Dzisiaj jest 08 grudnia 2019, 00:05

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Dziwna praca silnika na jałowym aż do 4-5 tys., obrotów.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 9
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:22
Motocykl: HONDA CBR 900 RR SC 33
Rok produkcji: 1998

Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 23 lipca 2019, 17:49

Witam.
Jakiś czas temu stałem się,, szczęśliwym" posiadaczem Bladego. Kupiłem go strasznie zaniedbanego, i postanowiłem dać mu drugie życie. Skompletowałem wszystkie owiewki, jako że jestem Grafikiem przygotowałem projekty całego kompletu naklejek, całość została profesjonalnie pomalowana. Motocykl starałem się jak najbardziej przywrócić do oryginału. Ta kwestia udała mi się bez problemu. Lecz problem mam z silnikiem, tak sądzę. Wg. Mnie powinien pracować lepiej. I stąd moje pytanie do ludzi co się znają, co to może być? Jeszcze dziś zamieszczę film.
Powiem też że w swojej okolicy zjezdzilem kilku mechaników motocyklowych. Każdy z Nich wykluczył poważniejsze rzeczy, typu o zgrozo,, Panewki", rozrząd, sprzęgło jak i kosz. Na własną rękę wymieniłem już sporo. Czyli rozrząd, wraz z napinaczem i slizgami, świece, łożysko igielkowe główne sprzęgła, spuszczalem olej, opiłkow brak, itd.

A moto dalej chodzi jak chodziło :( Nie wiem, może jestem przeraźliwiony. Ale Hornet 900 z podobnego rocznika chodził o wiele lepiej.

Nie mam już siły i pomysłu gdzie szukać usterki.

Pomóżcie proszę.

Dzięki wielkie z góry za jakąkolwiek odpowiedź.

Pozdrawiam

 
Posty: 9
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:22
Motocykl: HONDA CBR 900 RR SC 33
Rok produkcji: 1998

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 23 lipca 2019, 18:07

Jeszcze raz.
Chciałbym jeszcze tylko dodać, co pewnie istotne. Że motorem przejechałem już ok. 8 tysięcy km. Tak samo jak chodził na początku, tak samo chodzi i dziś, nie pogorszyło się nic, ani też nie polepszyło. Po wciśnięciu klamki sprzęgła bez zmian, więc kosz odpada, obroty nie falują, odpala od strzała czy zimny czy ciepły. W ogóle nie kopci, wkręca się elegancko na obroty. Początkowo miałem problemy z prądem, ale wsadziłem nowe aku jak i regulator napięcia. To wszystko nie przyniosło żadnych rezultatów.

Już na prawdę nie wiem gdzie szukać przyczyny. Super specjalistą nie jestem ale troszkę wiedzy posiadam.

Więc nie poddam się dopóty, dopóki nie rozwiąże problemu. LWG i do przodu...

 
Posty: 9
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:22
Motocykl: HONDA CBR 900 RR SC 33
Rok produkcji: 1998

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 23 lipca 2019, 18:38

I tak jak obiecałem. Dorzucam Film z pracy tegoż oto sinika. Jeśli chodzi o wygląd zarówno przed jak i po tętnieniu w niego drugiej młodości, oczywiście dorzucę foto. Pozdrawiam

 
Posty: 9
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:22
Motocykl: HONDA CBR 900 RR SC 33
Rok produkcji: 1998

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 23 lipca 2019, 22:09

https://youtu.be/qLJ0dLLbnfE

Awatar użytkownika
 
Posty: 681
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 7
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 24 lipca 2019, 01:30

Ale napierdala :O
Zrób test na "panewke"
Dusisz , oba hamulce wrzucasz bieg wracasz na około 2 tyś obrotów i puszczasz sprzęgło utrzymując te obroty ale tak żeby z miejsca nie ruszył , i nie za długo bo w tym procesie sprzęgło dostaje w dupe .
Jeśli się odgłos nie zmieni to szukaj chyba ugory
Jeśli się nasili to się przyzwyczaj :p

 
Posty: 9
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:22
Motocykl: HONDA CBR 900 RR SC 33
Rok produkcji: 1998

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 24 lipca 2019, 08:46

Witam. Test na,, panewkę" robiony i przez mechaników, na zduszenie, i przeze mnie w garażu, aby sprawdzić czy zapali się kontrolka od ciśnienia oleju. Dopiero po zduszeniu, gdy silnik zgaśnie zapala się kontrolka. Kilkukrotnie sprawdzane, kolejnym krokiem było obniżenie obrotów do nie całego tysiaca, żeby chodził na granicy zgaśnięcia, wtedy też pojawiał by się problem ze słabym ciśnieniem. Nic. Kontrolka nie zapala się. Dopiero jak zgaśnie. Dźwięki cały czas takie same. Ani ciszej ani głośniej. Olej czyściutki. Gdyby była to panewka już dawno piec wyzionął by ducha. A przelatałem tym moto już z 10 kkm. Bez żadnych zmian. Irytuje mnie to strasznie, nie przeżyję gdy nie znajdę przyczyny bo może być to pierdółka. A zapewne przyda się to dla kolejnych pokoleń. Faith

Awatar użytkownika
 
Posty: 681
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 7
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 24 lipca 2019, 15:47

Obluzowana prowadnica zaworowa ?

 
Posty: 576
Rejestracja: 30 lipca 2014, 09:17
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 2
Motocykl: SC59 ABS i MT09 ABS
Rok produkcji: 2010
Samochód: 535D

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 24 lipca 2019, 20:34

takie sprawdzanie to nie sprawdzanie, śrubokręt zamiast świecy i patrz która panewka. Tyle tylko że ten dźwięk w ogóle do panewy nie podobny, to coś innego

 
Posty: 776
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 26 lipca 2019, 08:39

Luz na sworzniu tłoka lub panewki wałków rozrządu wywalone.

 
Posty: 9
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:22
Motocykl: HONDA CBR 900 RR SC 33
Rok produkcji: 1998

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 29 lipca 2019, 12:24

Witam. Mam pytanko, w jaki sposób mogę sprawdzić, o ile w ogóle da się to zrobić, czy jest to luz na sworzniu tłoka bądź panewki na wałku rozrządu, bez demontażu głowicy? Czy w każdym przypadku, konieczny jest demontaż? Czy sprawdzenie tak jak kolega wyżej napisał. Śrubokrętem zamiast świecy jestem w stanie wychwycić luz na sworzniu czy tylko luźna panewkę?

 
Posty: 9
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:22
Motocykl: HONDA CBR 900 RR SC 33
Rok produkcji: 1998

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 02 sierpnia 2019, 16:45

Witam ponownie. Ustetka zdianozowana, i tak szczerze mówiąc to szczęście w nieszczęściu. Podczas próby na śrubokręt ( klucz imbusowy z zaokrągloną końcówka), w różnych położeniach wału, żadnych problemów. Nawet najmniejszego luzu. Więc pewnie panewki główne bądź korbowodowe raczej ok. Sprawdzę jeszcze dokładniej jak zrzucę miskę. Charakterystyczne pukanie po zdjęciu owiewek, baku itd. Udało się zlokalizować. Jest to w 2 cylindrze, postanowiłem przyjrzeć się bliżej, iiii??? Ok. 1 cm od środka, klucz wpadł mi do środka (do plastikowego ogranicznika), tak więc przyjrzałem się śrubom regulacji mieszanki. Kolejne zaskoczenie. Śruba na drugim cylindrze, wkręcona na max, aby zapobiec nadmiernej ilości paliwa aby stan oleju się za szybko nie zwiększał. A,, opił" dosłownie musi być gdzieś na dnie miski. Aleeee z uwagi że jeżdżę moto spokojnie, to nie wpadł do tej pory w żadne tryby itd. Stąd mówię szczęście w nieszczęściu.

Stąd moje pytanie. Co teraz robić krok po kroku, wiadomo, zrzut miski pokrywy zaworów, rozpięcie rozrządu, zrzut glowicy + planowanie, rzecz jasna. A co z samym tłokiem, tlokami, pierścieniami, korbowodami itd.

Pomóżcie coś sensownego. Dzięki wielkie. Pozdrawiam

 
Posty: 1092
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 02 sierpnia 2019, 17:35

Dobrze rozumiem, że klucz wpadł Ci do środka komory spalania przez dziurę w tłoku? Jak juz zajmiesz głowicę wrzuc kilka zdjęć, jeśli ucierpiał tylko tłok to w sumie od biedy możesz go wymienić na używany z tego rocznika modelowego. Oczywiście pierścienie już się tak nie dotrą do gładzi, ale jakoś to będzie chodziło. Jeśli faktycznie jest dziura w tłoku to glowica najpewniej też dostała.
Daj znać co zobaczyłeś po zdjęciu głowicy, będziemy radzić jak to uleczyć.

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość