Dzisiaj jest 12 maja 2024, 11:07

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

brak ladowania pomocy

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

brak ladowania pomocy

Post » 26 kwietnia 2010, 19:23

witam

mam problem z moja nowo nabyta cbr sc 33 rok 98 sprawdzam miernikiem brak ladowania napiecie spada efekt taki ze jade i aku wyczerpuje sie do zera i nie ma sily podtrzymac wolnych obrotow odpielem wtyczke z alternatora tam sa 3 przewody jak sprawdzic czy alternator jest dobry czy padł ? co jeszce wplywa na ladowanie bogeneralnie nawet jak aku byl by kiepski i tak na zapalonym silniku pokazywalo by 14,4-14,3 v pomocy panowie co i jak sprawdzic ?

podczas pracy napiecie na mierniku to 12,4 i spada i spada :(((

[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 7:57 pm ]
podobno w sc33 padaja czesto regulatory napiecia jak sprawdzic czy jest padniety ?
CHWDP zawsze i wszędzie !

Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Rejestracja: 02 grudnia 2009, 22:00
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Homda CBR 900 RR sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 26 kwietnia 2010, 20:01

Witaj,

Pierwsza sprawa - to zaopatrz się w elektroniczny miernik napięcia (Castorama 20 PLN).
Następnie postępuj zgodnie z poniższym:
1. Naładuj akumulator.
2. Zainstaluj naładowany akumulator w motocyklu.
3. Odpal moto i sprawdź napięcie na akumulatorze winno być ok. 14 V (obroty 1,5-2 k/min.).
Jeśli jest tak to alternator chodzi prawidłowo a do d... jest akumulator.
Jeśli napięcie jest równwe 12,4 V lub mniej - postępuj jak poniżej:
4. Sprawdź ładowanie na poszczególnych kablach z alternatora (3 żółte kabelki pod siedzeniem wychodzą z alternatora - wtyczka), tu winno być ok 5 V na każdym kablu.
Jeśli nie ma napięcia - alternator jest do d... i trzeba grzebać (przewijać lub wymieniać).
Jeśli jest ok - postępuj jak poniżej:
5. Odkręć lewy plastyk zadupka - tam znajduje się regulator napięcia (takie małe czarne przykręcone do stelaża) - odkręć go, rozłącz wtyczkę i sprawdź czy to wszytko nie jest spalone lub podtopione (ten element lubi się przegrzać w tych maszynkach).
Wtyczka winna łatwo zejść (gorzej jak się stopiła i zapiekła).
Jak jest podtopione, to spryskaj mocno środkiem do czyszczenia styków (regolator + kostka), podoginaj końcówki złączek, zinstaluj i powinno być ok.
Jak nie do wymiany jest regulator...

Jeśli całość powyżej jest ok - odezwij się do mnie, wtedy uruchomimy plan "B".
Pozdrowienia i powodzenia.

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 26 kwietnia 2010, 20:23

dzieki za to info jutro po pracy sie za to zabieam tylko pytanko o sprawdzenie alternatora jest wtyczka 3 kabelki co do czego podpiac czy kazdy z n ich do masy czy napiecie miedzy nimi ?
miernik mam :) czy wtyczka ma byc odpieta od instalacji a silnik ma chodzic ?


i jeszcze szybkie pytanie ile zarowek powinno sie swiecic w lampie przedniej 2 czy jedna u mnie swieca sie 2

i jesli to nie problem na pw mogłbys mi podac tel do ciebie bym przekrecil jakby jakas watpliwosc sie pojawila :)
Ostatnio zmieniony 26 kwietnia 2010, 20:27 przez Maciejak, łącznie zmieniany 1 raz
CHWDP zawsze i wszędzie !

Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Rejestracja: 02 grudnia 2009, 22:00
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Homda CBR 900 RR sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 26 kwietnia 2010, 20:27

Wtyczka ma być zapięta, masa z akumulatora, tam wetknij tylko "+".
Żarówy 2 mają świecić - jest ok.

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 26 kwietnia 2010, 20:29

aha czyli silnik chodzi wtyczka wpieta i masa z aku a drugi kabelek od tylu wpinam w cewke i na 2 stykach powinno byc 5v a na jednym nie jutro ta robie :)

tzn miernikiem czy zarowka lepiej ?
CHWDP zawsze i wszędzie !

Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Rejestracja: 02 grudnia 2009, 22:00
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Homda CBR 900 RR sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 26 kwietnia 2010, 20:33

Na trzech żółtych winno być po ok. 5V. (taka kostka pod siedzeniem - ten kabel, który wychodzi z alternatora, tam jest tylko złączka - w tą złączkę wciśnij kut..asa z "+" od miernika), masę od miernika podepnij do "-" na akumulatorze!
Ps. Cewki tam raczej nie ma...

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 26 kwietnia 2010, 20:38

oka dzieki naprawde Wielkie jutro atakuje ten problem i jesli mozesz podeslij na pw czy maila mego telefon jesli oczywiscie to nie problem
CHWDP zawsze i wszędzie !

 
Posty: 13
Rejestracja: 17 października 2009, 18:13
Lokalizacja: Żydowo
Pochwały: 1
Motocykl: sc44
Rok produkcji: 0

Post » 26 kwietnia 2010, 21:51

JA MIALEM TEN SAM PROBLEM W MOJEJ 929 WINNY BYŁ ALTERNATOR Z NIEGO TEZ WYCHODZA 3 ZÓŁTE PRZEWODY ZROB TAK JAK KOLEGA "MATI" PISZE MA RACJE JEDYNE CO MOGE DODAC TO JESZCZE TO ZE MOZESZ NASTAWIC MIERNIK NA FUNKCJE MIERZENIA PRZEJSCIA TO TAKI PISZCZEK I WTEDY PODEPNIJ JEDEN PRZEWOD MIERNUKA POD MASE ALBO RAME JAKIS ELEMENT MASOWY NAJLEPIEJ RAMA A DRUGI W TA KOSTKE NA SPRAWDZ KAZDY PRZEWOD JAK BEDZIE PRZEJSCIE MIERNIK BEDZIE PISZCZAŁ TO ZNACZY ZE ALTERNATOR MA PRZEBICIE I BIJE NA MASE CZYLI JEST DO D....!!! MUSISZ PRZEWINAC

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 27 kwietnia 2010, 16:00

wlsnie sprawdzialem alternator na kazdym styku pokazuje okolo 12 v czy to dobry wynik wczesniej mowiono ze ma byc 5v na kazdym styku a tu jest niemal 12 v napiecie takie same na kazdym styku

[ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 5:26 pm ]
po dokladniejszych pomiarach mam ok 4-4,5 v na kazdym styku alternatora i jak daje gazu napiecie rosnie nawet do 15v z tym ze aku niema dalej ladowania chyba regulator jak sadzicie ?
CHWDP zawsze i wszędzie !

Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Rejestracja: 02 grudnia 2009, 22:00
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Homda CBR 900 RR sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 27 kwietnia 2010, 17:33

Poniżej wskazania w moim moto:
Załączniki
1. bez zapłonu.jpg
Napięcie na akumulatorze - motocykl nie działa.
2. na jałowym biegu.jpg
Napięcie na włączonym zapłonie
3. Na kablu z alt. obroty do 1 rpm.jpg
Napięcie na kablu z alternatora (jeden z żótych) obroty do 1 krpm
4. Na kablu z alt. odroty pow 2 rpm.jpg
Napięcie na kablu z alternatora (jeden z z żółtych), obroty powyżej 2 krpm

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 27 kwietnia 2010, 21:36

Problem rozwiazany to byl regulator napięcia ! :/ kupilem za 200 pln w mojej okolicy wiem ze na allegro taniej niestety na szybko musialobyc i hula ladowanie 14,4v :D

dziekie wielki kolego Mati za cierpliwosc i dlugie rozmowy przez tel :)

dieki rowniez kolego suples za info twa rada tez sie przydala bo definitywnie wykluczylem alternator :)

[ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 10:01 pm ]
DZIEKI DZIEKI DZIEKI - byem taki zazenowany jak mnie kumpel zwozil busem z miasta :/ :/
CHWDP zawsze i wszędzie !

Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Rejestracja: 30 sierpnia 2009, 16:05
Lokalizacja: OKl.Konst
Motocykl: R6 stunt & cbr 929rr
Rok produkcji: 2004
Samochód: Ford Ranger USA

Post » 29 maja 2010, 18:32

Pany mam takie pytanie czy alternator od cbr f2 podejdzie do sc 33?? jest on cienszy ale czy bedzie ładował?? bo posiadam takie cos a u mnie w bladym altek padł :/

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości