Dzisiaj jest 29 marca 2024, 06:46

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 13 marca 2016, 23:48
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: SC33 919- naked wydumka
Rok produkcji: 1999

Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 01 czerwca 2016, 10:43

mam problem, po skróceniu wydechu zabralem sie za regulacje gaźników bo moto nie miało powera. Chciałem ustawic skład mieszanki, ale jedna sruba byla zapieczona, więc zmieniłem całe gaźniki i teraz mam taki problem... nie wiem na ile wykręcić skład mieszanki. Sprawdzalem na 2 obroty, 2 i 1/4 , 2,5 i 3 i na wszystkich jest cos nie tak. teraz mam 2,5 i moto od 1,5k do 4k rpm przerywa , potem przy 6-7tys znowu przerywa a potem już jedzie chyba jak trzeba. jakies sugestie ile wykrecic sklad przy przelocie krotkim ? gdzies czytalem ktos przy przelocie mial 2 i 1/4 ale u mnie to nie bardzo gra bo na niskich moto prawie nie przyspiesza... a teraz nawet na srednich. Podejrzewam, że go przylewa, mam racje? bo sie tjb ksztusi

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 01 czerwca 2016, 11:00

Zastaw na jakimś ustawieniu , przejdź się kawałek i zobacz kolor świec.
A prędzej możesz porównać jak wysoko są powieszone iglice i jakie są dysze główne. I oczywiście jeśli by się coś różniło to dajesz jak w starych gaźnikach bo na nich było lepiej

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 13 marca 2016, 23:48
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: SC33 919- naked wydumka
Rok produkcji: 1999

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 01 czerwca 2016, 11:07

ogólnie przed skróceniem puchy bylo git, a sklad był ustawiony coś koło 3 obrotów, ale na każdym garze inny... np 3,25 , 3 , 3,5 i na jednym nie wiem bo nie rozpracowalem tej sruby.... Ale po skróceniu puchy na tym ustawieniu juz stracił powera. Waham się czy da rade w ogole ustawić pod ten wydech ten motocykl, ale z drugiej strony czemu by sie mialo nie dać! Jeszcze mnie ciekawi, do czego jest czujnik położenia przepustnic? jak jest zepsuty lub calkiem odpięty to jest jakas roznica?

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 01 czerwca 2016, 17:02

Czujnik otwarcia przepustnicy ma wpływ na wyprzedzeniem zapłonu.
Jak ostatnio wymieniłem wydech w swojej dr 650 to musiałem zmienić całkowicie ustawienie gaznika od składu mieszanki na wolnych przez dysze i wysokość zawieszenia iglicy.
Śruby mieszanki mogą być różnie ustawione to jest już kwestia indywidualna każdego cylindra .
Pojeździj troche zrób foto świec to Co podpowiemy jak ustawic gaźniki. Może wystarczy iglice dać ząbek wyzej

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 13 marca 2016, 23:48
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: SC33 919- naked wydumka
Rok produkcji: 1999

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 01 czerwca 2016, 21:08

Więc tak - tak jak czułem zapomnialem podpiąć czujniika to raz, ale mysle ze to nie mialo duzego wplywu,conajwyzej na to przerywanie przy 6-7tyś bardziej niz z dołu. Druga sprawa ustawiłem skład teraz na 3 obroty i zaraz przejade sie do roboty i zobacze co i jak. Profilaktycznie zmienie na dniach filtr powietrza i uszczelnie łączenie wydechu pastą pod kołnierz, bo tam widze coś tam dmucha, nie mocno, ale wiadomo każdy przedmuch coś tam psuje. Chyba i tak skończy się wizytą u mechanika, słyszałem, że Chicken ustawia gaźniki porządnie w Lubelskim ?:) Chyba będzie trzeba dać zarobić komuś kto faktycznie ogarnia temat bo juz z 10 razy bak sciągałem w 2 tygodnie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Rejestracja: 19 października 2012, 13:13
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: Honda SC33
Rok produkcji: 1999

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 01 czerwca 2016, 23:30

Jak nie masz WAKUOMETR nic nie zdziałasz i kropka. druga sprawa czujnik położenia przepustnicy jest bardzo ważny bez niego poprostu niema kopa
Co do kręcenia śrubami o 1.5 o 3.5 tak to można sobie ostawić zegarek każdy silnik który wyjeżdżał z fabryki był ustawiany indywidualnie dlatego ze nawet japonce nie umieją zrobić co do mikrona spasowania i każdy tłok ma inne sanie sprężanie itd itd a przy motocyklu o przebiegu ~~ 50 tysi różnica ta moze byc juz znaczna po przez rysy na cylindrach czy inne defekty. a pyzatym z tego co sie orientuje tłoki wewnętrzne maja mieszankę o większej zawartości paliwa
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 13 marca 2016, 23:48
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: SC33 919- naked wydumka
Rok produkcji: 1999

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 02 czerwca 2016, 13:35

mam waku "carbtune" ale to jest od synchro,a tu kuleje mieszanka raczej. synchro zrobie,ale to nie to i tak
Serwisówka mówi : Except california type : 1 - 5/8 turns out , california type : 2 turns out. Zakładam, że u mnie fabrycznie ma być 1 i 5/8, więc jakbym ustawił na 2 to powinien latać skoro ma puche przelotową to dając ciut wiecej ni oryginał powinien isc, ew. troche slabiej, ale na pewno nie powinien sie dławić - sprawdze jeszcze dzisiaj ustawie na 2 wszystkie gary. Zastanawia mnie to co mowisz z tymi wewnętrznymi... gdzie o tym piszą? bo moze w tym rzecz.

ustawiłem sie na jutro na 12 do mechanika bo juz mam dość :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Rejestracja: 19 października 2012, 13:13
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: Honda SC33
Rok produkcji: 1999

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 02 czerwca 2016, 20:43

A jakoś tak sie zgadałem z mechanikiem jak ustawialismy hajke turbo ze srodkowe tloki maja wieksze dysze w celu większego chłodzenia ich czy cus tak . i chyba na jakies stronie dyno cos tam ...
a moze to poprostru czujnik położenia przepustnicy moze zle założony albo zepsuty ?

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 02 czerwca 2016, 23:13

Od czujnika nic nie będzie szarpał (tylko nie będzie takiego powera ) ,może gdzieś lewe powietrze CI zaciąga i jest lipa , brak oringa pod śrubą składu mieszanki też nie pozwoli na poprawną regulację , wg bez colortune albo analizatora dobrze tego nie ustawisz tylko tak aby jakoś jechała , 2 iglice zewnętrzne są inne niż wewnętrzne żeby była bogatsza mieszanka (inne temperatury )itp w ogóle nie napisałeś na jakich obrotach szarpię ,czy się kręci do końca itp a jak masz KN to musisz jeszcze dynojety dołożyć do zestawu i później dopiero regulować :P Dajesz jej full powietrza , szybko pozbywasz się spalin a nie dajesz paliwka do kompletu :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 03 czerwca 2016, 03:14

Gaźniki można wyregulować bez analizatory spalin i bez świec colortune tylko trzeba przy tym posiedzieć trochę dłużej i mieć cierpliwość. W mojej dr 650 w Gaźniku grzebać em 9 razy zanim było dobrze . Teraz ustawiłem gaźniki z ntv 650 i były 4 korekty .
Jedynego gaznika którego nie udało mi się ogarnąć to Gaźnik z ogar 200

 
Posty: 262
Rejestracja: 23 lipca 2015, 09:51
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 03 czerwca 2016, 14:31

W ogarze najpierw trzeba dobrze ustawic zaplon zeby zabrac sie za gaznik.

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 03 czerwca 2016, 15:16

Zapłon był dobrze , ori Gaźnik zastąpiony jest gaźniki em firmy delorto :)
I też wyregulowany cały od dyszy głównej przez iglice na śrubę składu mieszanki kończąc. W zimę podobny zabieg w mojej dr 650 r od dyszy przez iglice i śrubke . Ostatnio gaźniki ntv robiłem bo jeździła tylko na ssaniu.
Do rzeczy masz zdjęcia tych świec już??
Czy oddałeś na warsztat .
Oddławienie wydechu w zależności od kondycji reszty zboża mieszankę i albo podnieść iglice wystarczy albo dać ciut większą dysze główną.
I ze wszystkim jest zabawa bo trzeba po każdej operacji świece przejrzeć i korygować

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości