Strona 1 z 2

Pytanie o kranik

Post: 01 września 2009, 18:26
autor: przemek
Witam.
Wczoraj miałem w końcu chwilę, żeby przyjrzeć się Blademu trochę bliżej. Zajrzałem pod zbiornik, okazało się też, że mam filtr K&N :) Ale do końca nie wiem, czy to dobrze czy etam ;)
No i właśnie przy zdejmowaniu wężyka z kranika poleciało trochę paliwa (normalne) ale dopiero po chwili zauważyłem, że powinno lecieć cały czas, bo kranik pozostał w pozycji ON (zapomniałem zakęcić ale to wynika z długiego użytkowania ZZR-a, gdzie takiego głupiego, przynajmniej dla mnie, rozwiązania z odkręcaniem i zakręcaniem kranika nie było). Myślę, może paliwa mało, przekręciłem na RES, to samo. Myślę dalej, jeśli jest drugi wężyk to może kranik otwiera się podciśnieniowo. Założyłem oba, odpaliłem moto na chwilę po czym znowu zdjąłem wąż paliwowy z którego znowu wylało się tylko trochę benzyny, a z kranika znowu nic. Czyli WTF? Wychodzi na to, że kranik jest podciśnieniowy. Ale jeśli tak jest, to dlaczego Honda wymyśliła przekręcanie go na ON, RES i OFF, powielając myśl techniczną Trabanta?? Przecież to nie ma sensu... W Kawie nic nie trzeba było przekręcać, a jak już się paliwko kończyło to zaczynała mrugać kontrolka.. Przecież tak jest chyba o wiele prościej i wygodniej dla jeźdzca :)
Ja nie wiem.. Może mam po prostu przypchany ten kranik, ale zasysanie przez silnik jest jeszcze na tyle mocne, że jakieś tam paliwo przez niego przeleci?
Kurde zgłupiałem całkowicie... Podpowiedzcie jak jest u Was.
Pozdr!

Post: 01 września 2009, 19:56
autor: chanbord
Miałem niedawno moto z kranikiem i nie jest to tak do końca bez sensu. Czujnik rezerwy w baku zastępuje właśnie ten kranik. Akurat tak to rozwiązali. Jest to bardziej niezawodne niż czujnik z kontrolką. Co do samego działania to nie pomogę bo swoim się nie bawiłem. Ściągałem zbiornik, ale nigdy nie przychodziło mi do głowy żeby kranik odkręcać :)

Post: 01 września 2009, 20:34
autor: cziken929
wszystko jest ok...gorzej gddyby paliwo leciało ;)

Post: 01 września 2009, 22:09
autor: trutenz
jak kolega cziken napisał-jest ok.tydzień temu kolega synchronizował gazniki w sc 33 i było to samo-paliwo nie ciecze samo-trza podciśnienie dać.. :P

Post: 03 września 2009, 16:53
autor: przemek
No to spoko bo już myślałem, że coś nie teges jest...
Czyli faktycznie Honda dała ciała z tym przedpotopowym odkręcanym i zakręcanym kranikiem (przypominam że to tylko moje zdanie ;) ) Kawa miała 17 lat gdy ją sprzedawałem i kontrolka od rezerwy cały czas działała bez zarzutu :)

Post: 28 listopada 2009, 21:36
autor: tomhagen
czyli w sumie po co jest oznaczenie RES oraz FUEL OFF ?? skad mam wiedzieć że już leci rezerwa?

Post: 28 listopada 2009, 21:39
autor: chanbord
Jeździsz na ON a jak zaczyna Ci przerywać to przekręcasz na RES i wiesz, że trzeba jechać na stację paliw. OFF to zamknięcie, choć ja nigdy nie zamykałem. :)

Post: 28 listopada 2009, 21:44
autor: tomhagen
no tak aż tak głupi to nie jestem :) tylko że ja tam nie mam pozycji ON tylko te dwie co podałem z tym że FUEL OFF jest w tej samej pozycji...

Post: 28 listopada 2009, 21:47
autor: chanbord
Są trzy pozycje. ON - RES - OFF

zaraz poszukam fotkę i wkleję

Post: 28 listopada 2009, 21:53
autor: tomhagen
OK, w takim razie na mojej ramie gdzieś sie naklejka ON zapodziała:) z tego wynika że jest o pozycja na dole?

Post: 28 listopada 2009, 21:57
autor: chanbord
Tak właśnie :)

Słabo widać ale widać :)

Post: 28 listopada 2009, 22:03
autor: tomhagen
OK, spasiba wery macz