepnę się pod regulator. Przypadkiem wyciagnolem kabelki z przekaźnika a kostki nie mam, pomorze ktos uporządkować ?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a7 ... c517f.html

Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Rejestracja: 16 marca 2012, 20:35
Lokalizacja: CCH
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 19 marca 2014, 19:11

Panowie zamiast miernika wystarczy do kontroli w drodze wskaznik napiecia.Sa dostepne na diodach led,zajmuja malo miejsca i pobieraja b.malo pradu.
Jak ktos woli inny, to sa tez z wyswietlaczami segmentowymi.

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 21 września 2012, 14:04
Lokalizacja: SKL
Pochwały: 3
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 20 marca 2014, 00:00

Niedawno zabralem sie za mierzenie i sprawdzanie alternator-regulator-akumulator, bo mialem problem z ladowaniem. Sprawa sprawdzenia co padlo banalna - wystarczy najtanszy miernik za 15 zł ( mulitmetr) i opis z forum co i jak mierzyc. Nawet mnie sie udalo :D

Generalnie w moim przypadku problemem byl "suchy" akumulator po zimie (nie wierzcie w "bezobslugowe" akumulatory z elektrolitem - żelowe to inna sprawa). Dolalem wody i wsio gra i buczy, ale ten aku zafalszowal wyniki pomiarow ladowania.

Co prawda regulator na jednym z wyjsc pokazuje opor (na sekunde miga jakis dziwny pomiar, a pozniej znika i brak oporu), ale ladowanie jest ok. Na zgaszonych swiatlach na postoju jest 14,2 V. Na zapalonych 13,2-13,5, swiatla + kierunek 12,8-13,00. Przy dodatniu gazu ladowanie troche spada, przy 5 tys obr i zgaszonych swiatlach spada do 13v, wiec costam juz powoli pada, ale nie zmieniam bo troche kasy brakuje na regler ducati :)

Ciekawostka - moto absolutnie nie chcial odpalic z kabli od samochodu ZGASZONEGO. Po zapaleniu samochodu z kabli odpalal od strzala. Dlaczego? :)

Zdecydowanie polecam kupienie miernika i wydrukowanie sobie instrukcji sprawdzania z forum - 15 minut sprawdzania i sprawa jasna, a nie wymiany w ciemno i gdybanie co pada.

Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Rejestracja: 16 marca 2012, 20:35
Lokalizacja: CCH
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 20 marca 2014, 00:08

exodus pisze:


Ciekawostka - moto absolutnie nie chcial odpalic z kabli od samochodu ZGASZONEGO. Po zapaleniu samochodu z kabli odpalal od strzala. Dlaczego? :)

.


Przy rownoleglym laczeniu akumulatorow wyrownuja sie potencjaly.
Dlatego dawca pradu musi miec odpalony silnik.

 
Posty: 11
Rejestracja: 31 sierpnia 2013, 18:46
Lokalizacja: korzeniewo
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 20 marca 2014, 00:13

na forum africa twin można kupić takie wskaźniki, jako że wcześniej xrv latałem to przy okazji jakiejś grupówki nabyłem taki i teraz trafił do cbr - to tez honda i regulatory + alternatory to chyba standard
foto swojego wyświetlacza nie mam, ale tutaj na szybko znalezione w sieci : (dla tych mnie kumatych to ten z wyświetlonym na czerwono 14.2)

Obrazek

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości