Dzisiaj jest 18 sierpnia 2018, 16:23

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Pytanie o kranik

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: Max_929, maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 126
Rejestracja: 27 lipca 2009, 16:37
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1998

Pytanie o kranik

Post » 01 września 2009, 18:26

Witam.
Wczoraj miałem w końcu chwilę, żeby przyjrzeć się Blademu trochę bliżej. Zajrzałem pod zbiornik, okazało się też, że mam filtr K&N :) Ale do końca nie wiem, czy to dobrze czy etam ;)
No i właśnie przy zdejmowaniu wężyka z kranika poleciało trochę paliwa (normalne) ale dopiero po chwili zauważyłem, że powinno lecieć cały czas, bo kranik pozostał w pozycji ON (zapomniałem zakęcić ale to wynika z długiego użytkowania ZZR-a, gdzie takiego głupiego, przynajmniej dla mnie, rozwiązania z odkręcaniem i zakręcaniem kranika nie było). Myślę, może paliwa mało, przekręciłem na RES, to samo. Myślę dalej, jeśli jest drugi wężyk to może kranik otwiera się podciśnieniowo. Założyłem oba, odpaliłem moto na chwilę po czym znowu zdjąłem wąż paliwowy z którego znowu wylało się tylko trochę benzyny, a z kranika znowu nic. Czyli WTF? Wychodzi na to, że kranik jest podciśnieniowy. Ale jeśli tak jest, to dlaczego Honda wymyśliła przekręcanie go na ON, RES i OFF, powielając myśl techniczną Trabanta?? Przecież to nie ma sensu... W Kawie nic nie trzeba było przekręcać, a jak już się paliwko kończyło to zaczynała mrugać kontrolka.. Przecież tak jest chyba o wiele prościej i wygodniej dla jeźdzca :)
Ja nie wiem.. Może mam po prostu przypchany ten kranik, ale zasysanie przez silnik jest jeszcze na tyle mocne, że jakieś tam paliwo przez niego przeleci?
Kurde zgłupiałem całkowicie... Podpowiedzcie jak jest u Was.
Pozdr!
Franek '98

Awatar użytkownika
 
Posty: 593
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 01 września 2009, 19:56

Miałem niedawno moto z kranikiem i nie jest to tak do końca bez sensu. Czujnik rezerwy w baku zastępuje właśnie ten kranik. Akurat tak to rozwiązali. Jest to bardziej niezawodne niż czujnik z kontrolką. Co do samego działania to nie pomogę bo swoim się nie bawiłem. Ściągałem zbiornik, ale nigdy nie przychodziło mi do głowy żeby kranik odkręcać :)

 
Posty: 793
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 01 września 2009, 20:34

wszystko jest ok...gorzej gddyby paliwo leciało ;)
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 261
Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 16:37
Lokalizacja: Warmia i
Pochwały: 2
Motocykl: Czarny
Rok produkcji: 2008

Post » 01 września 2009, 22:09

jak kolega cziken napisał-jest ok.tydzień temu kolega synchronizował gazniki w sc 33 i było to samo-paliwo nie ciecze samo-trza podciśnienie dać.. :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 126
Rejestracja: 27 lipca 2009, 16:37
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 03 września 2009, 16:53

No to spoko bo już myślałem, że coś nie teges jest...
Czyli faktycznie Honda dała ciała z tym przedpotopowym odkręcanym i zakręcanym kranikiem (przypominam że to tylko moje zdanie ;) ) Kawa miała 17 lat gdy ją sprzedawałem i kontrolka od rezerwy cały czas działała bez zarzutu :)
Franek '98

Awatar użytkownika
 
Posty: 88
Rejestracja: 18 października 2009, 11:40
Lokalizacja: Tarnowo P
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1996

Post » 28 listopada 2009, 21:36

czyli w sumie po co jest oznaczenie RES oraz FUEL OFF ?? skad mam wiedzieć że już leci rezerwa?

Awatar użytkownika
 
Posty: 593
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 28 listopada 2009, 21:39

Jeździsz na ON a jak zaczyna Ci przerywać to przekręcasz na RES i wiesz, że trzeba jechać na stację paliw. OFF to zamknięcie, choć ja nigdy nie zamykałem. :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 88
Rejestracja: 18 października 2009, 11:40
Lokalizacja: Tarnowo P
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1996

Post » 28 listopada 2009, 21:44

no tak aż tak głupi to nie jestem :) tylko że ja tam nie mam pozycji ON tylko te dwie co podałem z tym że FUEL OFF jest w tej samej pozycji...

Awatar użytkownika
 
Posty: 593
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 28 listopada 2009, 21:47

Są trzy pozycje. ON - RES - OFF

zaraz poszukam fotkę i wkleję

Awatar użytkownika
 
Posty: 88
Rejestracja: 18 października 2009, 11:40
Lokalizacja: Tarnowo P
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1996

Post » 28 listopada 2009, 21:53

OK, w takim razie na mojej ramie gdzieś sie naklejka ON zapodziała:) z tego wynika że jest o pozycja na dole?

Awatar użytkownika
 
Posty: 593
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 28 listopada 2009, 21:57

Tak właśnie :)

Słabo widać ale widać :)
Ostatnio zmieniony 28 listopada 2009, 22:03 przez chanbord, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 88
Rejestracja: 18 października 2009, 11:40
Lokalizacja: Tarnowo P
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1996

Post » 28 listopada 2009, 22:03

OK, spasiba wery macz

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość