Dzisiaj jest 02 czerwca 2025, 14:54

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

2- DRUGI BIEG

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 27
Rejestracja: 18 grudnia 2007, 19:04
Lokalizacja: WROCŁAW
Motocykl: FireBlade SC33 99
Rok produkcji: 0

2- DRUGI BIEG

Post » 25 kwietnia 2008, 17:18

SIE MA
Od jakiegoś czasu zauważyłem problemy z drugim biegiem :/
przy wysokich obrotach nie wskakuje ''miło'' , na niższych nie ma problemu ,ale tak powyżej 7 tyś nie wskakuje miękko :/
Przebieg 53 tyś
Miał ktoś takie objawy ?

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 25 kwietnia 2008, 18:24

to raczej normalne że biegi przy dużych obciążeniach ciężej wchodzą. jest źle jeśli bieg ci się "prześlzguje" lub wskakuje ci jakiś pozorny luz pomiędzy 2 a 3 to oznacza że czeka cie remont skrzyni. po prostu musisz zapinać biegi zdecydowanym mocnym ruchem tak żeby ci nie wyskakiwał.

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 25 kwietnia 2008, 19:08

Motobandzior :mrgreen: ma racje bieg trzeba ze tak powiem wpier...., jak bedziesz deliktanie chcial wrzucic to luz Ci wpadnie, takze zdecydowanie wbijaj biegi a jak dalej bedzie wypadal to przykro mi ale remont, zrob test skrzyni moto rozpedz na dwojce porzadnie tak minimum 9tys i wrzuc bez sprzegla ale tak zdrowo wbij jak wypadnie to ma grubo powyzej 50tys i w najblizszym czasie moze czekac Cie remont bo skrzynia siada powoli.

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 15 grudnia 2007, 20:16
Lokalizacja: Warszawa.
Motocykl: R1 Rn09
Rok produkcji: 2003

Post » 25 kwietnia 2008, 20:10

luki przecież napisął że ma ponad 50 tyś to po co ma test robić
,,Nie ważne przy czym stoisz ale ważne jak tym jeździsz"

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 25 kwietnia 2008, 21:49

Koma wiesz jak to jest z motorami, licznik nigdy nie pokazuje prawdziwego przebiegu a jak ma taki dylemat to niech sprawdzi, chociaz bedzie mial pewnosc, zeby bieg wyskoczyl to musi miec grubo powyzej 50tys czyli okolo 70tys jak mu wypadnie to bedzie wiedzial ze ma wiecej przelatane i niech jezdzi az mu calkiem bedzie wyskakiwal, w koncu naprawa to tylko 1200zl :), ja podejrzewam ze za delikatnie je wrzuca.

 
Posty: 50
Rejestracja: 23 lutego 2008, 22:47
Lokalizacja: Błonie k/
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 0

Post » 25 kwietnia 2008, 22:45

U mnie jak spokojnie jezdzę po mieście to tez dwója wchodzi z trzaskiem. Jak przeciągne na pierwszym biegu powyzej 6-7 tys to wchodzi super. Widocznie ten typ tak ma.

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 25 kwietnia 2008, 23:19

Karli biegi w motocyklach wchodzą z trzaskiem (zwłaszcza 1 i 2) bo skrzynie są bez synchro to dzięki temu możesz zmieniać biegi bez sprzęgła.
ps. to że 2 wyskakuje przy dużych przyspieszeniach nie do końca świadcz o przebiegu motocykla bardziej o sposobie traktowania moto czyli palenie gumy na 2, przebijanie biegów na kole itp.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Rejestracja: 18 czerwca 2007, 07:55
Lokalizacja: Koszalin
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 26 kwietnia 2008, 09:04

Luki213 pisze:Koma wiesz jak to jest z motorami, licznik nigdy nie pokazuje prawdziwego przebiegu a jak ma taki dylemat to niech sprawdzi, chociaz bedzie mial pewnosc, zeby bieg wyskoczyl to musi miec grubo powyzej 50tys czyli okolo 70tys jak mu wypadnie to bedzie wiedzial ze ma wiecej przelatane i niech jezdzi az mu calkiem bedzie wyskakiwal, w koncu naprawa to tylko 1200zl :), ja podejrzewam ze za delikatnie je wrzuca.


a skąd taki wniosek, że remont to 1200zł? liczyłeś części czy regeneracje i z robotą czy bez?

w każdym przypadku co innego będzie do wymiany, jeżeli przyczyną remontu skrzyni jest jest traktowanie(jak pisano powyżej) a nie jeszcze sam przebieg to najczęściej wystarczy zmienić zębatki drugiego biegu czyli jakbym miał zgadywać to jakieś 600zł same części

jeżeli skrzynia będzie miała już koło 70 tysiów to często gęsto wodziki wyglądają cienko i jak się już rozbiera to warto zmienić a same wodziki to 1 tyś złociszy


ale generalnie odnośnie biegów zgrzyty są normalne (przy zmianie bez sprzęła przy średnim zakresie obrotów powinno whcodzić ładnie), póki biegi nie wypadają jest ok


pzdr

 
Posty: 12
Rejestracja: 19 marca 2008, 21:20
Lokalizacja: suwałki
Motocykl: cbr 900 rr
Rok produkcji: 0

Post » 27 kwietnia 2008, 22:48

Siema. A ja wam powiem że mi też wchodziła ciężko dwójka na obrotach a przyczyna była że sprzęgło nie wysprzęglało do końca ale tylko na wysokich obrotach.

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 28 kwietnia 2008, 12:46

Moze juz masz sprzeglo podjechane albo zly nawyk zmiany biegow z innego moto i wydaje ci sie ze zle wchodzi ale poki nie wyskakuje to nie masz sie czym martwic.

 
Posty: 27
Rejestracja: 18 grudnia 2007, 19:04
Lokalizacja: WROCŁAW
Motocykl: FireBlade SC33 99
Rok produkcji: 0

Post » 29 kwietnia 2008, 06:54

Biegi nie wyskakują na szczęście ,ale jak pisze kolega może to sprzęgło- Czy w takim razie można je wyregulować ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 23:18
Lokalizacja: Olsztyn/G
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2002

Post » 29 kwietnia 2008, 09:55

szczerze to CENZURA troche glupoty ze jak duzy przebieg to biegi odrazu beda wyskakiwac. Zalezy jaki stan i jak byl uzytkowany. ja mam 929 z przebiegiem juz 65tys kilometrow, jak kupilem bylo 63tys i od tego czas raz tylko wyskoczyl mi bieg a dlatego ze za slabo wbilem. Pizgam go pod czerwone pole na 1 zmiana na dwoje dalej czerwone 3 i nic nie wyskakuje. Na wyzyszych nie ma gdzie latac pod czerwone pole ;)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości