Dzisiaj jest 02 czerwca 2025, 15:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Kilka pytań do!

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 44
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 12:31
Lokalizacja: Pionki
Motocykl: GSXR litr
Rok produkcji: 2001

Kilka pytań do!

Post » 01 września 2009, 23:09

Mam kilka konkretnych pytań jak wiadomo jestem świeżym użytkownikiem CBR 900 rr sc33 99rok pytania dotyczą...
1.Rozrządu a mianowcie : ile można przelatac na grającym rozrządzie ? ile kosztuje kompletna naprawa rozrządu ? i czy znacie jakiegoś dobrego i w miare taniego mechanika w okolicach woj. mazowieckiego ?

2.Stan oleju miałem na styk ze jak odpalałem moto na kontrolce nie pojawiał sie nawet gram oleju dolałem 100 i teraz jest na połowie kontroli teraz pytanie dotyczny konkretnie ile powinno być zalane tego oleju (według kontrolki) jaki olej lać najlepiej ? i teraz dopiero dziś uświadomiłem sobie że coś może być nie tak bo wraz z motorkiem dostałem 1 litr nowego motula 5000 10 w40 tylko czemu koleś kupił litr ? czyżby na dolewki ? czyżby brała olej?! :( czy jest jakaś dopuszczalna dawka ubytku oleju? bo np. w xj 600 i w cbr 600 troche oleju wali do odmy i jeden mechanik(ja mu nie ufam bo jest ciapa i w życiu tam swojej perełki nie oddam) twierdzi że to normalne ze wali do odmy i minimalne ubytki są zawsze? ja nie miałem czasu bardzo polatac motongiem wiec nie wiem... moze ktoś mi rozjaśni umysł w tej sprawie bardzo był bym wdzieczny :kosci:
Dodam że moto CENZURA nieziemsko i silnik nie wydaje być styrany...
Boje sie latać z powodu rozrządu moto ma najechane 45 czy tam 44 tys km w tej chwili już nie pamietam i raz słychać ten rozrząd raz nie, nie jest to głosne stukanie (w fj1200 jak kolesowi zaczął stukać rozrząd od tamtej pory zrobił ponad 10 tys km i lata dalej i dopiero teraz rozrząd słychać na całej "wśi" :diabel2:. Lecz słyszałem że z rozrządem może coś sie stać i na dzwoniącym nie powinno sie latać bo może coś tam w silniku CENZURA...

3.Tarcze hamulcowe : mam już ranty na każdej z tarcz moto hamuje w miare ( do porównania wczesniej miałem yamahe fazer 600 i fazerek hamował lepiej) i znowu jaki jest koszt tarcz? jakie najlepiej kupić ? orginały czy pływające ? gdzie je można dostać...etc. wszelakie wskazówki i porady mile widziane!

4.Opony jakiej marki kupić ? jaka cena ? tak jak wyżej wszelakie wskazówki i porady...

5.Moto strasznie zachowuje sie na dołach skacze wozi... zawieszenie z przodu ok z tyłu wydaje sie za miekkie da sie coś z tym zrobić ? w każdej cbr 900 tak jest?

6.Przy jezdzie powoli czuje jak by lekkie wibracje na kierze nie wiem jak to nazwać towarzyszy im postukiwanie w przednim kole coś takiego przynajmniej tak zakłądam ... albo mi się wydaje(takie co 3-4 sekundowe ciche pukanie po wiejsku mówiąc)... co to może być ? łozysko przedniego koła ? jesli tak to jaki koszt gdzie z kad to dostac czy da rade to samemu wymienic?

Najchętniej na zime dał bym moto do opieki mechanikowi, tylko nie mam żande go konkretnego który dobrze robi :/

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 12 października 2008, 20:20
Lokalizacja: NOWE MIAS
Motocykl: fireblade 900 rr sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 02 września 2009, 09:16

widze że dużo pracy cie czeka przy twoim bladym. poczytaj na forum
to praktycznie na wszystkie pytania znajdziesz tam odpowiedzi.pogrzeb troszke w historii tematów
rzymas

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 02 września 2009, 12:52

1. Mozesz jezdzic tak dlugo dopoki lancuszek sie nie rozciagnie do tego stopnia ze bedzie juz o pokrywe zaworow tarl i dziure zrobi. Zawsze charakterystycznie bedzie slychac zuzyty lancuszek a moze raczej napinacz, tutaj na opis tego dzwieku nikt Ci nie odpowie. Jedz do kogos kto sie zna i Ci powie a jak nie masz do kogo to po prostu wymien na nowy.
2. Olej zalany prawidlowo powwinien byc po srodku kontrolki miedzy min a max. Jaki olej zalezy od przebiegu i jaki wczesniej byl zalewany. Najlepsze marki to Motul, Castrol. A do odmy to prawda ze wali olej ale nie az tyle zeby go w okienku ubywalo.
3. Jak Ty juz widzisz ranty na tarczach to rzeczywiscie ma te moto nalatane. A jak duzy jest rant? Jak masz duzo kasy to kup nowe wg mnie lepsze plywajace jak sie skrzywi to chociaz nie trze :P , kup sobie uzywki koszt to ok 300zl za komplet na przod.
4. Opony temat rzeka jest taki jeden juz zalozony, kazdy kupuje to co lubi i na co go stac, i tak przewaznie uzywki Michelin, Bridgestone, Metzeller, Pirelli. Zalezy jaka jazde preferujesz i co oczekujesz od nich. Polecam lekture w arcjiwum a ceny na aledrogo.pl jest teg mnóstwo.
5. Nie mam pytan. Jezdziles wczesniej na motorze czy tylko na ogarze? Tak sc33 ma regulacje zawieszenia i mozna cos z tym zrobic. Jak skacze to chyba masz za twarde. Z przodu i tylu mozna wyregulowac ale jak nie wiesz ze jest taka opcja to lepiej sie sam nie zabieraj za to.
6. Postukiwanie moze towarzyszyc krzywej feldze, guzie na oponie a pukanie od lozyska na glowce ramy. Jak jestes operatywny masz klucze to sam zrobisz jesli laik daj do mechaniora.

Awatar użytkownika
 
Posty: 549
Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
Lokalizacja: Lublin /
Pochwały: 6
Motocykl: była sc50, jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Post » 02 września 2009, 14:05

Może napisz do czikena i on Ci pomoże. Zawsze możesz się do niego przejechać. To tylko 140km. Fajna wycieczka na weekend.

 
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Rok produkcji: 1998

Re: Kilka pytań do!

Post » 02 września 2009, 19:45

sobol pisze:Mam kilka konkretnych pytań jak wiadomo jestem świeżym użytkownikiem CBR 900 rr sc33 99rok pytania dotyczą...
1.Rozrządu a mianowcie : ile można przelatac na grającym rozrządzie ? ile kosztuje kompletna naprawa rozrządu ? i czy znacie jakiegoś dobrego i w miare taniego mechanika w okolicach woj. mazowieckiego ?


Ile kosztuje naprawa rozrządu to mogę napisać bo ostatnio o to pytałem: łańcuszek ok 250 zł, napinacz ok 300 zł i za robociznę mi zaśpiewał 200 zł.

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 02 września 2009, 23:44

O zesz w morde to ladnie sobie cenia, ja jak cos kupilbym uzywany, mam swojego spec raczke co za Johny Walkera mi wymieni :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 11 września 2009, 21:47

Widzisz sobol, zachciało się taniego sprzęta to teraz czeka cię masa wydatków...

U mnie tarcze hamulcowe są zużyte 0,1mm od nowości, a do minimum to chyba ja ich nie zużyje.
Rozrząd nie zrobi dziury w pokrywie, bo ma ślizg pomiędzy wałkami.
Masz bardzo daleko do mnie, ale ja bym zrobił ci ten rozrząd za mniejszą kasę.

Powodzenia!

[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 9:52 pm ]
Luki213 pisze:2. Olej zalany prawidlowo powwinien byc po srodku kontrolki miedzy min a max. Jaki olej zalezy od przebiegu i jaki wczesniej byl zalewany. Najlepsze marki to Motul, Castrol. A do odmy to prawda ze wali olej ale nie az tyle zeby go w okienku ubywalo.


Chyba coś nie teges... Nie widziałem jeszcze żeby walił olej do odmy. Musiałby przedmuchiwać pierścieniami żeby coś tam dmuchało.
Czasami można zauważyć w airboxie zwilżone miejsca przy wejściu odmy, ale to są takie ilości co kot napłakał.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 12 września 2009, 09:59

Luki213 pisze: dopoki lancuszek sie nie rozciagnie do tego stopnia ze bedzie juz o pokrywe zaworow tarl i dziure zrobi.


to dobre naprawde hihi:

Miuchus pisze:Ile kosztuje naprawa rozrządu to mogę napisać bo ostatnio o to pytałem: łańcuszek ok 250 zł, napinacz ok 300 zł i za robociznę mi zaśpiewał 200 zł.


cena za łańcuszek ciut zawyżona nawet jak na DID-a 412 bo przecież można tourmaxa zapodać za ok 180pln. Cena napinacza to cena OEM, a robocizna... cena normalna zważywszy na fakt, że ktoś się z tego utrzymuje i ma zdolności manualne które stają się bezcenne w dobie dzisiejszej młodzieży zwanej "dzieci neostrady"

Luki213 pisze:O zesz w morde to ladnie sobie cenia


Tylko zakładać warsztat i spijać mleko kokosowe z tak łatwo zarobionych pieniędzy praktycznie bez nakładu pracy i za pomocą klucza 10 i żabki hihi: rotfl2:

Znam historię regulacji zaworów po koleżeńsku za flachę w sc33. Po "odpaleniu" zmasakrowało całą górę silnika po tym jak flacho-mechanik nie odblokował napinacza łańcuszka hihi: Po całym zajściu flaszki razem nie wypili i nie wiedzieć czemu nie mówią sobie "EMA ZIOM" rotfl2: rotfl2: rotfl2:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 44
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 12:31
Lokalizacja: Pionki
Motocykl: GSXR litr
Rok produkcji: 2001

Post » 12 września 2009, 10:57

cziken ile u ciebie cała wymiana z robocizna i cześciami ... a i moze powiesz mi jaki jest koszt roboty kosza sprzegłowego (dzwoni,szumi) niby w niczym nie przeszkadza ale CENZURA ucho... :diabel2:

Chyba coś nie teges... Nie widziałem jeszcze żeby walił olej do odmy. Musiałby przedmuchiwać pierścieniami żeby coś tam dmuchało.
Czasami można zauważyć w airboxie zwilżone miejsca przy wejściu odmy, ale to są takie ilości co kot napłakał.


Olej w odmie jest zawsze jeśli jest waż odprowadzający puszczony do odmy, taka jest norma i np. jeśli ktoś miał stycznosc z crossami to wie że po kilku jazdach trzeba czyscić cały air box bo jest zasrany olejem... bo takie są normy że odprowadzenie oleju nie może sobie lecieć pod moto ;] coś nie tak jest wtedy kiedy filtr był by cały w oleju od spodu(tak jak wspomniał banshe nieszczelny pierścień) a to że śladowe ilosci oleju tam sie znajdują to nic nie znaczy... kminiłem z mechanikiem troche ;) ale np. kumplowi koles(mechanik, wielki serwisant za kromkę chleba) wkrecił ze jak olej jest w odmie to panweka chce sie wydostać i ze silnik jest zajeżdżony i ze ten olej to własnie jedna z głównych oznak :placze:

Awatar użytkownika
 
Posty: 327
Rejestracja: 18 października 2008, 23:40
Lokalizacja: Wroclaw
Pochwały: 1
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2001

Post » 12 września 2009, 13:27

cziken929 pisze:
Znam historię regulacji zaworów po koleżeńsku za flachę w sc33. Po "odpaleniu" zmasakrowało całą górę silnika po tym jak flacho-mechanik nie odblokował napinacza łańcuszka hihi: Po całym zajściu flaszki razem nie wypili i nie wiedzieć czemu nie mówią sobie "EMA ZIOM" rotfl2: rotfl2: rotfl2:


tylko pogrubilem. moje slowa sa tu zbedne [sikam ze smiechu przy sobocie ;d;d;d]

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 12 września 2009, 21:04

cziken929 pisze:Tylko zakładać warsztat i spijać mleko kokosowe z tak łatwo zarobionych pieniędzy praktycznie bez nakładu pracy i za pomocą klucza 10 i żabki hihi: rotfl2:


Racja kolego! Dla niektórych usługi to kupa szmalu, bo sami nie wiedzą ile wiedzy, ostrożności i dokładności trzeba posiadać no i narzędzi, żeby można spokojnie podejść do serwisowania moto.
Tak samo z lakierowaniem - 350zł za element to dla niektórych kosmos. Wolą znaleźć jakiegoś kolesia co zrobi za połowę, tylko za pół roku zaczną wyłazić kwiatki, bo po prostu zaoszczędził na kilku międzywarstwowych lakierach zabezpieczających przed korozją, albo na gołą blachę kładą szpachel i później od razu kolor.

Koledzy więcej szacunku dla ciężko pracujących na chleb :!:

 
Posty: 108
Rejestracja: 26 listopada 2009, 22:32
Lokalizacja: Strzegom
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Rok produkcji: 1996

Post » 27 listopada 2009, 21:57

Tutaj podajecie cenę wymiany rozrządu około 700 zł, a ja kiedyś tak z ciekawości myślałem , że się opłaci pytałem w serwisie Hondy i tam powiedziano mi cenę za wymianę materiał + robocizna 1500 zł, tutaj wchodziła w grę wymiana wszystkich elementów rozrządu, ale i tak cena kosmiczna, tak więc lepiej zagłębić się w temat samemu, nie jest to jakaś magia, i można we własnym zakresie takie cóś zrobić ;)


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości